Problemy z licznikiem podczas jazdy na gazie 1.4 MPI
-
Witam wszystkich!
Kupiłem Fabie kilka miesięcy temu i wszystko było z nią oki dopóki nie założyłem gazu. Jest to instalacja sekwencyjna o nazwie Sirocco.
Po wielu obserwacjach stwierdziłem, że gdy jeżdżę na gazie szaleją mi wszystkie kontroli, zegary w liczniku.
Podczas jazdy zapalają się wszystkie kontrolki po czym gasną opadają zegary a następnie po chwili zaczynają działać.
Zeruje się licznik od kilometrów oraz zegarek. Często też, żeby wszystko wróciło do normy muszę wyłączyć samochód i zapalić powtórnie.
Bardzo rzadko ale się zdarza musze zdjąć klemę z akumulatora. Wszystko to dzieje się na gazie gdy jeżdżę na benzynie wszystko jest super żadnych problemów. Byłem u gazownika wymieniał sterownik od gazu sprawdzał instalacje i powiedział ze wszystko jest ok.. Generalnie Fabia na gazie sprawuje się dobrze poza tym licznikiem. Dodam jeszcze że wymieniłem licznik ale to nic nie dało. Może ktoś miał taki przypadek albo coś takiego słyszał. Proszę o pomoc i z góry dziękuje. -
a może to nie jest wina instalacji a podmoczonej wiązki elektrycznej. W fabiach to częsty przypadek. wiązka jest nad prawą podłużnicą i zazwyczaj izolacja jest przesiąknięta wodą...
-
oze i tak ale na benzynie jest wszystko ok zreszta ta wiązka jest odwinieta bo sprawdzalem...
-
Słuchaj, skoro problemy pojawiły się od momentu montażu gazu, to radzę grzać czym prędzej tam gdzie ten gaz zakładali. Spierdzielili, to niech naprawiają. Samochód musi działać. Skoro jaja zaczynają się po przełączeniu na gaz, to wina jest ewidentnie gazu. A skoro mówią, że wszystko jest dobrze, to znaczy że są partacze - jakich nie mało w naszym pięknym kraju. Radzę popytać wśród znajomych o jakiegoś dobrego gazownika i podjechać. Niech się wypowie. A jak naprawi, to niech daje fakturę i zaświadczenie z jego pieczątką, że instalacja była źle założona. Pojaw się z tymi papierami tam gdzie zakładałeś gaz i niech oddają kasę. Jak nie będą chcieli to postrasz sądem - to zazwyczaj działa. I radzę omijać tych partaczy dużym łukiem. I zabierz się czym prędzej za ten samochód, żeby nie zrobiło się z tego coś naprawdę poważnego.
-
Właśnie niedawno się uporałem z tym problemem Przyczyną okazała się wadliwa listwa zapłonowa. Miała przebicie i zakłócała cały układa elektryczny samochodu. Na prace silnika te zakłócenia nie wpływały natomiast uwidaczniało się to na liczniku. Problem był bardzo widoczny podczas jazdy na gazie jednak na benzynie tez się czasami zdarzało.