[F1] rozrusznik nie kręci nowy akumulator
-
Witam
Wiem, że jest wiele podobnych tematów, ale z autem jak z człowiekiem: każdy przypadek jest trochę inny stąd nowy wątek. Wiem też, że przyczyn poniższego może być sporo ale proszę o odpowiedzi płynące z waszych doświadczeń i wiedzy.
Mianowicie dwie kwestie:- Tak jak napisałem w temacie - kupiłem nowy akumulator bo w zimie, rano maszyna nie paliła. Wymieniłem i jest to samo. Ładowanie niby jest (a przynajmniej kontrolka działa poprawnie) i po odpaleniu z kabli, jak sobie trochę pochodzi to jest OK, ale jak dłużej postoi to czasem nie chce zapalić. Może to alternator albo jakieś spięcie w peszlach (???)
- Co jakiś czas zapala się kontrolka EPC - jak rozumiem kontrola sterowania silnika. Czytałem właśnie u was że to najczęściej wina czujnika od stopu ale u mnie działają. Czy pojawienie się tej kontrolki może mieć jakiś związek z punktem 1.?
Dodam jeszcze, że co jakiś czas wyłącza mi się wspomaganie kierownicy, ale nie wiem czy to w ogóle jest istotne w tym powyższym przypadku <!-- s:D -->
Dzięki z góry i pozdrawiam
-
Podpiąć po Vaga i sprawdzić gdzie jest błąd, a stop z tyłu świeci??
Wspomaganie kierownicy może mieć wpływ zarówno z punktem 1 i 2. Jeśli jest niskie napięcie to komputer może wyłączać wspomaganie, lub pada czujnik skrętu.
-
Sprawdź ładowanie miernikiem.
Podjedź do firmy , czy sklepu gdzie sprzedają akumulatory , (nie market) tam powinni mieć mierniki oceniające stan akumulatora, prąd ładowania, prąd rozruchu i wszystko będzie jasne.
Na moje "łoko" słabe ładowanie .
Chyba ,że akumulator mimo ,że nowy to szajs
Daj znać jaki finał tej sprawy. -
OK
Dzięki za podpowiedzi, popróbuje i dam znać -
W moim przypadku pomogło prawidłowe zamontowanie radia....Radio "podkradało prąd " 0.18 A. Ładowanie było OK...akumulator nowy....ale przy jeździe na krótkich odcinkach po mieście po ok. 3 tyg. rozładował się do zera. Pomogła instalacja radia w taki sposób, aby odpalało z kluczyka ( informacja dot. instalacji jest dostępna w necie ). Ogólnie 15 min. roboty...Pozdrawiam