[Inne] problemy wentylator, rezystory

Topic created · 3 Posts · 1912 Views
  • Witam, mam od jakiegos czasu taki problemik, pewnego razu zauwazylem ze wiatraczek od wentlatora pracuje czasami na jakims biegu nierowno, potem pojawi sie objaw ze na 1 biegu nie zalaczala sie klimatyzacja (manualna)... traktowalem to jako problem wentyatora az do czasu kiedy chcialem zagrzac w aucie silnik juz byl cieplawy, cieplo zaczelo leciec dalem dmuchawe na maxa i nagle zgaslo wszystko, znalazlem bezpieczniki okazalo sie ze spalony, wsadzilem nowy dmuchawa dziala, nast dnia jade po ok 50 km zaczynam czuc zapaszek spalenizny z wentylatorow... poczytalem ze odpowiada za to rezystorek czyi opornik, zakupilem nowy oryginalny, chwile bylo spokuj ale co jakis czas znow to raz nierowno pracuje (czasem) to jak wtedy dam dmuchawe na 4 bieg wywala bezpiecznik - szczegolnie jak dmucha cieplym powietrzem... zatenm mysle moze nowy rezystor wadliwy tym razem kupilem zamiennik, chwiala ok az nagle zapach spalenizny i wyjolem spalony zielony laminat, to ze nierowno dziala rezystorek to 1 ale zeby 3 sztuki i zaczynaly sie palic? szczegolnie na cieplym nadmuchu.... dodam ze mam jeszcze jeden objaw jaki zauwazylem obserwujac to wszystko, najprawdopodobniej ma to zwiazek z v 68 , czyli silniczkem steujacym klapa nawiewu cieple zimne przy nagrzewnicy - znaczy jak jest na zimnym to zimne a lekko skale ciepla do gory to poczatkowo leci ok cieplawa temperatura ale po jakims czasie zaczyna wzrastac mimo ze nie ruszam galki od temperatury, jak zaczyna wzrastac wtedy i zaczyna wariowac wiatraczek z obrotami, wystarczy dac szybszy biegg nawiewu i leci bezpiecznik, pls help, moze ktos moze kogos w wawie polecic, czy odrazu jechac do elektryka, i pytanko czemu rezystorek opornik umieszczono w kanale ktorym leci nawiew czyli powietrze zimne lub gorace wieje po drodze na niego, czy to ma wplyw, jest tam bezpiecznik termiczny ale chyba az takiej temp tam nie ma zeby pailo sie itp, dzieki za kazde info
    ps czy moze szukac przyczyn typu termostat, dzialanie alternatora ?

  • ufff .. ciężko przebrnąć przez Twój opis, 😉 <!-- s;) -->
    koledzy pisali o palącym się rezystorze nieraz, ja bym rozebrał silnik dmuchawy i sprawdził dlaczego wywala bezpiecznik.
    rezystor (chyba) celowo został wsadzony do kanału by go chłodzić. ale jak piszesz - niewiadomo co autor miał na myśli.

    jeśli jesteś w stanie - spradwź silnik dmuchawy dlaczego pali bezpiecznik, ew. odstaw auto do elektryka.

  • no wlasnie wsadzony do kanalu zeby go chlodzic - a jak dajemy cieple powietrze to wtedy nie chlodzi a ogrzewa, a moze i nie bo z dmuchawy leci w kierunku nagrzewnicy, hm.....
    b mnie zastanawia umieszczenie opornika w kanale wentyacyjnym 🙂 <!-- s:) --> rada dobra mysle z tym wiatrakiem, trzeba by go wyjac i przepatrzec, zdazylo sie tez tak ze 1 raz jak sie tam dobieralem do organizmu to wpad jakis lisc do wentylatora, jak pojecia nie mam ale strasznie glosno bylo, moze jak go wyjmowalem cos ruszylem, jakis kabelek izolacje stracil..... moze
    ale jak ktos ma jakikolwiek inny pomysl to piszcie

Log in to reply