F1 . Wyrzuca płyn chłodniczy po wymianie uszczelki pod głowicą
-
Witam ,
Pacjent Fabia 1.4 MPI 44kw 60 km plus LPG
Trzy lata temu wymieniona uszczelka pod głowicą plus planowanie ,podłożone miedziane podkładki . Wszystko chodziło 3 lata.(45 tys przebiegu )(aktualnie 240 na liczniku )
Ostatnio pojawił się wyciek mały przy termostacie , pęknięta obudowa.
Praca zlecona mechanikowi , ale wymienił uszczelkę pod głowicą z nowym planowaniem.
Auto odebrane. Po zrobieniu 60 km w trasie wyrzucili cały płyn chłodzący przez zbiornik wyrównawczy . Silnik ostygnie doleje wody auto chodzi do momentu jak złapie temperaturę i wyrzuca płyn ponownie przez zbiornik wyrównawczy , i tak w koło.
Auto nie straciło na mocy . Tylko wyrzuca płyn chłodniczy ,olej w normie , brak masła pod korkiem i oleju w płynie chłodzącym . Co to może być ?Post założony ze względu na opinie forumowiczów . Co robić dalej ?
-
sprawdzic termostat? dotknij chlodnicy czy jest goraca
-
Wąż do chłodnicy i chłodnica zimna , zaraz sprawdzę jeszcze raz. A jak powinno być gdy podniosę do góry wlew oleju a z niego dmucha dobrze powietrze . Tak powinno być czy raczej cisza ?
-
cześć.
Je możliwe że gdzieś w układzie jest zator. Przez to się robi ciśnienie i wyrzuca płyn.
Powiedz jedno. Czy jeden wąż połączony do chłodnicy jest ciepły czy oba są zimne? -
wąż od termostatu do chłodnicy był zimny a silnik ciepły. okazało się ze zawieszał sie termostat . przy wymianie uszczelki i planowaniu głowicy nastepnie złożeniu termostat działał wporządku. auto pojechało w trasie i termostat sie zawieszał .na małym obiegu wyrzucało płyn. po wymianie na nowy termostat wszystko działa. auto poszło w trasę i wszystko działa.
dzięki za podpowiedz . polecam przy większych naprawach sprawdzić i wymienić termostat
spotykałem sie ze termostaty w autach zle działaja np auto jest nie dogrzane w trasie. ale sie sie zamyka na stałe nie.pozostaje jeszcze jedno pytanie.
Silnik pracuje podnoszę korek wlewu oleju i dmucha powietrzę. powino tak byc? olejem nie pluje. auto ma swoją moc.