Czujnik temp. płynu chłodzacego jak się dobrać do niego
-
Witam.
Zapaliła mi się kontrolka silnika (helikopterek) VAG pokazał błąd
1[b]6502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 35-10 - - - Intermittent[/b]
Generalnie auto pracuje normalnie przy czym czasami na zimnym silniku odpala za 2-3 razem.
Jak dostać się do tego czujnika?
Czy trzeba wcześniej spuścić płyn chłodniczy?
Silnik 1.4 16V, 74 KM, BKY. -
Czujnik oznaczony jako G62 powinien być przy termostacie:
[img]http://workshop-manuals.com/skoda/fabia-mk1/images/fabia-mk1-3472.png[/img]
3 - from bottom of radiator
5 - O-ring (replace)
6 - Coolant regulator
12 - Cooling pump housing at cylinder block
[b][i]18 - Coolant temperature sender -G62-[/i][/b]
19 - Towards top radiator -
Jak go wymontować?
Jak go wymontować bo dostęp kiepski. Czy on jest odkręcany czy wciskany?
-
Z tego co widzę to przekręca się go i wyciąga.
-
Już to zrobiłem.
Najpierw według mnie należy strzykawką wyssać ze zbiornika wyrównawczego tyle płynu ile się da, wtedy mniej się wyleje.Następnie przy otwartym zbiorniczku wyrównawczym wyciągamy delikatnie kombinerkami opaskę mocującą czujnik (UWAGA plastik w kształcie litery U jest niezbyt wytrzymały i lubi strzelić), następnie wyciągamy złączkę kabli i oring o ile nie wyszedł z czujnikiem. Wkładamy nowy czujnik z oringiem i zakładamy opaskę (właśnie w trakcie zakładanie mi strzeliła na szczęście z ich dostępnością nie ma problemu) następnie wkładamy wtyczkę z kablami. Potem dolewamy płyn, u mnie wyszło ok. 0.6l, ale jeśli ktoś zdecyduje się wylać wszystko do poziomu czujnika razem z zawartością zbiornika to pewnie wyjdzie ponad litr.