Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. Zaskar
    Z

    Zaskar (@Zaskar)

    0
    Reputacja
    7
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o Zaskar

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez Zaskar

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez Zaskar

    • Z
      [F1] 1.4 MPI nie schodzi z obrotów podczes jazdy

      Dzięki za wskazówkę co do diagnozy w VAGu, sprawdzę to dzisiaj wieczorem. Zobacze po ile sa te czujniki, jak to jakiś niewielki koszt to od razu zakupię.... jesli zdążę przed zamknięciem sklepu 😉 <!-- s;) -->
      Co do zaprogramowania komputera, to nie wydaje mi się, bo jeśli tak by było to problem by był zawsze (tak mi się wydaje przynajmniej) a to się dzieje tak od 3 dni. Przy komputerze nie było nic robione ostatnio więc też wykluczam możliwość "przypadkowej" zmiany ustawień. Wczesniej hamowałem silnikiem ze 100 prawie do zatrzymania bez najmniejszego problemu.

      EDIT:
      Podpiąłem wczoraj VAG'a i nie za bardzo umiałem namierzyć ten czujnik, bo jest "zakładka" CLUTCH ale nie wyświetla mi tego modułu. Problem jeszcze w tym, że mam jakąś okrojoną wersję VAGa i nie wszystko tam jest dostępne, ale dzisiaj kolega mi urzyczy pełnej wersji więc jeszcze zrobię test. Natomiast znalazłem w zakładce silnika grupa 001 ostatnie pole z binami, gdzie pokazuje między innymi położenie pedału gazu, przepustnicy, że podczas naciskania sprzęgła ostatni bin raz się zmienia 0-1 raz nie. Pewności nie mam własnie bo nie mogłem się nigdzie doszukać rozpiski co za co tam odpowiada. Podejrzewałem, że może ma to związek z przejściem pomiędzy OPEN a CLOSED LOOP, ale to nie to bo obserwowałem to jednocześnie obserwując temperaturę i nie zmieniało się to gdy temperatura przechodziła przez 80°C.

      Sprawdziłem też czy nie jest zaprogramowany tempomat - nie jest.

      Poszukałem jeszcze po necie po co jest ten czujnik i w końcu znalazłem, gdzieś na jakimś forum passata. Chodzi o to, że ECM w momencie wciśniecia sprzęgła redukuje delikatnie moment obrotowy (pewnie zmniejsza dawkę paliwa) aby podczas zmiany biegu nie było szarpnięć. Dlatego pewnie też nie hamuje silnikiem bo mysli że sprzęgło jest wciśnięte i stara się utrzymać obroty silnika "napędzanego" ze skrzyni biegów.
      Wczoraj akurat koleś w sklepie nie miał tego czujnika, ale na dziś ma sprowadzić, koszt w granicach 25 zeta więc zrobię podmiankę i dam znać.

      [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 10-09-2012, 07:42[/i] ][/size]
      Nie jest to czujnik sprzęgła, bo wymieniłem go (bo stary wydawał się szwankować) ale nic to nie dało. Wyczyściłem też pedał gazu i dalej bez zmian. Byłem nawet w ASO :mad: ale Pan w krawacie stwierdził, że tak własnie powinno być i nie powinien odcinać paliwa po puszczeniu gazu :rotfl: po czym powiedział, że moga podpiąć pod komputer za 170zł by zobaczyć czy są błędy 😄 . Jak mu powiedziałem, że błędów nie ma to stwierdził, że napewno łańcuch rozrządu przeskoczył bo to się często zdarza w tych silnikach (no ale jak ASO nie wymienia oleju tylko robi dolewkę to się nie dziwię, że łańcuchy przeskakują na skutek niedziałającego prawidłowo napinacza). Także nie wiem co jest nie tak, ale się nie poddaję 😉

      [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 2012-09-27[/i] ][/size]
      Chyba wiem co jest pryzczyną tych objawów. Problem zauważyłem po tym jak wymieniłem tylną piastę i od początku się ku temu skłaniałem. Wczoraj podpiąłem kompa i sprawdziłem, że na kole z nową piastą wskazania prędkości są o 2km/h wyższe niż na pozostałych (niestety program pokazuje te odczyty tylko do prędkości 25kph po czym się wyłącza). Błąd jest pewnie liniowy, więc dlatego poniżej 40-50kph jest OK, a powyżej zaczyna wariowac bo różnice w odczytach wykraczają poza dopuszczalny %. Wyczytałem tez gdzieś w manualach serwisowych, że priorytetem odczytów prędkości dla ECM'a są właśnie czujniki ABSu. Jeżeli występują jakieś problemy czy zaburzenia to po puszczeniu gazu komp steruje paliwem tak jak by samochód się toczył z prędkością 5kph.
      Sprawdziłem też jak się zachowuje przepustnica, podczas jazdy i puszczeniu gazu pokazuje częściowo otwartą i nie odcina wtrysków, dopiero po wcisnięciu sprzęgła przechodzi w "OVERRUN" czy jakoś tak i odicna wtryski.

      Najprawdopodobniej ta piasta ma więcej magnesów niż ta stara (a kupiłem niby oryginalną). Dzisiaj na próbę założę starą i zobaczę czy wróciło do normy i dam znac.

      Natomiast mam pytanie takie, czy da się np to jakoś skalibrować, przestawić system na inny typ piasty (bo może były dwa typy - nie wiem) czy muszę szukac piasty takiej samej jak miałem.

      [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 01-10-2012, 07:24[/i] ][/size]
      [size=150][b]PROBLEM ROZWIĄZANY!!![/b][/size]
      Moje przypuszczenia się potwierdziły i problemem okazała się nowa piasta, która ma 96 magnesów na obwodzie a stara (oryginalna, nie wymieniana jeszcze nigdy) miała tylko 86 magnesów, przez co właśnie wskazania prędkości na tym kole były wyższe a to w efekcie wprowadzało w błąd komputer. W każdym bądź razie po założeniu starej piasty problemu nie ma 🆒 Teraz musze kupić piastę która ma 86 magnesów co chyba nie będzie łatwe. Pytałem w ASO ale cena 596zeta plus tydzień czekania nie zadowala mnei jakoś specjalnie :cenzura:

      napisane w PB
    • Z
      [F1] Niska temperatura silnika na zegarze.

      No to wymień termostat, bo wszystkie objawy wskazują na to, że jest uszkodzony. I polecam zrobić to przed zimą, bo jak przyjdą mrozy to się nie będzie w ogóle nagrzewał co nie jest zdrowe dla silnika, nie wspominając już, że ogrzewania nie będzie w ogóle.

      EDIT: I nie piłuj silnika do wysokich obrotów gdy ten nie osiągnął swojej tmeperatury pracy bo to prosta droga do np. obrócenia panewki

      napisane w Warsztat elektryczny
    • Z
      [F1] Niska temperatura silnika na zegarze.

      A jak ogrzewanie, daje ostro ciepło czy tak sobie? Ile trwa nagrzewanie silnika, w sensie ile musisz przejechać zanim osiągniesz ten poziom temperatury cieczy chłodzącej? Czy temperatura obniża się jak jedziesz ta trasie (tak okolo 100kph) a gdy stoisz w korku to wzrasta (w sensie czy na postoju jest w stanie osiągnąć wymaganą temperaturę)?
      Ja stawiał bym tu na termostat który już dokonał żywota i jest cały czas otwarty przez co masz cały czas otwarty obieg na chłodnicę i silnik się nie dogrzewa.
      Kiedy był wymieniany termostat?

      napisane w Warsztat elektryczny
    • Z
      Witam - Zaskar

      [quote="kapi"]no jak to .... nie bądź taki skromny
      każdy fabiowóz ma w sobie "coś" [/quote]

      Pstrykne jakieś fotki w łikend, bo tak to nie mam nic, i się podzielę 😉 <!-- s;) -->

      napisane w Przywitaj się!
    • Z
      Witam - Zaskar

      [quote="dr O."]i zapraszam do zaprezentowania Fabki w odpowiednim dziale [/quote]

      A czym się tu chwalić, Fabia jak każda inna 😉 <!-- s;) --> ale może w łykend pstryknę jakąś fotkę jak umyje samochód, bo teraz jest nieźle zasyfiony dzięki panom robiącym kanalizację u mnie w okolicy. Dzięki temu jeden przejazd przez remontowany odcinek i wóz do mycia bo cały w pyle.

      [quote="Tofik"]masz te sama wersje co ja[/quote]

      No prawię, bo ja mam hatchback'a (o czym zapomniałem wcześniej napisać) a Ty widze masz kombiaka, ale reszta sie zgadza 😉

      [quote="Tofik"]ile masz przebiegu jesli wolno spytac? [/quote]

      Jakoś tak zbliża się w tej chwili 123200km

      napisane w Przywitaj się!
    • Z
      [F1] 1.4 MPI nie schodzi z obrotów podczes jazdy

      Wybaczcie, że odświeżam ten wątek ale mam identyczne objawy u siebie w 1,2HTP
      Czy ktoś doszedł do tego dlaczego czujnik sprzęgła może mieć wpływ na nie odcinanie paliwa przy puszczaniu pedału gazu?

      U mnie objaw jest taki, że na 2 biegu hamowanie silnikiem jest OK, spalanie chwilowe pokazuje 0,0 l/100
      Na 3 biegu już się dzieje inaczej, bo do chwili gdy nie przekroczę około 45km/h to działa OK, jednak po przekroczeniu tej prędkości juz nie ma hamowania silnikiem (zwalniać zwalnia, ale nie tak jak powinien) a spalanie chwilowe 2,5l/100.
      Na 4 biegu przy 60kph też już nie hamuje silnikiem, spalanie również 2,5l/100 i czasami czuć szarpanie przy puszczeniu gazu i jeździe z górki przy prędkości 60kph.
      Natomiast na 5 biegu przy puszczeniu gazu przy załóżmy 100kph nie hamuje silnikiem, ale gdy pojadę tak dłużej to po jakimś czasie (nie zawsze takim samym) załapie, czuć szarpnięcie (w momencie gdy odcina wtryski) i juz hamuje silnikiem jak należy, spalanie 0,0l/100
      Gdy puszczę gaz i wcisnę sprzęgło to przy spadku obrotów paliwo jest odcinane (wskazanie 0,0l/100) aż do momentu uzyskania IDLE.
      Obroty jałowe OK, wkręca się OK.
      Skanowałem VAGiem i brak błędów, przepustnica czysta, zaadaptowana, pedał gazu OK, zmienia płynnie wskazania. Zresztą podejrzewam, że gdyby to było coś z przepustnicą/pedałem to nie trzymał by obrotów, albo miał problemy z wkręcaniem się na obroty itp a tu jest OK. Niestety nie zam jeszcze aż tak tego programu i nie doszukałem się jeszcze jak przez VAG'a sprawdzić ten czujnik. Muszę sie tym jeszcze pobawić.
      VSS chyba też OK, bo jak się samochód toczy na luzie/sprzęgle to obroty są podniesione delikatnie, po całkowitym zatrzymaniu zmniejszają się do 700rpm

      W samochodzie nie ma tempomatu.
      Poszukałem na forum, ale za dużo informacji z tym problemem nie znalazłem. Szukałem też na necie ogólnie i trafiłem też dwa przypadki (chyba w VW albo Audi), gdzie problem stwarzał ten czujnik sprzegła.
      Dlatego zastanawia mnie ten czujnik sprzęgła, jaki może mieć wpływ na tą sytuację, ktos może doszedł do jakichś wniosków?
      Dzisiaj podjadę chyba i kupię ten czujnik i wymienię, zobaczymy jaki będzie efekt.

      napisane w PB
    • Z
      Witam - Zaskar

      Witam wszystkich użytkowników tego forum.
      Na imie mi Łukasz i jestem z Dąbrowy Górniczej.
      Posiadana przeze mnie Skoda to '03 Fabia 1,2 HTP w limitowanej wersji Flash. Samochód zakupiony w grudniu 2003 i słuzy mi po dziś dzień. Samochód oczywiście w wersji stock, bo cóż można w nim upgradować 😄 . Traktowany jest jako toczydło, typowy econobox do prawie codziennej jazdy, niemniej jednak jest serwisowany regularnie i dbany jak należy, dzięki czemu odwdzięcza sie prawie bezawaryjną jazdą i nie zawiódł (odpukać) mnie nigdy. Mówię prawie, bo jednak jakieś tam duperele wychodzą ale to na szczęscie takie rzeczy, że nie utrudniają uzytkowania samochodu. Jedyna modyfikacja to dzienne światła Philipsa 😉 <!-- s;) -->

      Samochód był przez jakieś 5lat regularnie serwisowany w ASO, ale jednak zrezygnowałem z usług tych partaczy (dot. tych dwóch serwisów w jakich byłem oczywiście) bo tylko naciągali na kasę a usługa nie była robiona jak należy, nie wspominając o opowiadaniu różnych bajek 😉 Chociażby wymiana oleju wraz z filtrem, gdzie filtr nie był nigdy wymieniany najprawdopodobniej a olej był tylko odsysany przez bagnet (i to niecały, tylko trochę, bo korek nie miał śladów odkręcania) i dolany do "pełna" nowy. Albo filtr kabinowy, za wymianę którego na każdym przeglądzie było oczywiście kasowane, a jak go sam wymieniałem (a w zasadzie wywalałem) chyba 3-4 lata temu to data produkcji na nim była 2003 😄 Takich kwiatków jest więcej ale to nie temat by o tym pisać. Więc już od jakiegoś czasu wszelkie serwisy robię sam i olewam pieczątki firmowe w książce serwisowej, a gwarancji i tak już dawno nie ma. A przynajmniej mam pewność, że wszystko jest zrobione jak należy. W pracy przy fabce doskonale pomaga mi to forum, bo można tu doszukać się prawie wszystkiego :super:

      A tak poza tym, to jestem miłośnikiem motoryzacji, głównie tej z za wielkiej wody. A oprócz tego, drugą pasją jest kolarstwo górskie (a ostatnio trochę szosowe) ale niestety przez coraz więcej obowiązków nie mam czasu na rower. Zawodowo zajmuje sie lampami samochodowymi, jestem projektantem w firmie produkującej lampy i reflektory. Jeśli chodzi o grupę Skody to miałem niewielki udział przy projekcie lampy SuperB'a i Octavii A5 FL, niestety projektu Fabii nie mieliśmy, poza tą Indyjską chyba 3 lata temu ale nie ja tym się zajmowałem 😉

      Zatem witam i pozdrawiam wszystkich tu zgromadzonych.

      napisane w Przywitaj się!