[F1 i F2] Termostat - silnik Pb

Topic created · 46 Posts · 16458 Views
  • Wczoraj zaczęły mi się problemy z niedogrzanym silnikiem i niestety padł mi termostat :beksa: , jednak już zakupiłem nowy, jak będę miał jutro czas to zamontuję 😎 .
    Także moja fabka dostała prezent pod choinkę, a Wy co zafundowaliście swoim ??

  • [quote="MirekS"]Wczoraj zaczęły mi się problemy z niedogrzanym silnikiem i niestety padł mi termostat :beksa: , jednak już zakupiłem nowy, jak będę miał jutro czas to zamontuję 😎 .
    Także moja fabka dostała prezent pod choinkę, a Wy co zafundowaliście swoim ??[/quote]

    To moze pare fotek i krotki opis wymiany do garazu 🙂

  • moja fabka mi zagwarntowala bol glowy .. 3 miesace jest borykam z gasnacym silnikiem 😞

    Wlasnie Mirus .. wal fotki i pojdzie do ZTS 😄 <!-- s:D -->

  • [quote].. a Wy co zafundowaliście swoim??[/quote]

    Ja swojej zafundowalem serwis (wymiana oleju itd) 😎

  • Moja też już jest po "samodzielnym serwisie" :oops: 😉

  • Witam

    Mam taki problem ... jak zapalam rano silnik i nagrzewa sie do pewnego poziomu .. jak wlaczam nadmuch cieply to wskazowka opada do poziomu zerowego. Nie wspomne juz jak jade w dluzsza trase to ona nawet nie drgnie :evil: <!-- s:evil: -->

    Czasami mam tez problem z nagrzaniem samochodu ...

    Czy moze byc walniety termostat ??

  • [quote="arek"]Czy moze byc walniety termostat ??[/quote]

    Tak, jeśli wskazówka na wskaźniku podnosi się z oporem to uszkodzony termostat, natomist jak masz nie dogrzany silnik to i ogrzewanie będzie kiepskie.
    W moim termostacie pękły takie plastikowe chwytaki, natomist ten nowy który założyłem jest nieco innej konstrukcji zamiast tych plastików ma seger na całym obwodzie, także jego trwałość będzie dużo większa od starego.
    By potwierdzić, że masz uszkodzony termostat odpal silnik po całonocnym postoju i po około 4-5 minutach gdy na wskaźniku będziesz miał jeszcze "0" złap za wąż gumowy który biegnie, z cieczą chłodzącą, od termostatu do chłodnicy, jeśli będzie ciepły sprawa jasna.

  • Zapraszam do rejestracji na forum i do działu witamy, byśmy mogli Cię bliżej poznać 😉 .
    Temat termostatu był już poruszany na forum, natomiast to zjawisko co Ty opisujesz jest normalnym, w rozgrzanym silniku poziom płynu zwiększa swoją objętość, przez odpowietrznik wyrzucany jest nadmiar.

  • Masz gaz, sprawdź wszystkie połączenia, szczególnie ten trójnik co masz wpięty z tyłu za silnikiem, niestety zrobisz to tylko z kanału. No i oglądnij dokładnie olej i płyn chłodzący.

  • Dobra po rozgrzaniu masz ponad max, a jak silnik wystygnie to dalej jest min :?: i czy świeci kontrolka czy nie :?: <!-- s:?: -->

  • [quote="dario"]Byłem w ASO i mówią że zaczeli by od wymiany uszczelki pod głowicą [/quote]

    Też obstawiam uszczelkę po tych objawach co mówisz, bo ja miałem identyczne, również olej i płyn był czysty, a płyn uciekał do układu wydechowego co nie powodowało zanieczyszczeń oleju, a podaj jeszcze rodzaj silnika i rocznik.

  • [quote="dario"]Mam identyczny silnik ja Ty Mirek 1,4 MPI 60KM, autko jest z końca 2002 roku i przejechało 57 tys. na gazie, po jakim przebiegu siadła Ci ta uszczelka? i gdzie ją robiłeś? w ASO czy w innym warsztacie, po wymianie wszystko jest OK?
    [/quote]

    Uszczelka mi poszła przy około 23 tys km, powodem tego było:
    1 - uszczelka która się rozpuszczała na wskutek płynu chłodniczego
    lub
    2 - w silnikach 1.4 montowali uszczelki od silnika 1.0 który u nas nigdy nie był dostępny ( tylko czechy ), te uszczelki miały identyczny wzór jednak były cieńsze przy skręceniu były nacinane i musiał je szybko niestety czas strawić 😞 <!-- s:( --> .
    Robiłem ją prywatnie gdyż w ASO krzyknęli okrągły 1000 zł, po prostu ich poje...ało, popełniają błąd, nieprzyznają się do niego i jeszcze złodzieje każą sobie płacić za naprawę - złotego ode mnie nie dostaną. Po wymianie mam już około 65 tys km przejechane i wsio oki.

  • Wiatm
    Czy przy wymianie termostatu w fabii jest potrzebne spuszczanie całego płynu czy wystarczy tak jak jest opisane tu odnosnie skody http://skoda.autokacik.pl/pages/zrobsam/wymiana_termostatu.htm<!-- m -->

  • Polecam skorzystanie z naszego poradnika
    http://sliz.avx.pl/forum/viewtopic.php?t=1449<!-- m -->

  • oki ten poradnik jest super ale czy trzeba zlac cały płyn z obiegu i gdzie znajduje się ten spust ?

  • Tak jak napisane zlac tylko ponizej termostatu, czyli nie trzeba zlewac calego plynu. A kranik znajduje sie za zderzakiem, za wentylatorem, blizej strony kierowcy bodajze.

  • Blisko pompy wspomagnia.

  • dzisiaj wymieniłem termostat nawet poszło głatko dzięki,muszę tylko dolać troche G12+
    [url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/34ae33d1e52ea0bc.html][img]http://images20.fotosik.pl/94/34ae33d1e52ea0bcm.jpg[/img][/url]

  • witam
    dzwoniłem dzisiaj do sklepu we Wrocławiu. kompletny termostat z czujnikiem 130zł.
    dzwoniłem też na Hubską ale Pan był bardzo niemiły i powiedział że nie ma czasu szukać.

    Proszę więc o radę. jaki kupić oryginał czy zamiennik, pewnie już montowaliście różne i wiecie lepiej. Może jakis link? albo sklep we wrocławiu?

    z góry dziękuję za pomoc

  • Kup sam termostat za około 50 zł, ważne by był to model bez plastikowych łapek, bo te się odłamują.

Log in to reply