Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Jak podłączyć światła przyczepy?

Topic created · 4 Posts · 3398 Views
  • Witam.
    Zamontowałem sobie do mojego autka haka, mechanicznie poszło dość sprawnie 🙂 gorzej z elektryką 😞 <!-- s:( -->

    Dysponuję miernikiem uniwersalnym wiem już za co są odpowiedzialne kabelki płynące do tylnej lampy i co dalej? Czy wystarczy polączyć odpowiednie kable z gniazda z przyczepy do kabli płynących do lampy a kabel z masą do masy auta czy trzeba jeszcze jakichś innym manewrów? 🙂

  • Podłączasz kable z lamp czy wnętrza samochodu z gniazdem przyczepki na haku i po krzyku. Żeby sprawdzić podłączasz przyczepkę i już wiesz czy masz wszystkie światła, ale oczywiście jeśli w przyczepce masz wszystko podłączone tak jak powinno, napisz czy masz rozpiskę bolcy czyli do którego idzie który kabel, bo jeśli nie masz to będę szukał i chyba gdzieś mam tylko bym musiał zeskanować, a na razie mam nie podłączony skaner. Styki w gnieździe można też sprawdzić miernikiem.

  • Dzięki za odpowiedz, wyprowadzenia z gniazda przyczepki mam w instrukcji, chodzi mi jeszcze o to gdzie się wpiąć czy odizolować przewody i podpiąć kable z przyczepki czy wpinać się w kostkę przy tylnej lampie a może jeszcze gdzieś indziej?
    Jak rozpoznać miernikiem kabel do masy.

    Pozdrawiam

  • Masę auta trzeba podłączyć nast: "kabel oczko" z przewodem przykręcić do karoserii auta-odizolowanej ! , a drugi koniec tego przewodu do gniazda przyczepy pod "masę".Miernik na tym etapie niepotrzebny. Jak masz (lub kupisz) tzw.probierkę na nap. 12 V
    to włączając dane światło, rozpoznasz na złączu lampy zespolonej pod co się podpiąć. Probierkę wpinasz między masę auta a szukane "światło". Przewody wpinasz ( lutujesz ) przy złączy lampy,powiedzmy 5 cm. od kostki. O izolacji już nie przypominam. Możesz też po zdjęciu nadproża bagażnika wpuścić cienkie rurki "peszla" pod profil blachy od lampy prawej i lewej, do tego miejsca gdzie masz przewody od gniazda haka, w tych rurkach prowadzisz przewody, aby wskutek drgań auta nie przetarła się gdzieś izolacja- bo zwarcie gotowe i szukanie na drodze...

    Jak masz na tyle zacięcia, to proponuję zrobić sobie odłączaną w bagażniku instalację haka,żeby sól i brud nie powodowały Ci zwarcia w gnieździe haka.(kiedyś tam) bo nie jest ono hermetyczne. Do tego można wykorzystać zwykłe kostki z polskich aut.
    Jak coś to pytaj dalej
    omron

Log in to reply