[F1] Czujnik ABS

Topic created · 6 Posts · 3872 Views
  • Witam
    U mnie problem wygląda następująco:
    Podczas jechania i hamowania teraz w maju załączał mi się ABS, potem przestał działać i wraz z jego niedziałaniem pojawiła się kontrolka ABS i migająca kontrolka hamulca ręcznego.
    Następnie po podpięciu do komputera stwierdzono iż wszystkie koła przy sprawdzaniu abs POKAZUJĄ tą samą prędkość tylko jedno koło przy prędkości 30km/h pokazuję prędkość 150km/h więc stwierdzono iż padł czujnik ABS w prawym przednim kole.
    Stało mi się to jadąc z Lublina do Gdańska i stwierdzono to na jakiejś stacji diagnost. Więc jako że jechałem z córeczką i obawiałem się o jej los to zajechałem do SKODY I tam naprawdę jakiś wspaniałomyślny człowiek w salonie w w-wie odpiął mi bezpiecznik przy akumulatorze, bodajże pierwszy lub ostatni BEZPŁATNIE.
    Teraz kontrolka ABS ciągle mi się świeci a ABS nie działa.
    I teraz moje pytanie czy to faktycznie będzie ten czujnik czy też może być coś innego. Pytam, bo chce zakupić go i nie wiem czy coś jeszcze sprawdzać na kompie czy nie.
    Z góry dziękuje za info.

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 05-05-2012, 22:06[/i] ][/size]
    A i jeszcze jedno dzisiaj poprzeczyszczałem wszystko tam, było strasznie zabłocone- ale po tj akcji nic się nie zmieniło, tylko teeraz tak sobie myślę że może jakbym usunął błąd tego czujnika to może byłoby dobrze po tym przeczyszczeniu?

    Czy w fabii tak jest że po naprawie trzeba usunąć błąd żeby nie pojawiał się problem?

  • Tak błąd należy usunąć po naprawie czyli w twoim przypadku prawdopodobnie po wymianie czujnika. Jeśli to nie pomoże to grubsza sprawa bo coś nie halo jest z centralką ABS. Na początek zacznij od czujnika koszt nie powinien być duży.

  • [quote="prot"]Pytam, bo chce zakupić go[/quote]
    wiesz, mimo że czujnik "chinski" kosztuje ok. 20-30 zł, to może sie okazać, że to nie to ....
    czujnik pracuje z pierścieniem, który jest częścią piasty. Moje pytanie : czy wymieniałeś piastę ?
    który to czujnik przestał działać ? przód ? mechanik sprawdził ciągłość przewodów ? przewody są zamocowane do amortyzatora który wciąż pracuje 😉 <!-- s;) -->

    ... ja tylko gdybam.... 😉

    a masz może nr błędu jaki się pojawił ?

  • [quote="kapi"][quote="prot"]Pytam, bo chce zakupić go[/quote]
    wiesz, mimo że czujnik "chinski" kosztuje ok. 20-30 zł, to może sie okazać, że to nie to ....
    czujnik pracuje z pierścieniem, który jest częścią piasty. Moje pytanie : czy wymieniałeś piastę ?
    który to czujnik przestał działać ? przód ? mechanik sprawdził ciągłość przewodów ? przewody są zamocowane do amortyzatora który wciąż pracuje 😉 <!-- s;) -->

    ... ja tylko gdybam.... 😉

    a masz może nr błędu jaki się pojawił ?[/quote]

    Chce kupić czujnik oryginalny koszt 80zł, w salonie skody 200zł. Informację jaką uzyskałem to tylko taką, że czujnik w prawym przednim kole padł i nic więcej, więc nie znam nr błędu, o ciągłości przewodów też nic mi nie powiedziano. Jutro najprawdopodobniej pojadę jeszcze raz na komputer i zobaczymy. I popytam o sprawdzenie tych przewodów
    Czyli błąd po naprawię trzeba usunąć?!

  • [quote="prot"]Czyli błąd po naprawię trzeba usunąć?![/quote]
    tak.

  • Witam
    Usterka usunięta, Z informacji uzyskanych od fachowca dowiedziałem się iż czujnik ABS był uszkodzony przez łożysko które tak jakby delikatnie wyszło i zostało ono wprasowane.
    ABS nie świeci się, po zapaleniu silnika kontrolka ABS gaśnie, błędu jednak nie było trzeba usuwać.

Log in to reply