Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] lusterka - jak lakierować

Temat utworzony · 11 Posty · 18213 Wyświetlenia
  • Witam
    Posiadam uszkodzone lusterko jak na zdjęciu

    [img]http://img205.imageshack.us/img205/1738/fab1s.jpg[/img]

    chciał bym je naprawić tylko nie wiem czy można kupić sama dolną obudowę bo to ona jest uszkodzona czy lepiej całe lusterko?

    A głównie pytanie dotyczy jak polakierować takie lusterko jak przygotować powierzchnię do lakierowania i jak to zrobić

    W necie znalazłem coś takiego ale to bardziej naprawa niż malowanie od początku

    http://www.youtube.com/watch?v=X28SAf5NUEQ<!-- m -->

    Proszę o pomoc

  • Z tego co pamiętam, obudowa jest gładka - nie ma chropowatej faktury, więc będzie łatwiej. Jeśli masz jakieś rysy na obudowie, to należy je zaszpachlować (można kupić szpachel na plastik).
    Należy najpierw dobrze umyć obudowę i odtłuścić (generalnie nie zalecają do tego benzyny ekstrakcyjnej tylko zmywacze do silikonu). Po wytarciu do sucha obudowy trzeba nałożyć szpachel, ale tak, aby warstwa szpachli była jak najcieńsza (za gruba warstwa może później pękać, poza tym będzie mniej szlifowania). Szpachel można szlifować po około 20-30 min w temp. około 20 stopni. Jeśli masz dużo szlifowania, to możesz zacząć od gradacji 80. Później 180 i na koniec 240. Jeśli masz już gładką powierzchnie, to znowu myjemy i odtłuszczamy. Nakładamy podkład na plastik, który zwiększy przyczepność podkładu wypełniającego do plastiku (można kupić taki w spray'u lub jeśli masz sprężarkę i pistolet, to w płynie pod pistolet). Dajesz dwie cienkie warstwy w odstępie około 5-10 min. Następnie dajesz podkład 2k wypełniający (podobnie jak podkład na plastik - najlepiej 3 cienkie warstwy w odstępach 5-10 min). Jak już położysz ostatnią, to zostawiasz to na kilka godzin, aby dobrze wyschło. Następnie szlifujemy podkład wodnym papierem o gradacji 500-800 starając się często moczyć papier i/lub spryskiwać obudowę wodą, aby na papierze nie zostawały grudki z podkładu, bo wtedy porysujesz podkład. Jak już masz gładką powierzchnię i nigdzie nie przetarłeś podkładu do plastiku, to możesz nakładać bazę. Jeśli przetarłeś się do plastiku, to powinno się te miejsca ponownie pomalować podkładem. Przed nakładaniem bazy należy odtłuścić powierzchnie i najlepiej przetrzeć ściereczką antystatyczną, która zbiera wszelkie pyłki z powierzchni.
    Bazę nakłada się cienkimi warstwami w odstępach 5-10 min. Ilość warstw zależy od tego, jak baza kryje podkład. Czyli jeśli dałeś 3 warstwy i uzyskałeś już dobry efekt - kolor jest na całej powierzchni jednolity, to zostawiasz to aż zmatowieje. Jak już wyschnie, to znowu usuwamy pyłki z bazy i nakładamy bezbarwny. Ilość warstw zależy od tego jak bardzo ma błyszczeć się obudowa. Jeśli nie zależy Ci na dużym połysku i głębi koloru, to dwie cienkie warstwy wystarczą, jeśli po ostatniej powierzchnia jest gładka (nie ma efektu skórki pomarańczy). Też trzeba między warstwami odczekać 5-10 min. Później musisz zostawić to na kilka godzin, aby dobrze wyschło i utwardziło się (po paru godzinach często można już jeździć samochodem). Najlepiej przez najbliższe 24h delikatnie obchodzić się z lakierem, bo mogą powstać odciski.
    I to tak mniej więcej wygląda.

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 04-05-2012, 08:02[/i] ][/size]
    Jeszcze jedno - obudowa lusterka w fabii jest dość "skomplikowanym" elementem do lakierowania z racji swojej konstrukcji. Najlepiej jest ją zdemontować z lusterka i malować na jakimś uchwycie w powietrzu, aby mieć dostęp spray'em/pistoletem z każdej strony.

  • spoko dzieki za cały przyład co jak i dlaczego 😄 <!-- s:D -->

    Pytanie mam do dwóch rzeczy a mianowicie
    masz racje lusterka są gładkie nie zarysowane więc czy trzeba nakładać szpachle czy można od razu nakładać podkład

    jak rozebrać obudowę lusterka (proszę o fotki)

  • Możesz dać sam podkład 2K, ale może po jakimś czasie zacząć schodzić wszystko z obudowy lusterka.. Podkład na plastik zwiększa przyczepność następnych warstw.
    Od dołu trzeba wykręcić dwie śrubki a reszta trzyma się na plastikowych zatrzaskach, więc trzeba delikatnie operować obudową, aby zeszła z lusterka. Chyba zanim zaczniesz zdejmować obudowę przydało by się zdjąć szkło lusterka, to wtedy będziesz widziała gdzie obudowa trzyma się na zatrzaskach.

  • Nie wiem czy nie bardziej opłaca się kupić z rozbitka całe lusterko i lakierować. Tylko żeby ładnie wyszło nie może być gofrowane.

  • czyli wychodzi na to że mimo wszystko najpierw szpachla kurcze nie jestem w tym dobry no ale do odważnych świat należyi chyba będzie lepiej zdjąć szybkę - lusterko i otpiąć sama obudowę napewno o wiele wygodniej.
    Mimo wszystko mnie męczy cały czas temat tej szpachli czy jest konieczna przecież na całej powierzchni nie połozymy bo może nam zmienić krztałt a jeżeli damy cienka warstwę tez może odpadać
    tak mi sie wydaje co wy o tym sadzicie
    tu znalazłem jak zdjąć lustro czy to faktycznie takie proste ????
    http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Ogolne/64<!-- m -->

  • A nie da rady znaleźć używki w kolorze? Nie taniej to wyjdzie?

  • wiesz raczej taniej się nie da bo używka w granicach 100zł a zwykłe czarne w granicach 50 zł
    ale liczy się satysfakcja - to ja zrobiłem - bezcenne jaj płacenie kartą ... 😄 <!-- s:D -->

  • ja bym nie szpachlował całości - wystarczy przeszlifować papierem ściernym o gradacji np. 240

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 06-05-2012, 20:24[/i] ][/size]
    [b]Switala18[/b], tutaj odpowiadam Ci na PW, bo wyłączyłeś możliwość wysyłania Tobie PW.
    Ja mam instalację IV gen. LOVATO SMART. Ogólnie jestem zadowolony. Trochę martwiło mnie spalanie - wydawało mi się troszkę za duże w porównaniu do tego, co piszą inni właściciele Fabii z LPG z silnikiem BKY (1.4 16V 75KM).
    Ale mam uszkodzoną sondę lambda i prawdopodobnie po wymianie na nową spalanie spadnie 🙂 Druga rzecz, której nie wziąłem pod uwagę, że jest słabo z serwisem tej marki, bo są warsztaty tylko w dużych miastach i nie ma w czym wybierać, bo najczęściej jest jeden warsztat. Generalnie jest OK 🙂 <!-- s:) -->

  • hej
    Jóż włączyłem prw.
    Ja też mam lavato smart ale nie wiem jaka to generacja, jadę nie długo na roczny przegląd to się dowiem. Powiedz mi jak działa ci wskaźnik poziomu gazu. Czy nie wariuje raz pokazuje więcej raz miej czy masz jakies problemy z tą częścią instalacji.
    Powiem Ci że ja mam 1,4 mpi ale to nie jest 16v i spalanie na trasie bez gazowania 8l.
    Pozdrawiam

    PS
    Czy możesz w chwili czasu wysłać mi fotkę jak wyciągnąć panel nawiewu środkowy, bo mi jedna pałeczka się zepsuła i chciał bym zobaczyć czy da się to naprawić czy trzeba całe wymienić.

  • [quote]Druga rzecz, której nie wziąłem pod uwagę, że jest słabo z serwisem tej marki, bo są warsztaty tylko w dużych miastach i nie ma w czym wybierać, bo najczęściej jest jeden warsztat. Generalnie jest OK 🙂 <!-- s:) -->[/quote]

    Cofam to, bo dopytałem się wczoraj w serwisie, że każdy inny autoryzowany serwis Landi Renzo też może grzebać w instalacji LOVATO, a tych jest już znacznie więcej 🙂