[F1] Dodatkowe gniazdo 12V po zapłonie
-
W ostatnim czasie potrzebowałem założyć w swojej F1 dodatkowe gniazdo zapalniczki działające "po zapłonie". Może komuś w przyszłości się przyda taki poradnik.
Czego potrzebujemy?
[url=https://www.fotosik.pl/zdjecie/7455ca2c55355668][img]https://images91.fotosik.pl/261/7455ca2c55355668.jpg[/img][/url]
- Bypass gniazda bezpiecznika (mini)
- Gniazdo zapalniczki/USB wraz z przewodami prądowym oraz masowym
- Nowy bezpiecznik 15A
- Klin lub coś do podważenia klapki bezpieczników
- Klucz Torx T10 do odkręcenia śruby przy skrzynce bezpieczników
- Obcęgi z długimi szczypcami do pomocy przy przeciąganiu przewodów
- ew. miernik napięcia
Jak to zrobić?
Krok_1
Podważamy klinem klapkę bezpieczników (znajduje się po lewej stronie deski rozdzielczej.[url=https://www.fotosik.pl/zdjecie/dd570e6b45069e85][img]https://images92.fotosik.pl/262/dd570e6b45069e85.jpg[/img][/url]
Krok_2
Ja u siebie jako miejsce na gniazdo obrałem schowek nad lewą nogą kierowcy. Dla łatwiejszej pracy przy przeciąganiu przewodów do tego schowka polecam zdemontować panel do sterowania światłami. w pozycji "0" wciskamy przełącznik i przekręcamy zgodnie ze wskazówkami zegara. Zyskujemy dodatkowy otwór, przez który możemy łatwiej manewrować. Przewody przeciągamy przez otwór w metalowej części deski i ciągniemy je do otworu w schowku, w którym jest prowadnica schowka.[url=https://www.fotosik.pl/zdjecie/aa945dcd8ff1917c][img]https://images91.fotosik.pl/261/aa945dcd8ff1917c.jpg[/img][/url]
[url=https://www.fotosik.pl/zdjecie/0c7cd465d69f0a21][img]https://images92.fotosik.pl/262/0c7cd465d69f0a21.jpg[/img][/url]
[url=https://www.fotosik.pl/zdjecie/5c96bd1941a51a3c][img]https://images91.fotosik.pl/261/5c96bd1941a51a3c.jpg[/img][/url]
Krok_3
Wybieramy bezpiecznik. u mnie (Fabia I FL) wybrałem bezpiecznik nr 10. jest on odpowiedzialny za włączanie np. radia po przekręceniu kluczyka.
Wyciągamy go, i w jego miejsce wkładamy bypass, czyli urządzenie tworzące nowe wyprowadzenie prądowe bez ingerencji w wiązkę elektryczną.
stare połączenie zabezpieczamy wyciągniętym bezpiecznikiem oraz nowe drugim bezpiecznikiem. Ja wybrałem taki, jaki znajduje się przy gnieździe "zapalniczki" w aucie, czyli 15A. do drugiego końca wsuwany przewód dodani i zaciskamy szybkozłączem. Kabel masowy z oczkiem przykręcamy do śruby nad skrzynką. Na końcówki przewodów zakładamy konektory samochodowe, dzięki którym podłączymy się do gniazda.[url=https://www.fotosik.pl/zdjecie/53775940ff1f0386][img]https://images90.fotosik.pl/262/53775940ff1f0386.jpg[/img][/url]
I ot cała filozofia. w ten bezinwazyjny i niewidoczny dla oka sposób zyskujemy dodatkowe źródło napięcia "po zapłonie" w swoim aucie.
Ja u siebie mam dzięki temu podpięty wideorejestrator oraz Yanosika XS.[url=https://www.fotosik.pl/zdjecie/4b19bced363431a2][img]https://images92.fotosik.pl/262/4b19bced363431a2.jpg[/img][/url]
Powodzenia!!!
-
Piękna robota <!-- s:) -->
15A to strasznie duży bezpiecznik. W zupełności starczy 10A
Ja bym raczej bezpiecznik zrobił w oryginale. Wystarczy kupić pin i wpiąć go do skrzynki i bezpiecznik zamontować. Nie ważne czy mini czy zwykły nożowy
-
[quote="TOMUŚ"]Piękna robota <!-- s:) -->
15A to strasznie duży bezpiecznik. W zupełności starczy 10A
Ja bym raczej bezpiecznik zrobił w oryginale. Wystarczy kupić pin i wpiąć go do skrzynki i bezpiecznik zamontować. Nie ważne czy mini czy zwykły nożowy[/quote]Na razie jedynie taki w sumie tani i szybki sposób wpadł mi do głowy. Kto wie, może na wiosnę skorzystam z Twojego wariantu i będzie nowy tutorial
-
Wystarczy wzmianka lub aktualizacja <!-- s:D -->
-
zamyka ci sie teraz ta pokrywa od skrzynki bezpiecznikow?
-
[quote="patgaw"]zamyka ci sie teraz ta pokrywa od skrzynki bezpiecznikow?[/quote]Jak widać poniżej bez problemu <!-- s:) -->[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191017/02dc2d8c9e28e21d2382041533e464ab.jpg[/img]
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka