[F1] Moduł sterujący?
-
Witam. Wczoraj byłem u mechanika podpiąć moją fabię (2000r 1.4mpi czeski silnik) i powiedział mi,że do tego czegoś dostała się woda i przez to mam objawy,że po odpuszczeniu gazu spadają mi obroty tak mocno że prawię mi dławi mi się silnik. Czy da to się naprawić?? Cz muszę kupić nowy moduł??
-
Rozumiem, że podpiął pod kompa i tak stwierdził. Nie sądzę, żeby do centralki dostała się woda musiałaby być wcześniej uszkodzona mechanicznie. Spróbuj sam podpiąć pod kompa i wrzucić błędy.
-
"mam objawy,że po odpuszczeniu gazu spadają mi obroty tak mocno że prawię mi dławi mi się silnik."
Zmień mechanika, bo mentalnie został na etapie cięgien i linek. Równie dobrze mógłbyś oczekiwać przygasania monitora po chluśnięciu szklanką wody do wnętrza komputera.
A co do problemu - kiedy ostatnio wymieniałeś filtr powietrza?
EDIT
Przy okazji - na zdjęciu masz silnik 1,2, a w profilu 1.4 MPI. -
Co do zdjęcia to zostało ono na szybko ściągnięte z netu. Filtr nie cały rok temu wymieniłem. A przepustnica jest już wyczyszczona i to nic nie dało.
-
Wyjmij filtr i zobacz, czy objawy znikną. Może mechanik miał na myśli obudowę filtra, a nie jednostkę sterującą?
Jeśli jesteś z okolic Krakowa, to możemy nad tym popracować.
-
Jestem z województwa Lubuskiego okolice Gorzowa. Jutro sprawdzę z tym filtrem.
-
jaki efekt ??
pomogło coś -
Witam,
miałem podobna sytuację.Zanim wydasz furmankę kasy na niepotrzebne bzdety.
Wyjmij przepustnicę i wymyj w środku. Następnie skalibruj. Manuale dostępne na forum. Poszukaj.Sprawdz czy wężę podciśnieniowe dochodzące do przepustnicy nie są popękane. Musisz je porządnie powygninać żeby to zauważyć. Jeżeli są to zmieżyć średnicę krućców i kupić na metry. Taniej.
Aaa i jeszcze jedna istotna sprawa. Jeżeli nie wymieniałeś filtra powietrza osobiście a widać że jest brudny to kup go i wymień.
Sprawdź też czy wiązka kabli pod filtrem powietrza nie jest zgnita. Dość dużo fabi ma tę przypadłość a obiawy też na to wskazują.
I jeszcze jedno. Zmień mechanika albo zrób to sam żeby mieć pewnośc że jest dobrze zrobione:).
Życze owocnej pracy <!-- s:) -->.
Pozdrawiam
-
Filtr osobiście wymieniałem i załatwiłem oryginalny z serwisu skody. Dzisiaj wezmę się za to bo coraz bardziej zaczyna być to uciążliwe.
[size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 11-06-2012, 22:03[/i] ][/size]
Byłem u innego mechanika. Podpiął się i wyskoczyły mu dwa błędy jeden o imobilajzerze a drugi o zbyt ubogiej dawce na pierwszym rzędzie (lub coś podobnego). Sprawdził dokładniej co te kody mogą oznaczać tylko,że opis tych kodów znalazł w roczniku 2003 a ja mam 2000 r. Wyszło mu, że to coś z przepływomierzem.[size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 17-08-2012, 18:25[/i] ][/size]
Po dłuższym czasie bezczynności udało się załatwić problem z obrotami. Sprawa nie była taka skomplikowana, okazało się,że przyczyną były niedomykające się zawory zwłaszcza na czwartym cylindrze to też powodowało błędy w komputerze z mieszanką. Przez niedomykanie się zaworów próbował nadgonić zmienioną mieszanką.