Mam podobny problem od około roku, tylko mnie najczęściej w ogóle nie pali choć zdarzyło się tak jak tobie że zapalił i go zdławiło.Też mniej więcej raz/dwa razy w miesiącu nie chce mi zapalić. Przy tym nie ma żadnej prawidłowości, tzn. :jak jest zimny, ciepły, po nocy lub gdy podjeżdżam pod sklep a po 5 minutach nie chce zapalić, jak jest sucho jak jest deszcz, zdarza się to w różnych warunkach. Rozrusznik kręci normalnie aku naładowany, mało prawdopodobne że to paliwo bo silnik cały czas równo pracuje, cewka na jednym z cylindrów też chyba nie bo kiedy nie chce zapalić to w ogóle ani nie bulknie a gdyby jedna cewka lub świeca(świece wymieniałem rok temu bo myślałem że to) to próbowałby załapać lecz by go dławiło. Jak nie chce zapalić to musze kilka razy pokręcić i odczekać od 5-10 minut a potem odpala od kopa. I tak jakoś się pogodziłem z tą przypadłością. Niestety ostatnio po pracy wsiadam kręcę nie chce odpalić więc kręciłem tak przez pół godziny aż zajechałem akumulator. Wymontowałem aku naładowałem i na drugi dzień zapalił jak gdyby nigdy nic ale kiedy po 5 minutach jazdy i 1 minucie postoju znowu nie chciał zapalić, postanowiłem jechać do mechanika. W warsztacie wymienili czujnik temperatury bo powiedzieli że było 10 błędów (faktycznie do tygodnia świecił chek) i na pewno to była przyczyna. Niestety nie bo po 2 dniach to samo. Trochę przydługi ten mój wywód ale chciałem uniknąć wszystko naświetlić żeby uniknąć wielu pytań. Jak ktoś ma jakieś rady to proszę o pomoc, nie chce mi się jechać znowu do mechanika bo może mi tak wymieniać po kolei wszystkie części aż może trafi.
tartak6 (@tartak6)
Informacje o tartak6
Najlepsze posty napisane przez tartak6
Najnowszy post utworzony przez tartak6
-
-
Witam!
Przedstawiam mój sposób wymiany.-
Energicznymi ruchami obruszać plastikową obudowę silnika a potem unieść delikatnie ku górze poczym odłączyć dwie rurki, a następnie całkowicie usunąć pokrywę. Nie ma potrzeby odkręcania ramki plstikowe która przytrzymuje w odpowiedniej pozycji cewki i przewody.
-
Przeciągnąć opaskę kablową 30/6 pod cewką (można użyć do tego celu drutu lecz grozi to uszkodzeniem cewki, opaska oddziałuje większą powierzchnią a ponadto jest z miękkiego materiału i jeśli nasze cewki się nieco zakleszczyły to raczej pęknie lub popuści zatrzask niż uszkodzi cewkę) jak na zdjęciu. Należy pry tym uważać aby siła dziąłająca skierowana była jak najbardziej pionowo aby nie skrzywić kapturka (trzeba przesuwać odpowiednio opaskę po rurce
[url=http://tartak6.wrzuta.pl/obraz/hwDY78q4xE/wymiana_swiec_fabia][img]http://c13.wrzuta.pl/wm16422/ce24de46001a459c489c226b/Wymiana świec fabia.jpg[/img][/url] -
Przełożyć rurkę przez powstał pętlę, jeden koniec rurki ostrożnie oprzeć na jakimś stabilnym elemencie silnika. Tak powstałą dźwignią unosimy ostrożnie cewkę ku górze jakiś 1cm.
[url=http://tartak6.wrzuta.pl/obraz/hLfzQdWjFL/wymiana_swiec_fabia][img]http://c13.wrzuta.pl/wm18342/caccd03a00215ef7489c2279/Wymiana świec fabia.jpg[/img][/url] -
Żeby wciągnąć złącze kablowe z cewki należy wcisnć małą zapadkę znajdującą się pod spodem złączki (na pierwszym zdjęciu to tam gdzie mój kciuk, na drugim widać ją wyraźnie) trzymając wciśnięte trzeba mocno ruszać lub użyć jak ja na zdjęciu 3 śrubokręta.
[url=http://tartak6.wrzuta.pl/obraz/8tHyYPdhi1/wymiana_swiec_fabia][img]http://c14.wrzuta.pl/wm2675/da9362620019bee2489c1d8f/Wymiana świec fabia.jpg[/img][/url]
[url=http://tartak6.wrzuta.pl/obraz/rew7UR4nI0/wymiana_swiec_fabia][img]http://c5.wrzuta.pl/wm9156/40ef5c880010291a489c1f0a/Wymiana świec fabia.jpg[/img][/url]
[url=http://tartak6.wrzuta.pl/obraz/Atl3Tor2Vr/wymiana_swiec_fabia][img]http://c15.wrzuta.pl/wm17009/e0c64cb7001b7bc6489c2036/Wymiana świec fabia.jpg[/img][/url] -
Teraz możemy wyciągnąć całą cewkę i przystąpić do wykręcania świec. Zdjęcie poniżej przedstawia kapturek wraz z cewką w całej okazałości(nie miałem przy sobie metra więc dla porównania skali przyłożyłem paczkę papierosów 8,8cm). Do odkręcenia świecy trzeba się zaopatrzyć w klucz odpowiedniej długości i co ważne odpowiedniej średnicy gdyż otwór jest dość głęboki i wąski, więc nie wszystkie klucze wchodzą. Jeśli klucz nie jest zaopatrzony w gumkę przytrzymującą świece to trzeba świece wyciągnąć kapturkiem z cewką lub przeżuć gumę orbit bez cukru i włożyć do klucza żeby się do niej przykleiła świeca.
[url=http://tartak6.wrzuta.pl/obraz/oBklz5cOww/wymiana_swiec_fabia][img]http://c3.wrzuta.pl/wm17871/27661b6d00278c9e489c226f/Wymiana świec fabia.jpg[/img][/url]
W moim odczuciu opis wyczerpujący, lecz jeśli uważacie że coś pominąłem lub gdzięś wkradł się błąd to proszę o info to poprawię
-
-
[quote="abenek"]Witam
Jest problem z pracą silnika 1.2 HTP 12V 64KM. Objawia się to tym, że przy przyspieszaniu na zimnym silniku (do temp. silnika ok 70°C) powyżej ok 3 tyś. km silnik zaczyna się dławić i przerywać, zaczyna migać kontrolka silnika. Fabia ma przebieg ok 45 tyś. km. Bez instalacji LPG. Dodam że przepustnica była czyszczona. Czy ktoś miał taki przypadek w swojej Fabii 1.2HTP. Dodam że przepustnica była czyszczona, błedy wykasownane, ale to pomogło na ok 150km. Z góey dzięki za pomoc[/quote]Część czy zdołałeś jakoś rozwiązać ten problem, gdyż ja mam podobny stą różnicą że mam gaz. Gaz regulowali mi chyba z 30 razy.
Jeśli ktoś ma jakąś radę proszę o pomoc.
Z góry dziękuję. <a href="mailto:tartak6@wp.pl">tartak6@wp.pl</a><!-- e -->