Witam.
Trzeba pamiętać o tym, że w grupie VAG 90 stopni na zegarach nie oznacza, że faktyczna temp płynu chłodzącego tyle ma. W czasie rozgrzewania są takie auta (liczniki) które potrafią pokazać 90stopni gdzie temp na VAGu odczytana ze sterownika silnika ma czasami około 60-70 stopni. Tak samo jak silnik sie przegrzewa, mało kiedy temp około 100stopni objawia sie przestawieniem wskazówki powyżej.
Jest to wykonane z zamysłem i po to żeby "uśpić" reakcję kierowcy. Niektórzy różnie reagują jak wskazówka temp. ciągle im pływa - z doświadczenia powiem że jest to drażniące. Było tak np. w starych audi 80 B4 1.9TDi. Gdzie każda zmiana temp powodowała ruchy wskazówki.
Trzeba pamiętać też o tym, że olej silnikowy rozgrzewa się troszeczke dłużej niź płyn chłodzący więc lepiej chwile dłużej "pojechać" jeszcze spokojnie.
Co do chłodzenia silnika i turbiny po ostrej jeździe to z informacji jakie uzyskałem będąc na szkoleniu Garett wystarczy odczekać 30s żeby temperatura spadła o połowę !!. Więc dojeźdzając spokojnie na miejsce parkingowe już w dużym stopniu wychładzamy temp metali.
Pozdrawiam