[F1] Falujące obroty, spadek mocy, przygasanie - ręce opadaj
-
Rzekłbym raczej, że czas sprawdzić zawór odprowadzenia oparów benzyny z baku, jeśli masz na myśli ten cieńszy wężyk, biegnący do przepustnicy.
EDIT
Hmm... czekaj, czekaj, weżyk miałeś odpięty, to działał, podpiąłeś wężyk i zdechł? Czy aby w takim razie nie masz za mało powietrza?
Skoro tak, to cały czas szukałbym w okolicach lambdy. Zapewne masz emulator, który "udaje", że ilość powietrza jest właściwa, podczas gdy do spalania danej objętości gazu potrzeba mniej powietrza, niż do benzyny (gaz ma mniejszą gęstość). Jak pisałem wcześniej - u mnie na benzynie mieszanka jest bogata (bezpośredni odczyt z lambdy za pomocą oscyloskopu), na gazie uboga.Jaką masz instalację LPG?
-
Ja się w ogóle nie znam na mechanice. Nie wiem jaką mam instalację.
Zresztą na odległość nic samo się nie naprawi, więc jak odpali (już ostatnio tak miał, że po jeździł w ciepły dzień nie odpalał, dopiero jak postał to po majówce odpalił i było ok) to będę musiał coś z tym ustrojstwem zrobić.
Chyba, że ktoś w Warszawie ma jakieś z członków sprawne oko i wtyczkę by to sprawdził bo ja mam mój warsztat w Łodzi. Często tam bywam więc tam ma swoje SPA.
-
Doraźnie mogę Ci podpowiedzieć tyle: jeśli auto nie odpala na PB, to możesz go odpalić na LPG - włącz zapłon, naciśnij i trzymaj przycisk na przełączniku gaz/pb i odpalaj. Wówczas auto będzie startowało na LPG.
-
Witam, jeśli to nie problem to podłączę się pod temat. Chodzi o Fabię 1.4 MPI, 44KW, rok 2003 i podobnie jak u Miagkow nie równo pracuje na wolnych obrotach. Autko ma przejechane 50 tys km i z tego co pamiętam poza wymianą oleju nie wiele było przy nim robione. Powiedzcie od czego zacząć. Jeśli to możliwe proszę o dokładne opisywanie poszczególnych czynności (ewentualnie link do opisu). Nie mam 2 lewych rąk ale z Fabią nie miałem do czynienia.
-
[quote="Tequila"]Witam, jeśli to nie problem to podłączę się pod temat. Chodzi o Fabię 1.4 MPI, 44KW, rok 2003 i podobnie jak u Miagkow nie równo pracuje na wolnych obrotach. Autko ma przejechane 50 tys km i z tego co pamiętam poza wymianą oleju nie wiele było przy nim robione. Powiedzcie od czego zacząć. Jeśli to możliwe proszę o dokładne opisywanie poszczególnych czynności (ewentualnie link do opisu). Nie mam 2 lewych rąk ale z Fabią nie miałem do czynienia.[/quote]
Świece i filtry zdrowe?
-
Tak jak pisałem: tylko olej wymieniany. Powietrze raczej nie, świece na pewno nie. Paliwo na pewno nie. Przepustnica nie była czyszczona. Dla przypomnienia przebieg 50tys km, 100% jazdy po mieście, krótkie odcinki.
-
[quote="Tequila"]Przepustnica nie była czyszczona.[/quote]
W takim razie spróbuj od czyszczenia przepustnicy
-
[quote="Tequila"]Tak jak pisałem: tylko olej wymieniany. Powietrze raczej nie, świece na pewno nie. Paliwo na pewno nie. Przepustnica nie była czyszczona. Dla przypomnienia przebieg 50tys km, 100% jazdy po mieście, krótkie odcinki.[/quote]
Wymiana świec maksymalnie co 30 tys. km. Wykręć świece, obejrzyj je, będziesz wiedział, czy wymieniać. U mnie wymiana pomogła.
-
Dziękuję wszystkim za dobre rady <!-- s:) -->
Problem się rozwiązał. Sprzedałem auto.
-
[quote="zlloty"][quote="Tequila"]Tak jak pisałem: tylko olej wymieniany. Powietrze raczej nie, świece na pewno nie. Paliwo na pewno nie. Przepustnica nie była czyszczona. Dla przypomnienia przebieg 50tys km, 100% jazdy po mieście, krótkie odcinki.[/quote]
Wymiana świec maksymalnie co 30 tys. km. Wykręć świece, obejrzyj je, będziesz wiedział, czy wymieniać. U mnie wymiana pomogła.[/quote]
A po czym poznać że świece do wymiany ?
U mnie przy przebiegu 160k były wymieniane tylko raz.
Silnik pracuje ok, po czyszczeniu przepustnicy przestał falować.