[F1] Przednie koła w F1 Basic

Topic created · 6 Posts · 1238 Views
  • Witam

    W sierpniu wymieniłem piasty z łożyskami bo stare się "skończyły". Po jakiś 5kkm znów słyszę jedno z łożysk przy prędkości 50-60 km/h. Nie jeździłem na 13 calowych felgach (na zimę mam 14 cali stal, na lato 14 cali alu). Wniosek z tego taki, że prawdopodobnie sam sobie załatwiłem piastę. Aby uniknąć tego typu sytuacji widzę dwa rozwiązania:

    1. Zakładam 13 calowego felgi stalowe.

    2. Wymieniam przednie piasty na "normalne"

    Obstaję przy drugim rozwiązaniu. Mam jednak pewne wątpliwości...

    Rozumiem, że obok piasty należy wymieniać jeszcze tarczę (jest większa?). Generalnie zwrotnica różni się w Basic od "normalnej" wersji?. Czy ktoś z Was dokonywał takie zamiany? Czy jest ktoś w stanie oszacować wstępny kosztorys takiego przedsięwzięcia? Proszę Was o sugestie i opinie.

    Pozdrawiam

  • Witam.

    Wszystko zależy do tego jak często i poczym jedziesz. Mimo wszystko zmiana o jeden rozmiar nie powinna być aż tak niszczycielska, no chyba że fabryczne 13" nie toleruje takich zmian. Jeżeli chodzi o 14" to rozmiar tarczy jest 256.

  • W Basicu przednie hamulce są inne (podobne były w Golfach II, III, Polo), Czyli nie tylko piasty ale i tarcze, klocki, zaciski należałoby zmienić a nie wiem czy taka zmiana ma sens. Zmiana felgi na 14" nie powinna mieć wpływu na szybkie zużycie piast. Moim zdaniem należałoby się upewnić jakim momentem zostały przykręcone nakrętki półosi po wymianie piasty. Na nakrętkach jest stożek i bardzo ważną rzeczą jest aby jej nie przeciągnąć ani nie przykręcić zbyt lekko. Powinno to być 50 Nm + 45 stopni. Jeśli coś będzie nie tak to nowa piasta może się skończyć bardzo szybko.

  • Jak na razie poleciłem mechanikowi reklamację tej piasty - jak sam stwierdził nie jest to normalne żeby padła po 5kkm. Zobaczymy co będzie się działo dalej.

    EDIT:

    Piasta wymieniona na nową - stara w reklamacji. Mechanik twierdzi, że to wina za dużych felg.

  • Moim zdaniem to niemożliwe - na pewno nie z powodu czternastek. Wstyd się przyznać ale mi się tez zdarzyło kiedyś uszkodzić piastę - za mocno dokręciłem nakrętkę przegubu, przeciągnąłem gwint i piasta poszła po kilku tys km. Była to tylko i wyłącznie moja wina. Ale to było dawno. W międzyczasie widziałem Fabię na różnych felgach i jeszcze nie spotkałem się żeby felga tak szybko "popsuła" piastę, choć możliwe że przy źle dobranym odsadzeniu felgi albo po zamontowaniu pierścieni dystansowych żywotność piasty może się drastycznie zmniejszyć. Może w Twoim przypadku to też być wina samej piasty. Tak czy owak jedź i reklamuj.

  • Dystansów nie stosuję. Aluminiowe felgi na lato to pochodzące z Polo koła - standardowe można powiedzieć. Na zimę najzwyklejsze 14 calowe stalówki.

Log in to reply