[F1] Moduł sterujący?

Topic created · 9 Posts · 2033 Views
  • Witam. Wczoraj byłem u mechanika podpiąć moją fabię (2000r 1.4mpi czeski silnik) i powiedział mi,że do tego czegoś dostała się woda i przez to mam objawy,że po odpuszczeniu gazu spadają mi obroty tak mocno że prawię mi dławi mi się silnik. Czy da to się naprawić?? Cz muszę kupić nowy moduł??

  • Rozumiem, że podpiął pod kompa i tak stwierdził. Nie sądzę, żeby do centralki dostała się woda musiałaby być wcześniej uszkodzona mechanicznie. Spróbuj sam podpiąć pod kompa i wrzucić błędy.

  • "mam objawy,że po odpuszczeniu gazu spadają mi obroty tak mocno że prawię mi dławi mi się silnik."

    Zmień mechanika, bo mentalnie został na etapie cięgien i linek. Równie dobrze mógłbyś oczekiwać przygasania monitora po chluśnięciu szklanką wody do wnętrza komputera.

    A co do problemu - kiedy ostatnio wymieniałeś filtr powietrza?

    EDIT
    Przy okazji - na zdjęciu masz silnik 1,2, a w profilu 1.4 MPI.

  • Co do zdjęcia to zostało ono na szybko ściągnięte z netu. Filtr nie cały rok temu wymieniłem. A przepustnica jest już wyczyszczona i to nic nie dało.

  • Wyjmij filtr i zobacz, czy objawy znikną. Może mechanik miał na myśli obudowę filtra, a nie jednostkę sterującą?

    Jeśli jesteś z okolic Krakowa, to możemy nad tym popracować.

  • Jestem z województwa Lubuskiego okolice Gorzowa. Jutro sprawdzę z tym filtrem.

  • jaki efekt ??
    pomogło coś

  • Witam,
    miałem podobna sytuację.

    Zanim wydasz furmankę kasy na niepotrzebne bzdety.
    Wyjmij przepustnicę i wymyj w środku. Następnie skalibruj. Manuale dostępne na forum. Poszukaj.

    Sprawdz czy wężę podciśnieniowe dochodzące do przepustnicy nie są popękane. Musisz je porządnie powygninać żeby to zauważyć. Jeżeli są to zmieżyć średnicę krućców i kupić na metry. Taniej.

    Aaa i jeszcze jedna istotna sprawa. Jeżeli nie wymieniałeś filtra powietrza osobiście a widać że jest brudny to kup go i wymień.

    Sprawdź też czy wiązka kabli pod filtrem powietrza nie jest zgnita. Dość dużo fabi ma tę przypadłość a obiawy też na to wskazują.

    I jeszcze jedno. Zmień mechanika albo zrób to sam żeby mieć pewnośc że jest dobrze zrobione:).

    Życze owocnej pracy 🙂 <!-- s:) -->.

    Pozdrawiam

  • Filtr osobiście wymieniałem i załatwiłem oryginalny z serwisu skody. Dzisiaj wezmę się za to bo coraz bardziej zaczyna być to uciążliwe.

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 11-06-2012, 22:03[/i] ][/size]
    Byłem u innego mechanika. Podpiął się i wyskoczyły mu dwa błędy jeden o imobilajzerze a drugi o zbyt ubogiej dawce na pierwszym rzędzie (lub coś podobnego). Sprawdził dokładniej co te kody mogą oznaczać tylko,że opis tych kodów znalazł w roczniku 2003 a ja mam 2000 r. Wyszło mu, że to coś z przepływomierzem.

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 17-08-2012, 18:25[/i] ][/size]
    Po dłuższym czasie bezczynności udało się załatwić problem z obrotami. Sprawa nie była taka skomplikowana, okazało się,że przyczyną były niedomykające się zawory zwłaszcza na czwartym cylindrze to też powodowało błędy w komputerze z mieszanką. Przez niedomykanie się zaworów próbował nadgonić zmienioną mieszanką.

Log in to reply