Witaj na forum Fabia Club Polska

[F2] Wymiana materiałów eksploatacyjnych

Temat utworzony · 3 Posty · 3873 Wyświetlenia
  • Witam,
    Niedługo dostanę od dziadka Skode Fabie Kombi 2, 2008 rok, 1.4 16 V - 16 tys km przebiegu 🙂 <!-- s:) -->
    Dziadek wymieniał jedynie olej silnikowy i jezdził przez pierwsze dwa lata na przeglądy do ASO, później już normalnie nie do ASO i tylko wymieniał olej. Mały przebieg jest jak widzicie. Powiedzcie mi coś powinienem wymienić od razu? Znalazłem takie informacje - prosze o potwierdzenie, czy to tyczy sie rownież mojego modelu auta?: Prosze spojrzeć jeszcze na punkt 10, 11,12 i 13 nie znam odpowiedzi.

    1. Olej silnikowy (+filtr) - Co rok lub co 15 tys km
    2. Filtr paliwa Co 60 tys km lub 4 lata
    3. Filtr kabinowy (Co 4 Lata)
    4. Co ile nabijać klimatyzacje (Co 1 lub 2 lata)
    5. świece + wn co 60 tys
    6. Płyn hamulcowy co 2 lata
    7. Płyn od wspomagania chyba tak samo jak z olejem do skrzyni (Co ile??)
    8. Płyn w skrzyni biegów z tego co producent pisze to w fabi sie nie wymienia
      Dodam (czy na pewno?)
    9. Rozrząd (Co ile wymienia się rozrząd?)
    10. Płyn chłodniczy (Co ile wymieniać?)

    zgodnie z powyższym to czy musze wymienić te rzeczy?:
    -płyn hamulcowy
    -czyszczenie klimy
    -filtr paliwa
    -filtr kabinowy

    [color=#00BF00][b]Post edytowany przez Tomuś. Używamy polskie czcionki (pisowni) i piszemy (staramy się) pisał bez robienia literówek[/b][/color]

  • Witam 🙂 <!-- s:) --> .
    Na początek musisz wymienić :

    • rozrząd bo tam jest pasek gumowy który zaleca się wymieniać po 5 latach
    • płyn hamulcowy - jego się wymienia co 2 lata bez względu na przebieg.
    • płyn chłodniczy - tu zwykle sprawdza się mrozoodporność i jak coś to się dolewa koncentratu.
    • filter kabinowy - najlepiej ten z aktywnym węglem bo więcej wytrzymuje.
    • świece - skontrolować , gdy są w marnym stanie to wymienić , gdy są jeszcze w miarę ok to zostawić
    • serwis klimy - co rok. serwis klimy = odgrzybianie sprawdzenie czynnika i ewentualne dobicie go , sprawdzenie nieszczelności układu klimatyzacji.
      Reszt na razie Ciebie nie dotyczy 🙂
  • Generalnje jeśli klima jest szczelna to czynnika nie dobijasz bo on tam zwyczajnie jest.Jak już masz niedobór to zazwyczaj trzeba usunąć nieszczelność i napełnić układ.