Witaj na forum Fabia Club Polska

Klekotanie zimnego silnika

Temat utworzony · 8 Posty · 2217 Wyświetlenia
  • Witam Forumowiczów
    W spokojnym mym życiu pojawił się pewien problem :rozpacz: <!-- s:rozpacz: -->
    Jestem posiadaczem pięknej Fabiii z 2004r. Autko fajne, dobrze sie spisuje (spisywało)
    Zaraz po porannym, pierwszym uruchomieniu silnika (1.4 16V 75 KM, przebieg
    56tyś) strasznie pod maską klekocze. Po około 3 minutach silnik stopniowo
    wraca do normalnej pracy. Dowiedziałem się że mogą to być uszkodzone popychacze hydrauliczne z których spłynął olej. Troszkę wcześnie!! Czy grozi to jakimiś poważnymi następstwami dla silnika? Miał ktoś z Forumowiczów podobny problem?
    Pozdrawiam Maresz z Częstochowy

  • Zacznijmy od tego jaki masz olej. Jaki masz poziom oleju. Zbyt niski poziom oleju jak i olej zbyt gęsty (np.10w-40) przyczynia się do występowania stuków hydropopychaczy.

  • Obecnie wlany jest półsyntetyk Mobila. Olej wymieniłem dwa dni temu (klekotanie zaczęło się dużo wcześniej). Poziom oleju w normie. Właśnie wróciłem od mechaników, stwierdzili że na 100% popychacze. Ogólny koszt (popychacze + rozrząd + robocizna) około 1200zł. Nadmieniam że przebieg 56 tyś km. Masakra...

  • 56 tyś. km hmm :wsciekly: <!-- s:wsciekly: -->

    Jesteś pierwszym właścicielem?

  • Nie. Auto kupiłem z przebiegiem 5 tyś km. Przebieg pewny. Ale jaka była eksploatacja auta to nie mam pojęcia.

  • [b]maresz[/b], najlepiej zmień olej na rzadki (no chyba że bierze olej w dużych ilościach) np. 5w40. Jeżeli to nie pomoże no to wtedy wymiana popychaczy. Olej kosztuje 4L 150zł.
    Olej ma duże znaczenie na pracę popychaczy. Miałem zalany od nowości Fabii mobil1 5w50, na nim głośno silnik pracował, szczególnie w zimne poranki. Zmieniłem na olej elf 5w40 o wiele rzadszy i silniczek od razu zaczął dużo ciszej pracować.

  • Witam.
    Po kilku wizytach u samochodowych doktorów mam już wyrobione zdanie na ten temat. Nie przejmować się tym zbytnio. Spokojnie poczekam do wymiany rozrzadu i wtedy przy okazji wymienię te felerne popychacze. Wcześniej jednak za sugestią abenka wymienię olej na rzadszy. Całkowity koszt naprawy z oryginalnymi częściami około 2000 zł :rozpacz: <!-- s:rozpacz: --> Ale jak trza, to trza. Dzięki za pomoc i dobre słowa... Pozdrawiam

  • [b]maresz[/b], 2000 tyś zł zawsze zdążysz wydać. Ale jeszcze poczekaj jak się ciepło zrobi. Wtedy olej 10w40 będzie rzadszy od wyższych temperatur zewnętrznych, wtedy jeszcze zaobserwuj. Powiedz jeszcze ile oleju musisz dolewać (jeżeli musisz) od wymiany do wymiany. Klekotanie popychaczy nie następuje z dnia na dzień a szczególnie popychaczy hydraulicznych.
    Pozdrawiam
    Mam nadzieję że pomogłem swoimi postami 😄 <!-- s:D -->