[F2] Wymiana materiałów eksploatacyjnych
-
Witam,
Niedługo dostanę od dziadka Skode Fabie Kombi 2, 2008 rok, 1.4 16 V - 16 tys km przebiegu <!-- s:) -->
Dziadek wymieniał jedynie olej silnikowy i jezdził przez pierwsze dwa lata na przeglądy do ASO, później już normalnie nie do ASO i tylko wymieniał olej. Mały przebieg jest jak widzicie. Powiedzcie mi coś powinienem wymienić od razu? Znalazłem takie informacje - prosze o potwierdzenie, czy to tyczy sie rownież mojego modelu auta?: Prosze spojrzeć jeszcze na punkt 10, 11,12 i 13 nie znam odpowiedzi.- Olej silnikowy (+filtr) - Co rok lub co 15 tys km
- Filtr paliwa Co 60 tys km lub 4 lata
- Filtr kabinowy (Co 4 Lata)
- Co ile nabijać klimatyzacje (Co 1 lub 2 lata)
- świece + wn co 60 tys
- Płyn hamulcowy co 2 lata
- Płyn od wspomagania chyba tak samo jak z olejem do skrzyni (Co ile??)
- Płyn w skrzyni biegów z tego co producent pisze to w fabi sie nie wymienia
Dodam (czy na pewno?) - Rozrząd (Co ile wymienia się rozrząd?)
- Płyn chłodniczy (Co ile wymieniać?)
zgodnie z powyższym to czy musze wymienić te rzeczy?:
-płyn hamulcowy
-czyszczenie klimy
-filtr paliwa
-filtr kabinowy[color=#00BF00][b]Post edytowany przez Tomuś. Używamy polskie czcionki (pisowni) i piszemy (staramy się) pisał bez robienia literówek[/b][/color]
-
Witam <!-- s:) --> .
Na początek musisz wymienić :- rozrząd bo tam jest pasek gumowy który zaleca się wymieniać po 5 latach
- płyn hamulcowy - jego się wymienia co 2 lata bez względu na przebieg.
- płyn chłodniczy - tu zwykle sprawdza się mrozoodporność i jak coś to się dolewa koncentratu.
- filter kabinowy - najlepiej ten z aktywnym węglem bo więcej wytrzymuje.
- świece - skontrolować , gdy są w marnym stanie to wymienić , gdy są jeszcze w miarę ok to zostawić
- serwis klimy - co rok. serwis klimy = odgrzybianie sprawdzenie czynnika i ewentualne dobicie go , sprawdzenie nieszczelności układu klimatyzacji.
Reszt na razie Ciebie nie dotyczy
-
Generalnje jeśli klima jest szczelna to czynnika nie dobijasz bo on tam zwyczajnie jest.Jak już masz niedobór to zazwyczaj trzeba usunąć nieszczelność i napełnić układ.