Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Chrobotanie przy pełnym skręcie

Topic created · 32 Posts · 4007 Views
  • Witam, dziś zauważyłem i usłyszałem ze podczas pełnego skrętu podczas jazdy w przod i w tyl słychać taki dziwny dzwiek jak chrobotanie "zezenie" po zmniejszeniu skretu dzwiek ustepuje. Dzieki za podpowiedz pozdrawiam

  • Jaki przebieg? bo mi to przegubem pachnie...

  • przebieg 85 tkm

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 24-02-2012, 20:17[/i] ][/size]
    hmm może bardziej ten dzwiek przypomina takie cos jakby naprezenia, nie jest to dzwiek metaliczny ani zaden stuk takie jakby "szorowanie", "szuranie"

  • najprawdopodobniej przegub

  • Jak robi takie tup-tup-tup-tup-tup coraz szybsze wraz z przybieraniem prędkości to przegubowato, ale troche mały przebieg na przegub... ciężką masz noge?

  • sprawdz sprężyny w zawieszeniu. 90% ze padły łożyska przy sprężynach

  • A słyszysz to jak skręcisz kierownicą max na postoju?

    Bo jak nie stukanie tylko taki jednostajny to może pompa od wspomagania na max skręcie ma dość i krzyczy "odpuść".

  • Slysze to tylko podczas powolnej jazdy, na postoju krecenie kiera nie powoduje zadnych zbednych dzwiekow. Skodzine mam obnizona i na amorkach sportowych wiec moze faktycznie lozysko ?? Jak to sprawdzic?

  • W/g twojego opisu to tak jakby koło tarło o nadkole, zwłaszcza jak masz obniżoną. Zobacz czy masz jakieś ślady tarcia pod spodem

  • [quote="koko"]Zobacz czy masz jakieś ślady tarcia pod spodem[/quote]

    Albo na oponie.

  • [quote="koko"]W/g twojego opisu to tak jakby koło tarło o nadkole, zwłaszcza jak masz obniżoną. Zobacz czy masz jakieś ślady tarcia pod spodem[/quote]

    Dokładnie, miałem tak w corolli. Ale śladów wcale nie było widać, przynajmniej nie od razu. Poproś drugą osobę, niech powoli jedzie na maksymalnym skręcie, a Ty słuchaj/patrz z zewnątrz.

  • Panowie ile mozna z takimi przegubami jezdzic?? Nie za kazdym razem na pelnym skrecie to slysze. Jaki ewentualny koszt czesci i naprawy??

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 26-02-2012, 18:51[/i] ][/size]
    Aha i jeszcze jedno nurtujace mnie pytanko, wybieram sie w Alpy czyli przejade okolo 2000 km czy wytrzyma to taki przegub czy naprawiac to teraz przed wyjazdem??

  • [quote="Lesio_Dj"]wybieram sie w Alpy[/quote]
    to juz nie przebieg a "górki" - ja bym wymienił albo zakupił odpowiednie assistance 😉 <!-- s;) -->
    sprawdź jak piszą wyżej bo może tylko ocierać....

  • poprobowalem pelen skret i nasluchiwalem... ale cisza nie rozumiem tego wczoraj bylo a dzis nie ma 🙂

  • Przegub to daje jeszcze o sobie znać jak ruszysz gwałtownie na skręcie kół... to jest taki terkot.

    U mnie na łukach w prawo było takie buczenie... przyczyną było łożysko prawego przedniego koła (w fabii zintegrowane z piastą)..

    Ale przy pełnym skręcie i chrobotanie - jak piszesz - to pachnie przegubem.

  • jakby coś ocierało to cały czas więc raczej to odpada. Podtrzymuje, że to może być przegub.

  • [quote="dr O."]jakby coś ocierało to cały czas więc raczej to odpada. Podtrzymuje, że to może być przegub.[/quote]

    Dlaczego cały czas? Mi w corolli tylko w pełnym skręcie ocierało.. A dźwięk był taki, że niewtajemniczeni mogli sie przestraszyć 🙂 <!-- s:) -->

  • o to mi właśnie chodziło 😉 o te same warunki pracy czyli przy pełnym skręcie i np przy pełnym załadowaniu. Jeżeli jednak w takich warunkach w jakich występowało wcześniej się raz pojawia, a raz nie to można ocieranie wykluczyć 🙂 <!-- s:) -->

  • Panowie ale tak jak pisałem pare razy słyszalne były te dzwięki, od dwóch dni cisza sprawdzam pełny skręt i cisza... zastanawia mnie czy to aby możliwe ze przy przebiegu 85 tkm juz padlby przegob?? Dodam ze jezdze jak emeryt 🙂

  • Heh, mam coś podobnego ale tylko podczas ruszania, na niskich obrotach podczas skręcania kierką w prawo :zdziwko: dźwięk raczej piszczący i zauważyłam że uzależniony jest od ustawienia dmuchawy :mysli: <!-- s:mysli: --> tzn jak jest na 2 lub wyżej dźwięk znika, przy zejściu do 1 znowu to słychać. Jakieś pomysły?

Log in to reply