Witaj na forum Fabia Club Polska

Problem wyboru oleju

Temat utworzony · 5 Posty · 4577 Wyświetlenia
  • Witam, od roku posiadam Fabie Combi 2001 Silnik ATD 101 KM, na pompo wtryskach, auto po zakupie z niewiedzy jaki był lany olej poprzednio zalałem olejem Platinum Clasic Diesel semi 10W40 Ale właśnie... Po ok 1000 km auto zaczęło wyraźnie głośniej chodzić i tak mniej "czysto" wtedy nie przejąłem się tym ale teraz zbliża się wymiana i przypomniałem sobie o tym gdy usłyszałem że do silników z PD nie należy lać olei półsyntetycznych, bo grozi to uszkodzeniem wtryskiwaczy. Teraz moje pytanie, Czy wgl warto ryzykować przejście na pełen syntetyk z normą 505.01? Jak uważacie?

    Dużo szukałem o tym info i opinii jest tyle ile przypadków. Również dowiedziałem się że jest olej firmy Valvoline który posiada te normę VW jednocześnie będąć klasyfikowanym jako lepszy półsyntetyczny olej, mowa o DuraBlend Diesel 5W-40, według tego co zrozumiałem olej ten ma zbliżone właściwości do full syn poza jednym, posiada mniej substancji "myjących" silnik tzw. TNB. Co o tym myślicie? Zalanie silnika tym olejem to dobry pomysł?

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • Pisz do chłopaków z pro-choice.pl i powołaj się na forum FCP.pl
    Dodam tylko że ja w atd ciągle lałem pełny syntetyk 505.01 od motula. I pilnowałem tego.
    Z olejami jest bardzo ciężki wybór - wszystko zależy ile chcesz wydać 😉 <!-- s;) -->

  • Jeżeli chodzi o olej to nie zamierzam oszczędzać, bo to może się w tym modelu zemścić. Chodzi o problem zmiany na lepszy olej, bo to de fakto jest problem, jest ryzyko że lepszy olej który będzie miał lepsze właściwości "płuczące" silnik może go rozszczelnić ;/ Aczkolwiek wiele osób tak zrobiło i się tylko polepszyło. I pytanie co wy sądzicie o tym 🙂 <!-- s:) -->

  • Co bym zrobił ja :

    • przy wymianie oleju która nastąpiłaby od razu po takich odgłosach, użył bym płukanki, najlepiej w serwisie co ma wiedzę i doświadczenie w temacie.
      Później zalałbym odpowiedni 505.01 i cieszył się autem.
      Płukanki wbrew obiegowej opinii nie psują silników. Nie rozpuszczają uszczelek i tym podobnych.
  • bardzo dobry tylko Motul 505.01 jeżdżę 1000 jednorazowo i silniczek pięknie chodzi brak jakich kolwiek problemów wymiana oleju co 10 tyś najlepiej dal silników z pompo ATD 1.9 tdi. W poprzednim roku zrobiłem 40 tyś mam już nalatane 294000 tyś i z drugie tyle chyba pociągnie mam nadzieje 8-) <!-- s8-) -->