[F1] Montaz centralnego na pilota

Topic created · 1 Posts · 10651 Views
  • A wiec tak, zaczynamy od:

    • Wyjecia przelacznika swiatel. Wciskamy pokretlo i przekrecamy w pozycje na swiatla pozycyjne. i podwazamy aby go wysunac.
    • Demontazu oslon pod kierownica
    • Demontazu nawiewu na nogi kierowcy (maly nawiew na jednego torxa)

    [url=http://allegro.zapodaj.net/66c4e5c3447d.jpg.html][img]http://allegro.zapodaj.net/thumbs/66c4e5c3447d.jpg[/img][/url]..[url=http://allegro.zapodaj.net/9b41c48e7870.jpg.html][img]http://allegro.zapodaj.net/thumbs/9b41c48e7870.jpg[/img][/url]

    Nastepnie widzimy na "tylach" skrzynki bezpiecznikow oraz jakby na wysokosci za przelacznikiem swiatel, modul taki duzy czarny. Zdjecia powyzej go obrazuja.

    W tym ze oto module mamy 3 interesujace nas wtyczki.
    -[b]XS6-T16a[/b] czarna 16 pinowa: Do niej podlaczamy kierunkowskazy od alarmu.

    • pin nr 14 przewod czarno-zielony : prawy kierunkowskaz
    • pin nr 16 przewod czarno-bialy : lewy kierunkowskaz

    -[b] XS5[/b] czerwona 4 pinowa:
    W tej wtyczce mamy sterowanie zamkiem tylnej klapy. Chcac otworzyc klape musimy podac mase na jeden kabel. Chyba ten od strony czarnej wtyczki kierunkowskazow.
    Sorki ze nie pamietam 😜
    W czerwonej wtyczce na jednym kablu jest +12V i ten nas nie interesuje, tylko ten drugi i na niego sie podaje mase.

    • [b]XP5[/b] jasna kawowa? do tej wtyczki ja sie podlaczylem z zasilaniem centralki alarmu.
      2 grube kable od strony zewnetrznej wtyczki bodajze, polecam miernikiem sprawdzic 😉 <!-- s;) -->

    • [b]Modul Komfortu[/b]
      Modul znajduje sie po prawej stronie pedalu gazu po skosie w gore.
      Jak wyjmiecie nawiew na nogi to od razu go widac i wystarczy go wyciagnac z zaczepow.
      Modul odpowiada za zamykanie dzwi i sterowanie szybami.

    [url=http://allegro.zapodaj.net/8325508fc286.jpg.html][img]http://allegro.zapodaj.net/thumbs/8325508fc286.jpg[/img][/url]

    [b]Nalezy sie podlaczyc w nastepujacy sposob:[/b]

    • Wybieramy schemat sterowanie masa z zakupionego zestawu centralki.
    • Odlaczamy wtyczke T23a Duza 23 pinowa wtyczka
    • Sciagamy izolacje z przewodu zoltego z niebieskim paskiem pin 6 (najlepiej zapalniczka)
    • I do tego jednego kabla podlaczmy sygnal otwierania i zamykania z centralki naszego alarmu, ale...
      na zamkniecie dzwi dajemy pelna mase
      na otwarcie przez opornik 180-200 ohm

    [url=http://allegro.zapodaj.net/2d4f83ab4332.jpg.html][img]http://allegro.zapodaj.net/thumbs/2d4f83ab4332.jpg[/img][/url]

    [b]Schemat podlaczenia centralki (przyklad)[/b]

    [url=http://allegro.zapodaj.net/cbdf4952b567.jpg.html][img]http://allegro.zapodaj.net/thumbs/cbdf4952b567.jpg[/img][/url]
    [b]
    Dodatkowe info:[/b]

    • Podlaczajac otwieranie klapy z pilota sprawdzmy czy na wyjsciu z centralki alarmu do otwierania bagaznika podaje ona mase.
    • Dokladnych danych niema jakie wartosci opornika nalezy zastosowac na otwieranie dzwi, wszedzie jest 180ohm ja zastosowalem 200ohm i tez dziala.
    • Domykanie szyb mozna podobno zrealizowac na tym samym kablu pin6 podajac na kilkanascie sekund stala mase. Ja podajac mase nie uzyskalem domykania szyb, widac jakas dodatkowa informacja jest potrzebna jeszcze. (tzn. aby zasymulowac przekrecenie kluczyka na zamykanie i przytrzymanie, niestety nie chcialo mi sie bawic w diagnostyke co jeszcze jest do tego wymagane)

    To wszystko, mysle ze teraz juz bedzie wszystko jasne i nie bedzie zbyt wielu pytan i problemow, pozdrawiam.

Log in to reply