Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. supergienio
    S

    supergienio (@supergienio)

    0
    Reputacja
    1
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o supergienio

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez supergienio

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez supergienio

    • S
      [F1] modyfikacje dolotu

      [quote="Norek"]Opisane poniżej, na silniku 1,4 16V 55kW, uszczelnienie odcięcia gorącego powietrza w mieszaczu powietrza zaprocentowało;

      • wyraźnym zwiększeniem dynamiki na niższych obrotach
      • poprawą kultury pracy na obrotach biegu jałowego, to znaczy zniknęło falowanie oraz gaśnięcie na obrotach biegu jałowego, zniknął efekt luzu na pedale przyśpieszacza.
      • Zmniejszyło się, o ok. 0,5l zużycia paliwa
        Do tej pracy potrzebujemy śrubokręty Torx 25, i PH2, płaskoszczypy do gięcia drutu, nożyczki i pustą puszkę po piwie :super: <!-- s:super: -->
        jakąś cienką, płaską blaszkę oczywiście
        ( fascynaci mogą prostować puszki :zdrowko: )
        Zdejmujemy walizkę z silnika
        [url=http://www.empikfoto.pl/index.php?m=foto_hot&foto_id=15375945&filename=walizka_awers.jpg][url=http://www.empikfoto.pl/albumy27/168449/528873/thumbs/15375945_walizka_awers.jpg]Obrazek[/url][/URL]mocno pociągając do góry, trzyma się na 4 gumowych pierścieniach i gumowym kołnieżu na przepustnicy
        odwracamy
        [url=http://www.empikfoto.pl/index.php?m=foto_hot&foto_id=15375948&filename=walizka_rewers.jpg][url=http://www.empikfoto.pl/albumy27/168449/528873/thumbs/15375948_walizka_rewers.jpg]Obrazek[/url][/URL]
        odkręcamy 11 śrub PH2 i zdejmujemy pokrywę z filtrem powietrza
        odkręcamy 11 śrub TORX 25 i odsłaniamy mieszacz
        [url=http://www.empikfoto.pl/index.php?m=foto_hot&foto_id=15375917&filename=mechanizm_mieszacza.jpg][url=http://www.empikfoto.pl/albumy27/168449/528873/thumbs/15375917_mechanizm_mieszacza.jpg]Obrazek[/url][/URL]tu już z założoną blaszką uszczelniającą
        Demontujemy mechanizm napinając sprężynę i wypychając termostat
        Elementy oporowe na klapce, są niestety delikatne (wygrzane?) należy ostrożnie się z nimi obchodzić.
        Wykonujemy blaszkę uszczelniającą tak by była większa od klapki ale swobodnie mieściła się w obudowie
        [url=http://www.empikfoto.pl/index.php?m=foto_hot&foto_id=14987217&filename=elenenty.jpg][url=http://www.empikfoto.pl/albumy27/168449/528873/thumbs/14987217_elenenty.jpg]Obrazek[/url][/URL]
        Blaszka powinna wystawać o 4 do 5mm by ściśle przylegać do gniazda
        Wewnętrzne boki wygięte są tak by w czasie dokręcania nie zdeformować blaszki
        Dodatkowo wzmocniłem łączenie plastik / metal klejem poxipol, zabezpieczając nim też śruby przed odkręceniem
        Po złożeniu wygląda to tak;
        [url=http://www.empikfoto.pl/index.php?m=foto_hot&foto_id=14987220&filename=zlozone.jpg][url=http://www.empikfoto.pl/albumy27/168449/528873/thumbs/14987220_zlozone.jpg]Obrazek[/url][/URL]jeśli decydujemy się na otworek w klapce to to jest odpowiedni moment na jego wykonanie. Nie jest niezbędny bo gdy stygnie komora silnika otwiera się przepustnica Ale w upalny dzień się nie otwiera. Oryginalnie był otwór ok 10mm.
        Wykonujemy element dystansowy z drutu
        [url=http://www.empikfoto.pl/index.php?m=foto_hot&foto_id=15375922&filename=mechanizm_mieszacza_elementy.jpg][url=http://www.empikfoto.pl/albumy27/168449/528873/thumbs/15375922_mechanizm_mieszacza_elementy.jpg]Obrazek[/url][/URL]cylinder termostatu ma 17mm średnicy do uzyskania kształtu wykożystałem nasadkę klucza 8mm
        Montujemy cały mechanizm a na końcu wciskamy pomiędzy termostat a gniazdo wykonaną własnoręcznie podkładkę z drutu
        [url=http://www.empikfoto.pl/index.php?m=foto_hot&foto_id=15375930&filename=mechanizm_mieszacza_naprezanie.jpg][url=http://www.empikfoto.pl/albumy27/168449/528873/thumbs/15375930_mechanizm_mieszacza_naprezanie.jpg]Obrazek[/url][/URL]widoczny otworek w klapce o średnicy 4mm zabezpiecza klapkę przed przegrzewaniem
        [url=http://www.empikfoto.pl/index.php?m=foto_hot&foto_id=15375934&filename=mechanizm_mieszacza_zmontowany_dystans.jpg][url=http://www.empikfoto.pl/albumy27/168449/528873/thumbs/15375934_mechanizm_mieszacza_zmontowany_dystans.jpg]Obrazek[/url][/URL]widoczny na zdjęciu podgięty kawałek umożliwia wyjęcie dystansu i / lub zastąpienie innym dowolnej grubości

      Zastosowana grubość drutu ma wpływ na temperaturę powietrza zasysanego do silnika
      Po niżej efekt końcowy w temperaturze otoczenia 25st.C;
      podkładka 1mm[url=http://www.empikfoto.pl/index.php?m=foto_hot&foto_id=15375917&filename=mechanizm_mieszacza.jpg][url=http://www.empikfoto.pl/albumy27/168449/528873/thumbs/15375917_mechanizm_mieszacza.jpg]Obrazek[/url][/URL]widoczna niewielka szczelina
      podkładka 2mm[url=http://www.empikfoto.pl/index.php?m=foto_hot&foto_id=14987218&filename=zamontowane.jpg][url=http://www.empikfoto.pl/albumy27/168449/528873/thumbs/14987218_zamontowane.jpg]Obrazek[/url][/URL]zawór zamknięty całkowicie
      Wiadomo że im zimniejsze powietrze tym większa moc :hurra: ale również że skrajności są mordercze :rozpacz:

      Wersja dla leniwych / oszczędnych :zdrowko:
      To nie żart, (wystarczy obwiązać drutem i gotowe).
      Ten sposób zmniejsza temperaturę powietrza dolotu, pomiędzy folią a plastikiem jest dość miejsca by cieplejsze (ale nie gorące) powietrze dostało się do układu;
      [url=http://www.empikfoto.pl/index.php?m=foto_hot&foto_id=14987215&filename=ekonomic.jpg][url=http://www.empikfoto.pl/albumy27/168449/528873/thumbs/14987215_ekonomic.jpg]Obrazek[/url][/URL] do wykożystania raczej przy diagnozowaniu a nie na stałe[/quote]

      Jakos niema fotek mozna prosic o podrzucenie

      napisane w Zrób to sam