Dzięki za wskazówkę co do diagnozy w VAGu, sprawdzę to dzisiaj wieczorem. Zobacze po ile sa te czujniki, jak to jakiś niewielki koszt to od razu zakupię.... jesli zdążę przed zamknięciem sklepu <!-- s;) -->
Co do zaprogramowania komputera, to nie wydaje mi się, bo jeśli tak by było to problem by był zawsze (tak mi się wydaje przynajmniej) a to się dzieje tak od 3 dni. Przy komputerze nie było nic robione ostatnio więc też wykluczam możliwość "przypadkowej" zmiany ustawień. Wczesniej hamowałem silnikiem ze 100 prawie do zatrzymania bez najmniejszego problemu.
EDIT:
Podpiąłem wczoraj VAG'a i nie za bardzo umiałem namierzyć ten czujnik, bo jest "zakładka" CLUTCH ale nie wyświetla mi tego modułu. Problem jeszcze w tym, że mam jakąś okrojoną wersję VAGa i nie wszystko tam jest dostępne, ale dzisiaj kolega mi urzyczy pełnej wersji więc jeszcze zrobię test. Natomiast znalazłem w zakładce silnika grupa 001 ostatnie pole z binami, gdzie pokazuje między innymi położenie pedału gazu, przepustnicy, że podczas naciskania sprzęgła ostatni bin raz się zmienia 0-1 raz nie. Pewności nie mam własnie bo nie mogłem się nigdzie doszukać rozpiski co za co tam odpowiada. Podejrzewałem, że może ma to związek z przejściem pomiędzy OPEN a CLOSED LOOP, ale to nie to bo obserwowałem to jednocześnie obserwując temperaturę i nie zmieniało się to gdy temperatura przechodziła przez 80°C.
Sprawdziłem też czy nie jest zaprogramowany tempomat - nie jest.
Poszukałem jeszcze po necie po co jest ten czujnik i w końcu znalazłem, gdzieś na jakimś forum passata. Chodzi o to, że ECM w momencie wciśniecia sprzęgła redukuje delikatnie moment obrotowy (pewnie zmniejsza dawkę paliwa) aby podczas zmiany biegu nie było szarpnięć. Dlatego pewnie też nie hamuje silnikiem bo mysli że sprzęgło jest wciśnięte i stara się utrzymać obroty silnika "napędzanego" ze skrzyni biegów.
Wczoraj akurat koleś w sklepie nie miał tego czujnika, ale na dziś ma sprowadzić, koszt w granicach 25 zeta więc zrobię podmiankę i dam znać.
[size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 10-09-2012, 07:42[/i] ][/size]
Nie jest to czujnik sprzęgła, bo wymieniłem go (bo stary wydawał się szwankować) ale nic to nie dało. Wyczyściłem też pedał gazu i dalej bez zmian. Byłem nawet w ASO :mad: ale Pan w krawacie stwierdził, że tak własnie powinno być i nie powinien odcinać paliwa po puszczeniu gazu :rotfl: po czym powiedział, że moga podpiąć pod komputer za 170zł by zobaczyć czy są błędy . Jak mu powiedziałem, że błędów nie ma to stwierdził, że napewno łańcuch rozrządu przeskoczył bo to się często zdarza w tych silnikach (no ale jak ASO nie wymienia oleju tylko robi dolewkę to się nie dziwię, że łańcuchy przeskakują na skutek niedziałającego prawidłowo napinacza). Także nie wiem co jest nie tak, ale się nie poddaję
[size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 2012-09-27[/i] ][/size]
Chyba wiem co jest pryzczyną tych objawów. Problem zauważyłem po tym jak wymieniłem tylną piastę i od początku się ku temu skłaniałem. Wczoraj podpiąłem kompa i sprawdziłem, że na kole z nową piastą wskazania prędkości są o 2km/h wyższe niż na pozostałych (niestety program pokazuje te odczyty tylko do prędkości 25kph po czym się wyłącza). Błąd jest pewnie liniowy, więc dlatego poniżej 40-50kph jest OK, a powyżej zaczyna wariowac bo różnice w odczytach wykraczają poza dopuszczalny %. Wyczytałem tez gdzieś w manualach serwisowych, że priorytetem odczytów prędkości dla ECM'a są właśnie czujniki ABSu. Jeżeli występują jakieś problemy czy zaburzenia to po puszczeniu gazu komp steruje paliwem tak jak by samochód się toczył z prędkością 5kph.
Sprawdziłem też jak się zachowuje przepustnica, podczas jazdy i puszczeniu gazu pokazuje częściowo otwartą i nie odcina wtrysków, dopiero po wcisnięciu sprzęgła przechodzi w "OVERRUN" czy jakoś tak i odicna wtryski.
Najprawdopodobniej ta piasta ma więcej magnesów niż ta stara (a kupiłem niby oryginalną). Dzisiaj na próbę założę starą i zobaczę czy wróciło do normy i dam znac.
Natomiast mam pytanie takie, czy da się np to jakoś skalibrować, przestawić system na inny typ piasty (bo może były dwa typy - nie wiem) czy muszę szukac piasty takiej samej jak miałem.
[size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 01-10-2012, 07:24[/i] ][/size]
[size=150][b]PROBLEM ROZWIĄZANY!!![/b][/size]
Moje przypuszczenia się potwierdziły i problemem okazała się nowa piasta, która ma 96 magnesów na obwodzie a stara (oryginalna, nie wymieniana jeszcze nigdy) miała tylko 86 magnesów, przez co właśnie wskazania prędkości na tym kole były wyższe a to w efekcie wprowadzało w błąd komputer. W każdym bądź razie po założeniu starej piasty problemu nie ma Teraz musze kupić piastę która ma 86 magnesów co chyba nie będzie łatwe. Pytałem w ASO ale cena 596zeta plus tydzień czekania nie zadowala mnei jakoś specjalnie :cenzura: