[F1][F2] Ile można maksymalnie wlać do baku

Topic created · 36 Posts · 25829 Views
  • Mi się niestety przydarzyło na wypadzie wakacyjnym, że aż o 5 litrów więcej niż mieści bak.
    Jechałem sobie nad morze i w Elblągu postanowiłem zatankować na stacji Shell'a. Oceniam, że przed tankowaniem miałem jeszcze min. 7 litrów w baku (nie paliła się rezerwa, a do kreski było jeszcze "ciut"). Jakie było moje zdziwienie gdy wlałem do baku 43 litry a i jeszcze by weszło (bak oczywiście 45 l). Po interwencji u "zastępcy kierownika' stacji uzyskałem odpowiedź, że musiałem nacisnąć bolec przy wlewie i nadmiar poszedł w odpowietrzenie układu paliwowego. Pan uspokajająco wyjaśnił, iż auta grupy Wolkswagena tak mają.
    Nigdy przedtem nic podobnego mi się nie przytrafiło i myślę, że wyjaśnienia były "szyte grubymi nićmi', ale może sie mylę.

    Co Wy na to ?

  • Niestety pan miał rację - można wlać nawet 10 litrów do odpowietrznika, ale jest to niewskazane. Mogą robić się potem problemy z pracą silnika, Choć znam ludzi co zawsze tankują po 50 litrów i jeżdżą...

    Nawet jeśli nie naciskałeś bolca przy wlewie, a dolewałeś kilkukrotnie po wybiciu pistoletu to efekt podobny - wchodzi więcej niż ustawa przewiduje.

    Należy lać do pierwszego wybicia.

  • [quote="dziki"]wyjaśnienia były "szyte grubymi nićmi'[/quote]

    Nie były przy pustym baku jesteś w stanie zmieścić około 57,5 litra wraz z bakiem tzw odpowietrzającym.

  • [quote]zgadza sie, ale to ze moga wystepowac problemy z silnikiem kiedy sie "zaleje" odpowietrznik to raczej nie prawda[/quote]

    Chodzi o zalanie jakiegos filtra weglowego czy cos. Kiedy smi sie to gdzies obilo, albo w Aso, albo w necie. Szczegolow nei znam

  • Instrukcja mówi, że zalanie do full maks i zostawienie w upał, może spowodować wyciek paliwa, ale to pikuś skoro się od razu jedzie w trasę.

    Większy problem to sprawa zalania komory, filtra, układu recyrkulacji spalin itp.
    Silnik potem może głupieć (np. kłopoty z uruchomieniem). Wyskakuje wtedy na VAGU błąd (nie pamiętam numeru ale mogę to sprawdzić) i co ciekawe SAP rozesłała pismo do ASO, żeby nie naprawiali tej usterki w ramach gwarancji, bo to z winy użytkownika. Widziałem to pismo w tajemnicy oczywiście...
    A wymiana filtra, zaworu itp. to koszt ok. 1000 zł.
    Wiem też, że jedne auta są cały czas zalewane pod korek i nic się im nie dzieje, a inne głupieją nawet po jednorazowym zalaniu. Przy czym objawy nie zawsze pojawiają się od razu.

    [quote="Zygus"]Kiedy smi sie to gdzies obilo[/quote]
    Na pewno pisałem już na ten temat w necie, czy tutaj to nie pamiętam.

  • [quote="kros"]Wiem też, że jedne auta są cały czas zalewane pod korek i nic się im nie dzieje, a inne głupieją nawet po jednorazowym zalaniu.[/quote]

    Ja moją fabkę zawsze zalewałem przez przeszło 40 tys km i problemów po dzień dzisiejszy brak, a teraz jest LPG 🆗 <!-- s🆗 -->

  • [quote="MirekS"]problemów po dzień dzisiejszy brak[/quote]
    Wierzę bo nie Ty jeden tak robisz, ale niektórym się nie udaje.
    Naprawdę nie wiem od czego to zależy...
    Może różne silniki mają to inaczej rozwiązane ??? Pojęcia nie mam.

    Numer tego błędu:
    #16825 - Układ odpowietrzania zbiornika paliwa błędne natężenie przepływu.

  • [b]kros[/b] takiego błędu jeszcze u siebie nie zarejestrowałem - odpukać, sam jestem ciekaw od czego w jednych fabiach problem jest, a w innych nie ma :?: <!-- s:?: -->

  • a powiedzcie mi czy te paliwo ktre wlecialo do odpowietrznika normlanie sie wypali czy trza je jakos spuscic ?? dzisiaj mama zatankowala i w szoku byla jak zatankowala 30 l przy tym jak wskazowka pokazywala ponad polowe 😞 <!-- s:( -->

  • Normalnie się wypali nic się nie przejmuj 🆗 <!-- s🆗 -->

  • Jak dobrze zatankuje to przejadę 200km a wskaźnik paliwa nadal na full 🙂 <!-- s:) -->

  • no ja mialem tak samo 250 Km prezejechane i nadal wskazowka na max polozeniu 😄 <!-- s:D -->

  • Też tak miałem. Nie ma się czym przejmowaćć. Zdażyło mi się tak 2 razy, ale nie wyczaiłem od czego to zależy. Generalnie, jest to bardziej prawdopodobne gdy wlewasz paliwo powoli, szczególnie pod sam koniec.

  • [quote="Felis74"] nie wyczaiłem od czego to zależy.[/quote]

    Od zbiornika odpowietrzajającego który ma dość dużą pojemność, ponad 10 litrów.

  • ...eh, przy wlewie paliwa jest taki dzyndzel od odpowietrznika-spójrzcie do środka to go zobaczycie. Przy tankowaniu trzeba nacisnąć ten dzyndzel pistoletem i normalnie wlewać paliwo można zatankować właśnie około 10 litrów więcej 😛 <!-- s:P -->

  • A czy nalezy raz na jakis czas wciskac ten guziczek zeby odpowietrzyc bak, czy bak automatycznie sie odpowietrza?? Nie chce wlewac wiecej, tylko tak pytam profilaktycznie.

  • [quote="MirekS"]onad 10 litrów.[/quote]
    no ma pojemnosc 12.5 l a czy sie sam odpowietrza hmm moze kajs w instrukcji bedzie pisac chociaz jak jest knefel to moze samodzielnie trzeba odpowietrzac

  • a ja Wam powiem ze odkad mam Fabke (od nowosci) zawsze leje dopoki nie zobacze paliwa we wlewie. (max zmiescielm 58,~~ l ) Problemow z silnikiem nie mam, a mam juz 75k km.
    😛 <!-- s:P -->

  • Witam

    Mam Fabie 1.4 TDI i przejechałem 375km i wskaźnik paliwa nadal pokazuje full. Myślicie że to też wina zbiorników odpowietrzających czy może to już coś poważnego? Gdzie znajduje się bolec to tego zbiornika, bym go więcej nie mógł nacisnąć?

    Pozdrawiam

  • Jak masz wlew to po prawej stronie taki jasny trzpień.

Log in to reply