Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. dziki
    D

    dziki (@dziki)

    0
    Reputacja
    8
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o dziki

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez dziki

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez dziki

    • D
      Poduszki stabilizatora

      Podobno w Fabiach były montowane stabilizatory o następujących średnicach:
      16mm,17mm ,18mm, 18.9mm, 19.8mm, 20.8mm.

      Byłem w warsztacie "Gorzym Serwis" w Lublinie na wymianie tych poduszek. Okazało się, że mój stabilizator ma średnicę 19mm. Mechanik bez zająknięcia przyniósł na wymianę dwie sztuki, ale o średnicy 16mm.
      Wg jego opinii "tak będzie lepiej, bo ciaśniej". Zażądałem żeby zamontował dokładnie o takie jakie były. Udał się do "pakamery" i w pudełku pełnym podobnych gum zaczął szukać odpowiednich. Odniosłem wrażenie, że niektóre gumy były z odzysku. W końcu z trudem znalazł 1 sztukę, która wyglądała na względnie nową. Ostatecznie zamontowano mi 1 sztukę "nową" (18 mm) i 1 starą (18 mm) z tym, że uprzednio je nasmarowano smarem do opon.
      Po mojej uwadze, że powinno je się smarować talkiem, właściciel warsztatu bardzo się zdziwił i powiedział, że on wie lepiej bo prowadzi warsztat 20 lat.

      Jedna uwaga, stare gumy nie były oryginalne. Wymieniono je w ASO "Żagiel" w Lublinie na gwarancji po ok. 10 tys km jako podejrzane o "świnkę" na leżących policjantach.

      Tak więc reasumując sprawa wyglądała tak:
      w ASO do stabilizatora 19mm założono poduszki o średnicy 18mm, które po 40 tys km próbowano następnie w innym "wyspecjalizowany" warsztacie zamienić na 16mm.

      Być może szanowni koledzy mnie poprawią, ale wg mnie nie po to fabryka robi poduszki o średnicy dostosowanej do średnicy stabilizatora, żeby później zakładać dowolne.
      Za ciasna guma nie obejmuje zupełnie stabilizatora, co ułatwia wnikanie brudów miedzy gumę a stabilizator, co w konsekwencji może prowadzić do skrzypienia.

      Pozdrawiam

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • D
      Poduszki stabilizatora

      Z tego co wiem w Fabkach montowano z 5 różnych stabilizatorów różniących się średnicą. Do każdego rodzaju stabilizatora idą inne poduszki.
      Jak sprawdzić po numerze nadwozia lub roku produkcji jakie poduszki kupić do konkretnego egzemplarza bez pomiaru średnicy stabilizatora ?

      Przy dużych nierównościach poprzecznych, kiedy występuje silne kołysanie, bardzo skrzypi mi przednie zawieszenie (przebieg 40 tys). Chciałbym najpierw wymienić poduszki stabilizatora, ale nie wiem jakie kupić. Koszt w sklepie ok. 6zł za szt. W serwisie ok. 20 zł za szt. Na 2 szt. daje to oszczędność rzędu 300 %.

      Pozdrawiam

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • D
      [F1 i F2] Zawieszenie przód/tył

      Łączniki były wymienione 15 tys km temu. Być może znów się kwalifikują do wymiany, ale czy tak właśnie stuka zużyty łącznik ?

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • D
      [F1 i F2] Zawieszenie przód/tył

      Fabia 2004, przebieg 30 tys km. Już od nowości miałem takowe. Pojawiają się głównie przy pokonywaniu większych nierówności takich jak doły na drodze gruntowej. Przy progach zwalniających występują ale nie zawsze. Ostatnio jak jechałem polną drogą to były bardzo wyraźne. Słychać tak jakby coś się urwało i waliło. Ale uwaga dziwne po wyjechaniu na asfalt, stuki jeszcze przez chwilę były po czym się skończyły.
      Stuki mają charakter ostry-metaliczny.
      Przy jeździe typowo miejskiej (małe dziury) stuki nie występują.
      Oczywiście zgłaszałem to ze 4 razy w ASO na gwarancji. Wymienili mi:

      • łaczniki stabilizatora,
      • gumy stabilizatora,
      • łożysko lewego McPhersona.

      Ponieważ ostatnio się trochę przestraszyłem i w perspektywie wyjazdów wakacyjnych chciałbym to wyeliminować, dlatego wybieram się do ASO.
      Nie chciałbym jednak aby panowie wymieniali mi części na chybił trafił ponieważ skończyła mi się już gwarancja.

      Dlatego ogłaszam konkurs wakacyjny i czekam na prawidłową odpowiedź co też do licha to może być ? :help: <!-- s:help: -->

      Pozdrawiam

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • D
      Średnie zużycie paliwa w naszych fabiach

      U mnie komputer pokazuje średnio z 2 lat 6,0 l/100, co wg mnie jest dobrym wynikiem, zważywszy, że jeżdżę głównie po mieście. Spalanie w dużym stopniu zależy od stylu jazdy.

      --

      napisane w Dosłownie wszystko
    • D
      [F1][F2] Ile można maksymalnie wlać do baku

      Mi się niestety przydarzyło na wypadzie wakacyjnym, że aż o 5 litrów więcej niż mieści bak.
      Jechałem sobie nad morze i w Elblągu postanowiłem zatankować na stacji Shell'a. Oceniam, że przed tankowaniem miałem jeszcze min. 7 litrów w baku (nie paliła się rezerwa, a do kreski było jeszcze "ciut"). Jakie było moje zdziwienie gdy wlałem do baku 43 litry a i jeszcze by weszło (bak oczywiście 45 l). Po interwencji u "zastępcy kierownika' stacji uzyskałem odpowiedź, że musiałem nacisnąć bolec przy wlewie i nadmiar poszedł w odpowietrzenie układu paliwowego. Pan uspokajająco wyjaśnił, iż auta grupy Wolkswagena tak mają.
      Nigdy przedtem nic podobnego mi się nie przytrafiło i myślę, że wyjaśnienia były "szyte grubymi nićmi', ale może sie mylę.

      Co Wy na to ?

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • D
      [F1] Stuki w tyle nadwozia.

      Miałem takowe z obu stron i kilkakrotnie byłem odsyłany "z kwitkiem' w ASO. Jeden "mistrz" po jeździe próbnej stwierdził, że to plastiki i trzeba rozebrać połowę samochodu LOL.
      W końcu jakiś mechanik podregulował gumowe odbojniki oparcia tylnej kanapy i z jednej strony pomogło. Z drugiej strony ten "patent" nie poradził i stuki były nadal.
      Byłem już zdecydowany na rozebranie pół samochodu 🙂 <!-- s:) --> (w ramach gwarancji), kiedy inny "mistrz" widząc tak "upierdliwego" klienta nasmarował zamki w drzwiach i o dziwo pomogło.

      Ende

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • D
      Doigrałem się ----- WYMIANA PIERŚCIENI TŁOKOWYCH

      --
      Domyślam się, że gaz zakładałeś poza ASO. W tym przypadku miałeś dużego farta lub znajomości, że zrobili to na gwarancji.

      napisane w Warsztat mechaniczny