Witam, przeczytałem najważniejsze tematy z wątku, natomiast wolę spytać bowiem niepokoi mnie pewnien metaliczny dźwięk. Ale od początku - od paru dni jestem właścicielem Seata Toledo IV z silnikiem 1.2TSI CBZB. Samochód wyprodukowany w październiku 2013 roku.
Z tego co udało mi się dowiedzieć mam:
Łańcuch: 03F 109 158G
Napinacz: 03F 109 507F
Na pokrywie rozrządu mam: 03F 109 210D
Czyli jak dobrze rozumiem, wynika z tego, iż posiadam wersję po wszystkich modernizacjach?
Z drugiej strony, przy wkręcaniu silnika na wyższe obroty... no właśnie, powyżej 3800-4000 przy otwartym oknie słyszę metaliczny dźwięk. Przy odpalaniu cisza. Czy jest to powód do zmartwień, czy tak jak pisał autor wątku, jest to normalna cecha tych silników? Dodam, że samochód ma 15 000 przebiegu.
Dziękuje i pozdrawiam!
(spać po nocach przez to nie mogę!)