[F2] Montaż tempomatu w Fabii II ?
-
Gdyby ktoś był zainteresowany montażem tempomatu F2 to widzę, że można kupić zestaw u superbman'a na allegro. Parę rzeczy u niego już kupowałem, zarówno z wysyłką jak też odbiorem osobistym w Radomiu. Spoko gość.
[url]http://allegro.pl/nowa-tasma-tempomat-skoda-fabia-2-roomster-vw-polo-i6209488537.html[/url]
Kupując wersję z trip-em jest od razu okazja do aktywacji komputera pokładowego (jeśli ktoś go "nie ma")... <!-- s:) -->
Cena - uważam bardzo dobra - ja zapłaciłem podobną cenę zamawiając u Czechów, a do tego doszło jeszcze parę euro kosztów przesyłki. -
Na oryginalnych, używanych częściach zmieściłbym się w 500 zł.
-
Wiadomo, że na używanych wyjdzie taniej Ja mam jednak zasadę (i myślę, że nie tylko ja), że nie kupuję używek, za wyjątkiem sytuacji w których jestem do tego zmuszony (jak to miało niedawno miejsce w wypadku tłumika). Pomijając kwestię używanej elektroniki (BCM), to jakoś bym się źle czuł używając macanych przez kogoś manetek <!-- s;) -->
W każdym razie w ASO za taki zestaw życzą sobie ok. 1100 zł.
-
Z perspektywy kilku tygodni używania tempomatu przyznać muszę, że spisuje się on bardzo dobrze i znakomicie ułatwia długie, wielogodzinne podróże. Nie mam też wątpliwości, że jest on bardzo pomocny w bardziej ekonomicznej jeździe, bo stałość prędkości przekłada się realnie na konsumpcję "bezołowiowej". Miałem teraz okazję pokonać Fabią trasę na południe Europy. 12 dni podróży, dystans: 5,5 tys km, jazda autostradowa z włączoną klimatyzacją i prędkości nie przekraczające dopuszczalnych w danych krajach (czyli 130 km/h). Dzięki włączonemu tempomatowi spalanie wyniosło tylko [b]5,7l/100 km[/b], co uważam za wynik bardzo dobry.
Z mojej perspektywy warto było zainwestować w zakup cruise control <!-- s:) -->
-
Ja troszkę sobie dam "poza tematem" <!-- s:) -->
Spalanie miałeś ok . Ja jedngo nie kapuje. Czemu jak ja jade do Ostravy A1 i mam 140 km/h na tempomacie to zawsze mi pokazuje średnie 6,5L. A gdy jade tą samą drogę bez tempomatu to mam 5.3 - 5.5 L. Nie wiem czemu tak jest
-
Witam. Wiem że temat jest dość obszerny ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi. Chciałbym w swojej Fabii II zamontować tempomat. Dzwonilem do Serwisu w Gdańsku bo chciałem zapytać o numer fabryczny manetki zespolonej żeby wiedzieć co kupić. Pracowanik powiedział że są dwa rodzaje i bez rozbierania kierownicy nie da rady tego sprawdzić nawet po numerze VIN. Nie chcę kupować w ciemno ale też nie chcę bawić się w rozbiurkę. Czy oprócz manetki potrzebuję coś jeszcze? Jakąś wiązkę czy inny modół komfortu.
Czekam na Waszą pomoc. Jak będzie potrzeba to podam wszystkie dane które znam i które dotyczą mojego auta -
Cześć.
manetki są w dwóch wersjach zespolone i rozłączane. Pomijam wersje FL i przed FL bo to tez różnica.
Wiązka będzie potrzebna. Sterownik w zależności od wersji wyposażenia będzie potrzebny lub nie. Kodowanie będzie potrzebne. -
[quote="TOMUŚ"]Cześć.
manetki są w dwóch wersjach zespolone i rozłączane[/quote]
Takie rzeczy to w Octavii II.W Fabii II manetki są zawsze zespolone.
[quote="szkielet6"]Witam. Wiem że temat jest dość obszerny ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi. Chciałbym w swojej Fabii II zamontować tempomat. Dzwonilem do Serwisu w Gdańsku bo chciałem zapytać o numer fabryczny manetki zespolonej żeby wiedzieć co kupić. Pracowanik powiedział że są dwa rodzaje i bez rozbierania kierownicy nie da rady tego sprawdzić nawet po numerze VIN. Nie chcę kupować w ciemno ale też nie chcę bawić się w rozbiurkę. Czy oprócz manetki potrzebuję coś jeszcze? Jakąś wiązkę czy inny modół komfortu.
Czekam na Waszą pomoc. Jak będzie potrzeba to podam wszystkie dane które znam i które dotyczą mojego auta[/quote]W takich tematach omijaj ASO.
Różnic między manetkami jest kilka.Ze względu na obsługę są trzy rodzaje manetek.
Golasy - bez komputera i tempomatu.
Pół golasy - tylko z komputerem.
Wypasy - tempomat i komputer.Nie było fabrycznie manetek tylko z tempomatem.
Różnią się też oznaczeniami ale to tylko grafika.
Ostatnia różnica to rodzaj taśmy airbag. Są dwa rodzaje i nie są zamienne między sobą.
Żeby wiedzieć co Ci jest potrzebne to musisz jednak pogrzebać w aucie. Po pierwsze podnieś górną połówkę obudowy kolumny kierowniczej. Jest wciśnięta na dolną połówkę. Możesz pomóc sobie płaskim śrubokrętem włożonym między połówki jak najbliżej kierownicy i jednocześnie ciągniesz ją do góry przy manetce. Wyskoczy. Zrób zdjęcie co tam masz a ja Ci napiszę jakie potrzebujesz manetki.
Musisz sprawdzić jaki masz moduł CE. Znajdziesz go pod deską, nad pedałami. Schyl się tam i go zlokalizuj. Będzie to skrzynka z dwoma rzędami wtyczek lub z dwoma dużymi wtyczkami. Białą i czarną.
Potrzebna też będzie wiązka tempomatu. Mogę taką zrobić.
Zawsze też możesz zadzwonić do mnie i wszystko wyjaśnię. Numer poniżej.
-
Dobrze by było, gdyby kolega wychycił z aso zestaw tempomatu , bo tam by było wszystko łącznie z dobrym sterownikiem <!-- s:) -->
Ja tak swego czasu zrobiłem