Właśnie wróciłem z warsztatu, diagnoza uszczelka pod głowicą do wymiany.
Teraz wszystko jak na razie działa poprawnie.
Dziękuję za pomoc w zdiagnozowaniu przyczyn awarii w mojej Fabii.
Pozdrawiam
szunaj58 (@szunaj58)
Informacje o szunaj58
Najlepsze posty napisane przez szunaj58
Najnowszy post utworzony przez szunaj58
-
-
Dziękuję MirekS za pomoc,!
Sprawdziłem termostat we wrzątku, otwiera się i zamyka, założyłem do obudowy.
Czujnik temperatury działa:po odłączeniu kabli wskazówka spada do 0, a po podłączeniu wskazuje środek skali.
Jak można sprawdzić ten termokontakt na chłodnicy ( miernikiem uniwersalnym np.).
Bezpieczniki do wentylatora sprawdzałem są dobre.
Ale mam pytanie: czy na zimnym silniku w układzie chłodzenia może występować ciśnienie?
Wczoraj zaobserwowałem, że jest podwyższony poziom cieczy w zbiorniczku wyrównawczym 1,5-2,0cm ponad MAX. Spróbowałem odkręcić ten korek, i w tym momencie zaczęło mi wyrzucać płyn przez odpowietrznik w zbiorniczku, a przewody były tak trochę nabrzmiałe. Silnik był zimny.
Po upuszczeniu płynu przez zawór przy chłodnicy, włączyłem silnik i nie zakręcałem korka od zbiorniczka, poziom płynu był w granicy dolnego stanu. Po chwili zaobserwowałem, że zaczęły pojawiać się pęcherzyki powietrza w zbiorniczku,
po wyjęciu korka z klawiatury silnika zaobserwowałem wydobywającą się większą niż normalnie "kompresję" tzn. powietrze z oparami pod jakimś cisnieniem. Wcześniej tego nie obserwowałem. Czy to wskazuje na spory wydatek i większy remont?Po przeczytaniu innych postów w tym temacie obawiam się o głowicę :help: <!-- s:help: --> -
Marzec 2010 stuknęło na liczniku 205 000km
1,4 MPI60KM PB/LPG<!-- s
-->
-
A ja mam własnie założony od 2 lat akumulator Boscha 12V;400Ah;45A i sprawuje sie bez zarzutu. Zarówno w zimie przy tych ostatnich mrozach ani razu nie zawiódł:) Pozdrawiam :hyhy: :hyhy: <!-- s:hyhy: -->
-
WITAM !
MAM PROBLEM Z MOJĄ FABIĄ.1.4 MPI 60KM CLASIC 2001R.
WYWALIŁO MI PŁYN Z ZBIORNICZKA WYRÓWNAWCZEGO W MOMENCIE GDY PODCZAS JAZDY PRZESTAŁA REAGOWAĆ NA PEDAŁ GAZU JECHAŁEM TAK JAK NA WOLNYCH OBROTACH 2KM/GODZ NIE WIECEJ. PO WYŁACZENIU SILNIKA I SPRAWDZENIU CO SIE DZIEJE POD MASKĄ , OKAZAŁO SIE ŻE WYRZUCA MI PŁYN PRZEZ ODPOWIETRZNIK W ZBIORNICZKU. NIE WŁACZYŁ MI SIE WENTYLATOR. mECZANIK STWIERDZIŁ ZE TO MOZE BYĆ TERMOSTAT,KTÓRY SIE NIE OTWORZYŁ LUB CZUJNIK TEMPERATURY, EWENTUALNIE USZCZELKA POD GŁOWICĄ. CZY KTOŚ MIAŁ PODOBNE PERYPETIE Z UKŁ CHŁODZENIA??<!-- s:( -->