Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. Rogalotti
    R

    Rogalotti (@Rogalotti)

    0
    Reputacja
    3
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o Rogalotti

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez Rogalotti

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez Rogalotti

    • R
      [F1 i F2] Tuning silnika 1.9TDI 101KM (F1) - 105KM (F2) pyt

      Witam

      Taka skoda jak Twoja jest wyposazona w sterownik silnika EDC15P+. Nie zapisuje on ilości programowań. Więc możesz go śmiało programować zawsze kiedy tylko zechcesz bez pozostawienia śladu. W rozumieniu możesz wykonać tuning po za serwisem (który przewaznie ogranicza sie do wgrania słabego gotowca) i za każdym razem przed wizyta w ASO wgrać seryjny program.

      Pozdrawiam

      napisane w Tuning mechaniczny
    • R
      [F1 i F2] Turbina TDI

      Witam.

      Trzeba pamiętać o tym, że w grupie VAG 90 stopni na zegarach nie oznacza, że faktyczna temp płynu chłodzącego tyle ma. W czasie rozgrzewania są takie auta (liczniki) które potrafią pokazać 90stopni gdzie temp na VAGu odczytana ze sterownika silnika ma czasami około 60-70 stopni. Tak samo jak silnik sie przegrzewa, mało kiedy temp około 100stopni objawia sie przestawieniem wskazówki powyżej.

      Jest to wykonane z zamysłem i po to żeby "uśpić" reakcję kierowcy. Niektórzy różnie reagują jak wskazówka temp. ciągle im pływa - z doświadczenia powiem że jest to drażniące. Było tak np. w starych audi 80 B4 1.9TDi. Gdzie każda zmiana temp powodowała ruchy wskazówki.

      Trzeba pamiętać też o tym, że olej silnikowy rozgrzewa się troszeczke dłużej niź płyn chłodzący więc lepiej chwile dłużej "pojechać" jeszcze spokojnie.

      Co do chłodzenia silnika i turbiny po ostrej jeździe to z informacji jakie uzyskałem będąc na szkoleniu Garett wystarczy odczekać 30s żeby temperatura spadła o połowę !!. Więc dojeźdzając spokojnie na miejsce parkingowe już w dużym stopniu wychładzamy temp metali.

      Pozdrawiam

      napisane w Tuning mechaniczny
    • R
      [F1] Dolot TDI od Seata Cupry

      Witaj

      Silnik w IBI cupra to 1.9TDi 160PS o oznaczeniu BPX. Nie wiem jaki masz silnik we własnym aucie ale jeżeli 101PS to pamiętaj także, że cały dolot od filtra powietrza do turbo jest w mocniejszych silnikach 10mm większy (w rozumieniu wiekszy przek. rury).

      Pozdrawiam

      napisane w Tuning mechaniczny