[F1] Wymiana Rozrządu

Topic created · 7 Posts · 6742 Views
  • Witam posiadam fabię z 2004 roku 1.4 16v BBY przebieg to 64 tyś kiedy należy wymienić rozrząd ?

  • Najpóźniej przy 90 000 km. Choć czasem warto skrócić okres i wymienić wcześniej - tak na wszelki wypadek.
    Wiadomo co się stanie jak Ci pasek strzeli wcześniej.

    Pamiętaj tylko, że oprócz paska i rolek powinno się wymienić również pompę wody.

  • Dzięki za odp mam jeszcze jeden problem z moją skodą dziś rano jak odpaliłem auto silnik zaczął dziwnie przerywać obroty spadały i czuć było paliwem co to może być za przyczyna ?

  • A po jakiejś chwili silnik zaczął normalnie pracować? To wygląda na to, że po odpaleniu nie pracował od razu na 4 cylindry.

    Sprawdź świece zapłonowe, kable wysokiego napięcia, a jeżeli to jest w porządku to cewki zapłonowe.
    W dalszej kolejności możesz sprawdzić termostat i czujnik temperatury - u mnie to wysiadło, objawy takie jak u Ciebie.

  • [quote="comfort"]A po jakiejś chwili silnik zaczął normalnie pracować? To wygląda na to, że po odpaleniu nie pracował od razu na 4 cylindry.

    Sprawdź świece zapłonowe, kable wysokiego napięcia, a jeżeli to jest w porządku to cewki zapłonowe.
    W dalszej kolejności możesz sprawdzić termostat i czujnik temperatury - u mnie to wysiadło, objawy takie jak u Ciebie.[/quote]

    Dzieje się tak na zimnym silniku i trwa jakieś 2 minutki potem wszystko wraca do normy ale czasem podczas jazdy auto tak jak by na 2 sekundy traci moc a gdzie znajduje się termostat i czujnik temperatury i jaki koszt tych części ?

  • [url=http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=1449][F1] Wymiana termostatu[/url]

    Ja do siebie kupowałem cały komplet ori tj. termostat + obudowa + czujnik w ASO za 350zł. Na forum masz listę sklepów w Krakowie gdzie możesz kupić te części dużo taniej i również w formie zamienników, więc moją ceną się nie sugeruj.

    Według mnie najpierw powinieneś sprawdzić jednak świece, kable i cewki. Na przeglądzie po 60 000 km powinna być wymiana świec na nowe.

    Tak na koniec dodam, że podobne objawy może również wywoływać uszkodzony zawór recyrkulacji spalin. Częsta przypadłość w 1.4 16V.

  • Kurcze dosyć dziwna sytuacja miałem akumulator 44ah ale był już na wykończeniu kupiłem wczoraj nowy ale 50ah dziś rano odpaliłem autko i silnik pracował normalnie żadnego szarpania itp czy to możliwe że akumulator powodował takie objawy ciekawe jak jutro rano odpale silnik czy będzie ok

    Edit: po wymianie akumulatora z 44ah na 50ah auto na dzień dzisiejszy działa normalnie trochę dziwne żeby aku miał coś z tym wspulnego ale puki co jest ok 🙂 <!-- s:) -->

Log in to reply