Przycisk esp
-
Witam
Chciałem założyć halogeny w mojej Fabii uruchamiane na oryginalny przycisk ESP, airbag off lub podgrzewanie tylnej szyby. Niestety jest to przycisk chyba z przekaźnikiem dlatego mam takie pytanie, jak i czy w ogóle da radę podłączyć pod lampy. W internecie nie znalazłem żadnego schematu dla tych przycisków. -
Cześć.
Rozwiń pojęcie halogeny <!-- s:D -->jeżeli chcesz przeciwmgielne to musisz zmienić wył świateł głównych na taki z przeciwmgielnymi tył i przód.
jeżeli chcesz halogeny drogowe to wtedy na ten przycisk. -
Chodzi mi dokładnie o dołożenie halogenów z przeciwmgłowymi przednimi i włożenie zamiast normalnej żarówki żarówkę Led do jazdy dziennej (tak wiem zabiorą mi dowód). Myślałem o zmianie samego przełącznika (niby najłatwiejsze rozwiązanie problemu), ale jak zobaczyłem ile chcą za takowy to się za głowę złapałem. Pomysł mój z przyciskiem obok podgrzewania tylnej szyby zaczerpnąłem z audi 80 tam przeciwmgłowe przednie były uruchamiane przyciskiem w tym miejscu oryginalnie. Pytanie polega na tym jak działa taki przycisk czy jest od razu z przekaźnikiem zasila się go plusem i czy działa na zasadzie włącz wyłącz. Chce uniknąć chamskiego włącznika on/off na desce.
-
Powiem tak.
Jeżeli masz F1 to halogeny zasila się z przełącznika świateł głównych i jest typ wyłącznika stały. Wyłącznik w stylu esp czy szyba ogrzewana to impulsowy. W fabii raczej nie rozwiążesz obu typów świateł na wył impulsowy. raczej to musi być wył. stały.
Ja na twoim miejscu bym kupił wyłącznik świateł głównych (może być używany ale nie china) i musi być ori. Dzienne bym podłączył pod stacyjke z przekaźnikiem , że jak wł. postojówki czy mijania to dzienne gasną.
Chyba że chcesz zaadoptować lampkę po halogenie jako światło dzienne. to jest możliwe ale grozi za to mandat. Mówię tu o wersji F1 przed FL. Po FL to można dać krótkie paski np. z Philipsa i okrągły halogen w tą kratkę . Wtedy jest jak najbardziej ok. ALbo do wersji F1 FL okragłe ledy w miejsce halogenów.Jeżeli masz F2 FL to halogeny jak w F1. Na dzienne w skrzynce bezpiecznikowej jest miejsce na specjalny wył. dla świateł dziennych. takowy wyłącznik bym kupił i dzienne bym tam podłączył.
Z żarówkami ledowymi to uważaj bo wywalają błędy do komputera i nie świecą z powodu błędu.
Możliwości jest wiele. Najlepiej zapodaj fotke zderzaka i pogadamy konkretniej.
-
Fabka I gen przed liftem 2003 rok. Listwy led strasznie mi się nie podobają dlatego planuje kupić oryginalne halogeny i wrzucić w nie żarówki ledowe dzienne. Zrobiłem sobie prosty układzik i działać ma to na 2 przekaźnikach i kontrolce w desce rozdzielczej. Po przekręceniu kluczyka zaświecą się halogeny, gdy włączę pozycje halogeny automatycznie zgasną i dodałem sobie jeszcze taki bajer, że po włączeniu długich lub mrugnięciu halogeny również zadziałają.
Schemat mojego pomysłu
-
Napewno musisz się liczyć z mandatem jesli przerobisz halogeny na dzienne. To prawnie nie jest dopuszczalne. Poza tym Led żarówki nie mają homologacji w UE i EU. Stosowanie tych żarówek grozi mandatem . Te oba przypadki to proszenie się o mandat lub kontrole policyjną.
Na malowałem w paincie odręcznie mały schemat.[url=https://images83.fotosik.pl/1040/259f747e554d7b6c.jpg][img]https://images83.fotosik.pl/1040/259f747e554d7b6cm.jpg[/img][/url]
-
Żeby policja zatrzymała samochód za takie pierdoły naprawdę trzeba się postarać. Mam lekko przydymione lampy tylne i całkowicie czarne boczne kierunki, tył cały w ledach, przednie pozycje niebieskie. Policja nigdy mnie nie zatrzymała, powiem więcej przeszła bezproblemowo przegląd. Rozumiem, że jest to wykroczenie jednak robię to na własną odpowiedzialność.
-
Masz na to homologacje na te twoje mody?
-
No wiadomo, że nie. Napisałem to, żeby Ci uświadomić, że ich to nie interesuje. Nie interesuje ich również to, że ktoś ma samochód na pełnym przelocie, zrobiony naciąg i taką glebę, że nie może podjechać pod krawężnik. To co ja planuje zrobić to jest pikuś.
-
Witam Wszystkich.
Pacjent Fabia 2, 2007, silnik BTS, 1,6, 16V, 105 KM.
Mam problem z ESP i może to jest jakaś pierdoła , ale od początku....
Zmuszony byłem wymienić przełącznik zespolony (odpowiedzialny za tempomat, zmianę kierunku jazdy, wycieraczki świata dł/kr, komputer..). Wracając z trasy, świata długie nie chciały się wyłączyć przełącznikiem przy kierownicy (poza terenem niezabudowanym), wyjęcie bezpiecznika odłączyło światła (by nie oślepiać w mieście innych użytkowników ruchu).
Dziś został wymieniony na nowy oryginalny ten przełącznik. Po jego wymianie, po uruchomieniu silnika, działało prawie wszystko- oprócz pierwszego położenia pracy wycieraczek (+ 4 tryby szybkości) i system ESP. Wycieraczki zaczęły działać poprawnie po jakimś czasie natomiast system ESP jest ciągle wyłączony (pali się kontrolka na zegarach) i nie działa przycisk odpowiedzialny za pracę tego systemu. Bezpiecznik sprawdzony. Moduł ODB2 /ELM 372(przez Bluetooth) nie widzi błędu. Co mogę zrobić by przywrócić poprawne działanie ESP?