[F1] czujnik skretu

Topic created · 144 Posts · 92272 Views
  • Nie wymieniałem jesszcze tego czujnika, ale podobno trzeba zdemontować halogen i od tej strony się dostawać.

  • [quote="jan_man"]ok dzieki za informacje bede grzebal przez dziure po zdemontowanej kratce zaslepiajaca wneke halogenu. podobno mozna sie dostac po zdemontowaniu nadkola ale to wiecej roboty
    dzieki za pomoc[/quote]
    Do czujnika najlepiej od dolu po sciagnieciu zderzaka przedniego...10 minut roboty
    a jak sciagniesz oslone halogenu to jedna reka wiesz co mozesz......hihihi

  • [quote="jan_man"]
    dokladnie oczyscilem klemy - u tlenione byly.
    [/quote]

    By uniknąć tego zjawiska, zawsze mam nasmarowane klemy smarem ŁT4 🆗 <!-- s🆗 -->

  • [quote="jan_man"]serwisy zakladaja regenerowane? :mur: <!-- s:mur: --> [/quote]

    Tego nie słyszałem :dobani:

  • [quote="jan_man"] potem kasowanie kodow błedow i koooniec[/quote]

    Kasowanie błedów. Czy mogę to zrobić sam czy musze do serwisu ?

  • [quote="sklopot"]Czy mogę to zrobić sam czy musze do serwisu ?[/quote]

    Jezeli masz niezbedny sprzet i wiedze to mozesz zroic sam. Alternatywa dla ASO jest dowolny zaklad specjalizjacy sie w grupie VAGa

  • No i ja stanąłem przed wymianą czujnika, wspomaganie dość zdrowo mi szwankuje. Teraz tylko pytanie który [b]SMI-KOYO[/b] czy też [b]TRW[/b]. Czujniki najtaniej znalazłem [url=http://www.skoda-shop.pl./]TU[/url]. Ten drugi jest droższy o 40 zł. Czy ktoś się dokładnie orientuje od kiedy do kiedy który rodzaj przekładni był montowany. Moja fabiula jest z listopada 2000 roku.

  • Mirku najprościej można to sprawdzić po [url=http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?p=52435#52435]korku od wspomagania[/url] Choć wiem że w MPI akumulator skutecznie zasłania dostęp do tego korka 😞 <!-- s:( -->

    ZTCW to pierwsze fabki miały TRW, dopiero potem wprowadzono KOYO - tylko kiedy :zakrecony:

  • Dzięki [b]kros[/b] - muszę to sprawdzić, poza tym grzebiąc teraz po sieci znalazłem info, że są różne mocowania - czujnik[b] TRW[/b] na dwóch śrubach, a [b]KOYO[/b] na jednej, prócz tego znalazłem też info, iż japońskie [b]KOYO[/b] pojawiły się w fabkach od 2002 roku, więc raczej na 99% mam [b]TRW[/b] :rozpacz: krótko mówiąc kanał 😞 <!-- s:( --> .

  • No i niestety [b]TRW[/b], teraz zobaczymy za ile uda się załatwić czujniczek.

  • Jaki koszt tego czujnika skrętu? :?: <!-- s:?: --> Bo i w mojej siada ale jeszcze da się jeździć.

  • No to super [b]MirekS[/b], ja musze sie tam w koncu wybrac i kupic ten czujnik cofania

  • [quote="adamoniutek"]Jaki koszt tego czujnika skrętu? [/quote]

    Więc trochę statystyki:

    • u naszego pana Darka oryginalny 260 zł :hurra: <!-- s:hurra: -->
    • kalwaryjska 270 po regeneracji i zwrot starego :dobani:
    • 29 listopada 335 oryginalny :dobani: :dobani: :dobani:
    • emida i inter skoda 239 i 240 zł po regeneracji i zwrot starego :dobani:

    Podane ceny tyczą się przekładnii [b]TRW[/b], do [b]KOYO[/b] jest sporo tańszy lecz nie znam cen.

    No i czujniczek wymieniony, wreszcie wspomaganie działa jak należy 🆗 .

  • Wygląda to tak:
    Tydzień temu zaświecila mi się kontrolka wspomagania kierownicy - po powtórnym uruchomieniu silnika było (z kontrolką) OK. Teraz jak odpalę z kontrolką jest OK ale raz kierownicą można kręcić jednym palcem a innym razem tylko siła 2 rąk. Na trasie czuć raz bardzo "miękką" kierownicę innym razem trzyma się świetnie. Dzisiaj dodatkowo stwierdziłem, że przygasają mi świtła drogowe. Czy jest ze sobą powiązane. Jeśli padł czujnik skrętu to jaki jest koszt całej wymiany.
    Jadąc 140 kmh z "miękką" kierownicą, która reaguje na każdy najmniejszy ruch nie jest takie super. Czułem sie jak kamikadze.

    [/b]

  • tematów było od zawalenia juz wystarczyło poszukac
    a tak poza tym to wina jest czujnika skretu

  • poszukałem i znalazłem,
    tematy już troszke maja przebiegu z 2005 roku najwcześniejszy, może coś się zmieniło od poprzedniego razu

    Zna ktoś cenę tego cacka?

  • to juz musisz sobie sciagnac nr z tego czujnicz i w sklepach Ci powiedza

  • [b]arek[/b] temat przesunąłem do odpowiedniego działu i połączyłem z odpowiednim tematem by się nie dublował. Powyżej masz trochę cen, a koszt wymiany 70 zł.

  • [b]MirekS[/b] ale zawsze mozna wymienic samemu

  • No i mam podobnie jak arek, od czasu do czasu kontrolka od wspomagania zapali się choć żadnych objawów zaniku wspomagania nie ma, po ponownym uruchomieniu silnika wszystko jest OK. Niestety zdarza się czasami że nie jestem w stanie skręcić kierownicą i to w najmniej oczekiwanym momencie, po czym kilka chwil później mało nie urywam kierownicy.
    Mam nadzieję że tak jak to u przedmówców będzie czujnik skrętu. Szlag mnie jeszcze trafia bo czasami na wolnych obrotach przygasają mi światła :cenzura: <!-- s:cenzura: --> .

Log in to reply