Witaj na forum Fabia Club Polska

[F2] Montaż tempomatu w Fabii II ?

Temat utworzony · 69 Posty · 32851 Wyświetlenia
  • Tempomat tempomatowi chyba nierówny. Jeden ze sprawdzonych przeze mnie sprzedawców różnych części do Skody oferuje tempomat ([url]http://allegro.pl/nowa-tasma-tempomat-skoda-fabia-2-roomster-vw-polo-i5077167384.html[/url]) i pisze, że istnieje możliwość jego uruchomienia za kwotę 150 zł... W tym wypadku na pewno deska nie jest rozbierana... nikt za taką kasę roboty tej by się nie podjął :chytry: <!-- s:chytry: -->

  • Demontował, bo przy okazji zakładał zegary i climatronic 🙂 :] <!-- s:] -->

  • [quote="jacekpk"]Tempomat tempomatowi chyba nierówny. Jeden ze sprawdzonych przeze mnie sprzedawców różnych części do Skody oferuje tempomat ([url]http://allegro.pl/nowa-tasma-tempomat-skoda-fabia-2-roomster-vw-polo-i5077167384.html[/url]) i pisze, że istnieje możliwość jego uruchomienia za kwotę 150 zł... W tym wypadku na pewno deska nie jest rozbierana... nikt za taką kasę roboty tej by się nie podjął :chytry: <!-- s:chytry: -->[/quote]

    Ja za 150 zł bym się podjął montażu tempomatu.
    Do tego co sprzedaje superbman brakuje jeszcze wiązki tempomatu bo w żadnej fabii jej nie ma. Zapytaj go ile za nią chce.
    W O2 jest tak, że wystarczy wymienić manetki i czasem moduł i aktywować tempomat w sterownikach.
    W Fabii 2 i Fabii 1 trzeba dokładać wiązki.

  • [quote="jacekpk"]istnieje możliwość jego uruchomienia za kwotę 150 zł... W tym wypadku na pewno deska nie jest rozbierana... nikt za taką kasę roboty tej by się nie podjął :chytry: <!-- s:chytry: -->[/quote]

    jakbyś wszystko miał to za 150zł bym się podjął, tylko dobre okulary bym poszukał i działamy 🙂

  • Pytałem Superbmana o ten tempomat, zresztą oferta nieco zubożała ostatnimi czasy, bo wcześniej za nieco większą kwotę była w zestawie manetka i BCM, a teraz została sama manetka. Okablowania rzeczywiście nie ma, ale jeśli bierzesz to z usługą montażu wówczas facet ma zorganizować odpowiednią wiązkę (montuje to ponoć jakiś pracownik ASO, robi to po godzinach 😉 <!-- s;) -->)

    [quote="koleś"]
    Do tego co sprzedaje superbman brakuje jeszcze wiązki tempomatu bo w żadnej fabii jej nie ma. Zapytaj go ile za nią chce.
    W Fabii 2 i Fabii 1 trzeba dokładać wiązki.[/quote]
    Nie jest to do końca prawda, bo zestawy tempomatu, takie jak sprzedaje producent, zawierają wiązkę oraz łopatologiczną instrukcję jak to podłączyć (fizycznie, bo zostaje jeszcze temat kodowania). To co on sprzedaje nie jest zestawem tempomatu. Facet musiał gdzieś dostać po prostu manetki pod tempomat (wcześniej dawał też BCM-a) - krótko mówiąc: to był taki zestaw samozwańczy 😉 Jeszcze inna rzecz jest taka, że ta manetka (z w/w aukcji) jest do modeli od roku 2012 i podobno do wcześniejszych modeli poliftowych (2010-2011) pasować nie będzie. Znalazłem fajny blog Fabii w Izraelu 😉 na którym facet pokazuje jak wygląda taki skodowski, akcesoryjny zestaw tempomatu do F2 z 2011 roku (5J1 035 623A):
    [url]http://skoda-fabia-israel.blogspot.com/2013/09/5j1-035-623a-cruise-control.html[/url]

  • [quote="jacekpk"][quote="koleś"]
    Do tego co sprzedaje superbman brakuje jeszcze wiązki tempomatu bo w żadnej fabii jej nie ma. Zapytaj go ile za nią chce.
    W Fabii 2 i Fabii 1 trzeba dokładać wiązki.[/quote]
    Nie jest to do końca prawda,[/quote]

    Co jest nieprawdą w tym co napisałem?

    [quote="jacekpk"]Jeszcze inna rzecz jest taka, że ta manetka (z w/w aukcji) jest do modeli od roku 2012 i podobno do wcześniejszych modeli poliftowych (2010-2011) pasować nie będzie.[/quote]

    Tu się z Tobą zgodzę.

    Jak potrzebujesz manetki to mam.

  • OK, chyba źle zrozumiałem sens tego co napisałeś - zwracam honor :padam: 😉 <!-- s;) -->

    Jakie masz manetki? Możesz podać ich numer? Zastanawiam się czy wchodzić w montaż tempomatu - najbardziej zależy mi na możliwości korzystania z komputera pokładowego, który już mam uruchomiony na fabrycznym BCM-ie. Gdyby się udało aktywować tempomat to byłoby jeszcze milej, ale rzecz w tym, że nie można samej wiązki jako takiej nigdzie kupić. Nie jest to żadna technologia kosmiczna i gdyby się uprzeć to można by ją zrobić... ale powiem szczerze lubię gotowe zestawy, które montuje się zgodnie z instrukcją i wszystko pasuje do danego modelu... 😉

  • [quote="jacekpk"]OK, chyba źle zrozumiałem sens tego co napisałeś - zwracam honor :padam: 😉 <!-- s;) -->

    Jakie masz manetki? Możesz podać ich numer? Zastanawiam się czy wchodzić w montaż tempomatu - najbardziej zależy mi na możliwości korzystania z komputera pokładowego, który już mam uruchomiony na fabrycznym BCM-ie. Gdyby się udało aktywować tempomat to byłoby jeszcze milej, ale rzecz w tym, że nie można samej wiązki jako takiej nigdzie kupić. Nie jest to żadna technologia kosmiczna i gdyby się uprzeć to można by ją zrobić... ale powiem szczerze lubię gotowe zestawy, które montuje się zgodnie z instrukcją i wszystko pasuje do danego modelu... 😉 [/quote]

    Tempomat polecam zakładać. Ja wiązkę robię sam. Oryginalnej, samej wiązki nie kupisz. Musiałbyś znaleźć Fabię, w której był dokładany fabryczny zestaw i z niej wypruć.

    Sprawdzę te manetki ale jestem pewien, że będą Ci pasować i działać na 100%. Są z komputerem pokładowym.

    A Twój licznik obsłuży komputer pokładowy?

  • [quote="koleś"]A Twój licznik obsłuży komputer pokładowy?[/quote]
    Według informacji znalezionych w katalogu (vagfans.info), licznik założony fabrycznie do mojego samochodu (5J0920800H) ma niby nie obsługiwać funkcjonalności komputera pokładowego. Fabrycznie mam założony BCM o numerze 6R7937085D. I teraz najlepsze: na zestawie o takich to numerach uruchomiłem już funkcjonalność MFA 😄 i działa bardzo dobrze 😄 <!-- s:D -->

    Jest tylko jeden szczegół: mam oczywiście manetki bez obsługi komputera i nie mogę zmieniać w żaden sposób informacji prezentowanych na wyświetlaczniu między zegarami... 😄 Domyślnie wyświetla mi się zasięg jaki mam do przejechania na paliwie. Poniżej fotka. Wiem, że w przypadku montażu tempomatu muszę i tak wymienić BCM-a. Gdybym jednak zrezygnował z montażu tempomatu (więc zachował dotychczasowy BCM), a wymienił jedynie manetki na takie, które mają przycisk TRIP, to (podobno) też muszę wiązkę dorobić. Gdybym założył tempomat to czeka mnie dorobienie dwóch wiązek - jednej od tempomatu, drugiej od MFA (chyba, że ta druga nie jest jednak konieczna). [b]Koleś,[/b] robiłeś takie przeróbki? Masz jakieś doświadczenie w tym temacie (mam teraz na myśli stricte zmianę manetek na takie, które obsługują MFA i mają przełącznik TRIP - niezależnie od tego, czy na drugiej manetce jest tempomat, czy go nie ma 😉 )

  • [quote="jacekpk"][quote="koleś"]A Twój licznik obsłuży komputer pokładowy?[/quote]
    [b]Koleś,[/b] robiłeś takie przeróbki? Masz jakieś doświadczenie w tym temacie (mam teraz na myśli stricte zmianę manetek na takie, które obsługują MFA i mają przełącznik TRIP - niezależnie od tego, czy na drugiej manetce jest tempomat, czy go nie ma 😉 <!-- s;) --> )[/quote]

    Raz robiłem w F2 wymianę manetek i aktywację komputera pokładowego. Licznik był odpowiedni i wiązka też była.

    Jak nie masz wiązki to to jest bardzo proste do zrobienia. Wystarczy trzy kabelki pociągnąć z manetek do licznika.

    wtyczka manetek > wtyczka licznika

    18>23
    23>22
    24>21

  • [quote="koleś"]Jak nie masz wiązki to to jest bardzo proste do zrobienia. Wystarczy trzy kabelki pociągnąć z manetek do licznika.[/quote]
    [b]koleś[/b] - szacun 😉 Dzięki wielkie 🙂 <!-- s:) --> Zastanawiam się jak sprawdzić czy mam te kable - ale nie zdejmując kierownicy. Gdybym ich nie miał to przygotowałbym sobie i przystąpił do ewent. roboty mając wszystko co trzeba. Widzę, że da się rozpołowić obudowę kolumny kierowniczej bez jej zdejmowania:
    [url]http://skoda-fabia-israel.blogspot.com/2013/08/dashboard-instrument-cluster.html[/url] (powiem szczerze: czytam ten wpis i nie bardzo rozumiem co facet tam zrobił i po co)

    To jest ta kostka, którą widać na zdjęciu? Ciekawe to co napisałeś - dałbym głowę sobie niemal uciąć, że kabelek trzeba ciągnąć do BCM-a 😉 W sumie można też wyjąć licznik i sprawdzić kostkę, czy ma te kabelki, o których napisałeś.

    Jest jeszcze jeden dylemat - manetka. Na tym zdjęciu widać manetkę o numerze 503EE. Z tego co gość pisze na tym blogu, miał F2 1.2 TSI z 2011 roku, czyli podobnie jak moja. Ja mam natomiast (na podst. ETKI) zamontowaną mam u siebie manetkę 513AG. Na podst. katalogu powinienem użyć manetek 513AJ (z tripem, bez CC) lub 513AN (z CC i tripem). Ale tę samą funkcjonalność (trip, bez CC) ma też manetka 503EE. Kij wie czym one się różnią i których szukać :rozpacz: Różnica jest na pewno taka, że 503EE można znaleźć na allegro, innych niestety nie.

    P.S. Gdyby ktoś był zainteresowany ile kosztuje akcesoryjny zestaw tempomatu w ASO, to pytałem dzisiaj: 5J1 035 623A - 1100 PLN (w skład zestawu wchodzi manetka, BCM i wiązka). Sama manetka (6Q0 953 513AN) to koszt 460 zł, a BCM (6R7 937 087M) luzem kosztuje tyle co cały zestaw tempomatu: 1100 PLN. Z tego co patrzyłem, w Czechach za ten zestaw trzeba dać ok. 7,2k koron, co stanowi równowartość 1150 zł.

  • To jest wtyczka manetki. Na 99% jestem pewien, że jej nie zdejmiesz bez demontażu kierownicy. Ja przynajmniej zawsze miałem zdjętą kierownicę i popuszczoną śrubę na obejmie manetek, więc wyciągając zabezpieczenie wtyczki, manetki mi się wysuwały.

    Z drugiej strony, nie miałem potrzeby wyciągać samej wtyczki i może ona Ci wyjdzie.

    Spróbuj.

    Mam takie manetki. Nie ma naklejki ale na 100% będą pasować.
    Oferta na PW.

    [url=http://naforum.zapodaj.net/b60307662f6d.jpg.html][img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/b60307662f6d.jpg[/img][/url]

  • Koleś , pokazałeś Jackowi manetki z przed fejsu a on potrzebuje po fejsie 🙂 <!-- s:) -->

  • [quote="TOMUŚ"]Koleś , pokazałeś Jackowi manetki z przed fejsu a on potrzebuje po fejsie 🙂 <!-- s:) -->[/quote]

    Czyli jakie?

    Wg. mnie takie są mu potrzebne

    [b]jacekpk[/b], podaj pełny numer Twoich manetek.

  • [b]Tomuś[/b] ma niestety rację. Nie doktoryzowałem się w tym temacie, ale coś wraz z liftem zostało zmienione w tych manetkach, a potem w modelach od 2012 do końca produkcji znowu jakiś detal został zmodyfikowany i z tego co wiem manetki z auta >=2012 nie można zastosować do rocznika 2011 czy 2010. Taka polityka producenta...

    Dla mnie potrzebna jest manetka o numerze 6Q0 953 513 AJ/AN (zależnie czy z tempomatem, czy tylko z tripem). Z tego co patrzyłem w katalogach części - manetek dla Fabii jest od cholery: zależnie od rocznika, dla wersji ze spryskiwaczem, bez spryskiwacza, z tripem, bez tripa, z jednym air bagiem, z dwoma air bagami, dla aut z kierownicą po prawej, po lewej itd itp. Każda manetka ma inny numer i tym sposobem jest potem niezły bigos by tego typu modyfikację wykonać.

  • [quote="koleś"]To jest wtyczka manetki. Na 99% jestem pewien, że jej nie zdejmiesz bez demontażu kierownicy.[/quote]
    Pomyślałem sobie, że jest jeszcze jeden sposób na sprawdzenie czy te kable są czy ich nie ma. Szybciej będzie chyba wykręcić licznik i sprawdzić jak okablowana jest wtyczka podłączona do niego. Nigdy tego nie robiłem, ale z tego co widzę w F2 trzeba wyciągnąć plastikową osłonkę okalającą licznik (siedzi ona chyba za jakichś blaszkach), a następnie odkręcić trzy wkręty trzymające licznik.

    Zastanawiam się czy możliwe jest, że licznik (800H) wyświetla dane z komputera pokładowego, ale nie będzie możliwości ich zmieniać z manetki, mimo podłączenia tych kabelków, o których wspomniałeś. Spotkałeś się z czymś takim?

  • A ja nadal uważam, że manetki które mam będą Ci pasować i działać.

    Prosiłbym Cię, żebyś zrobił zdjęcie manetek, które masz w aucie i zdjęcie naklejki z numerem. W tym celu musisz podnieść górną część obudowy kolumny kierowniczej. Jest na zatrzaskach wciśnięta w dolną.

    Za bardzo wierzysz w ASO, VIN i ETKĘ (jeśli chodzi o dobór manetek).

  • [quote="jacekpk"][b]Tomuś[/b] ma niestety rację. Nie doktoryzowałem się w tym temacie, ale coś wraz z liftem zostało zmienione w tych manetkach, a potem w modelach od 2012 do końca produkcji znowu jakiś detal został zmodyfikowany i z tego co wiem manetki z auta >=2012 nie można zastosować do rocznika 2011 czy 2010. Taka polityka producenta...[/quote]

    Tak jak Koleś mówi, nie macie racji. Mam u siebie w Fabii MY2013 manetki z MY2010 (po FL) i nie było żadnego problemu z zamontowaniem.

    Angel ma w przedliftowym Roomsterze manetki z poliftowego Roomstera/ Fabii i też wszystko pasuje...

  • [b]TOMUŚ[/b] i czym manetki z linku różnią się od tych co mam ja?