[F2] Chyba problem z klima - podejrzany wyciek
-
witam
a wiec tak
przy zmianie kół mechanik zauwazyl mokry slad pod silnikiem
jak sie wlozy lewa dlon pod duze dolne kolo pasowe, z lewj strony silnika, az za to kolo pasowe, to na dloni zostaja slady jakiegos plynu ala olej
zadnych plam na asfalcie po postoju, czy na spodniej oslonie silnika
no ale mokro w okolicy chlodnicy klimy jest
po dokladnym osuszeniu tego miejsca po 2 dniach i 50km znowu mokro
wprawdzie mechanik nie bardzo sie na tym zna ale po bardzo pobierznych ogledzinasch podejrzewa oring na sprezarce
oczywiscie zaraz po swietach trza jechac do jakiegos warsztatu
ale moze jakies sugestie co moglo paść
pozdrawiam -
W lecie z mojej klimy tez kapie, ale to jest woda. Sprawna klima jest tak zimna, ze para z powietrza sie skrapla a nawet zamarza, a na postoju sie topi i kapie. Jesli mowisz ze to cos oleistego, to bedzie chyba olej z kompresora - musisz szybko to sprawdzic bo inaczej kompresor szlag trafi i bedzie drogo.
-
tez tak mysle
mam nadzieje ze to moze z pod jakiegos czujnika sie saczy, bo jesli to oring na sprezarce no to juz grubsza sprawa
czy ktos mial juz podobny przypadek ?? -
używałeś klimy po tym osuszeniu tego miejsca? Jeśli nie to nie powinno nic kapać.
-
[quote="dr O."]używałeś klimy po tym osuszeniu tego miejsca? Jeśli nie to nie powinno nic kapać.[/quote]
nie uzywalem klimy
wyglada na to ze plama powstaje w wyniku pracy silnika bez wlaczonej klimy
natomiast z rana podjechalem do warsztatu klimy
mechanior obejrzal dokladnie pod ultrafioletem instalacje i dostrzegl nieszczelnosc na jakiejs zlaczce lub zaworku tuz przy sprezarce
wymienil oring i zapewnil ze jest oki
ale cos powatpiewam czy to to.
przejechalem 10 km i niby sucho tylko resztki brudu, pojezdze troche to sie okaze -
tutaj sa jakby dwie sprawy.
jedna to diagnoza klimatyzacji. Zrobiles bardzo dobrze, ze pojechales do mechanika, ktory obejrzal to w ultrafiolecie.
Diagnoza klimy opiera sie na dwoch czynnosciach. Sprawdzenie pod ultrafioletem i sprawdzenie spadku cisnienia w instalacji. Tego drugiego dokonuje sie za pomoca ospowiedniego sprzetu.
i to jest jakby pierwsza czesc.
natomiast jesli nadal masz watpliwosci, to podstawowa czynnoscia jest wyczyszczenie miejsca, w ktorym masz wyciek. Trzeba dokladnie oczyscic to miejsce i to co jest w okolicy. W ten sposob bedziesz widziec jaka jest droga plynu ktory wycieka.mozliwosci masz kilka
plyn do chlodnicy
olej
plyn hamulcowy
plyn do spryskiwaczy
paliwo
plyn do wspomagania
ta sa mozliwe plyny.metodoa logicznej eliminacji dojdziesz do tego jaki plyn nie moze sie lac.
a ktore moze ci sie lac. Kazdy z nich ma jakas swoja fakture gestosc kolor. tu juz musisz dojsc metoda prob i bledow co sie moze lac i skadTu moge sie posluzyc moim przypadkiem.
Otoz stwierdzilem bardzo duzy wyciek oleju na dole silnika. Zarzygany byl silnik od miski olejowej az po skrzynie biegow. Wszystko tonelo w oleju i mazi jaka sie z nim utworzyla. Szykowalem sie na spore koszty. Po oczyszczeniu spodu silnika oraz wszystkiego co mozna bylo zaczalem sledzic ten wyciek. Okazalo sie, ze wyciek byl dokladnie na samej gorze silnika spod pokrywy zaworow. Co wiecej , wyciek byl minimalny. Samochod nie pokazywal zadnego zuzycia oleju na bagnecie miedzy wymianami oleju. Po kropelce sciekal sobie w dol gdzie przeplyw powietrza rozprowadzal go na caly spod silnika. Po uszczelnieniu pokrywy wszystko zniknelo. Tak wiec wyczysc to miejsce dokladnie, latarka i sprawdzaj skad masz wyciek <!-- s:) -->
powodzenia.
-
[quote="muchabzz"] Tak wiec wyczysc to miejsce dokladnie, latarka i sprawdzaj skad masz wyciek [/quote]
jezeli wyyciek znowu sie pojawi tak zroobie tylko kanal by sie przydal <!-- s:D -->