Witam. Panowie przypominam że fabia ma specjalny pin do podłączenia świateł do jazdy dziennej. Wystarczy kupić ledy bez żadnych specjalnych automatów będą tańsze i podłączy je do pinu TFL we włączniku świateł. Przeprowadzić jeden kabelek do komory silnika (opisywałem sposób) i połączyć z naszymi nowymi światełkami oraz gdzieś podkręci minus i cieszyć się światełkami. Świecą po przekręceniu kluczyka gasną gdy przekręcimy włącznik w pozycję postojówek lub drogowych świateł. Dodatkowo w momencie uruchamiania rozrusznika ledy są chwilowo automatycznie gaszone. Żadnych kombinacji zbędnych kabli i dodatkowych puszek wszystko jak w fabrycznej instalacji.
rob044 (@rob044)
Informacje o rob044
Najlepsze posty napisane przez rob044
Najnowszy post utworzony przez rob044
-
-
Żeby przeciągnąć kabel jak wcześniej wspomniałem musisz wymontować schowek po stronie pasażera i podszybie.
Schowek jest przykręcony chyba na 5 śrubek 3 widoczne po otwarciu, a 2 na dole poza tym wyciągasz boczny plastyk podważając np. śrubokrętem. Kratkę podszybia zdejmujemy odcinając 3 plastikowe korki (montując musisz zakupić nowe) oraz odkręcić wycieraczki. Wycieraczki ciężko schodzą, ale bujając w różne strony po odkręceniu powinny zejść.
Następnie wyciągasz kratkę podszybia z podłużnego zatrzasku, przy wkładaniu w zatrzask warto posmarować elementy mydłem łatwiej nam wejdzie. Gdy to zrobisz po stronie pasażera w narożniku pod szybą zobaczysz gumową zaślepkę wielkości monety. Wyciągając zaślepkę masz gotowe przejście dla kabla (ostatecznie korek pozostawiłem na miejscu robiąc w nim dziurkę na kabel w ten sposób zachowujemy szczelność ). Ja tam włożyłem śrubokręt, aby od środka łatwiej znaleźć to miejsce. Zaglądając w miejsce schowka wystarczy namacać przetknięty śrubokręt będzie on w narożniku w okolicy łączenia maty wygłuszającej. Na końcu składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Powodzenia -
Witam,
Ostatnio montowałem światła do jazdy dziennej do swojej fabi SDI i zrobiłem to następująco.
Zamontowałem ledy w zderzaku rozciągnołem kable i umieściłem kostkę z automatem pod pokrywą od akumulatora. Kupiłem światełka z automatem ale sposób podłączenia jaki wykonałem wyklucza koniecznośc posiadanie automatu. Gdyż skoda fabia posiada we włączniku świateł pin który jest właśnie przeznaczony do podłączania świateł do jazdy dziennej. Pin ten oznaczony jest nazwą TFL i nie jest obsadzony. Wpinają kabel właśnie w omawiane miejsce przeciągnołem go do komory silnika korzystając z zaślepki w przegrodzie po stronie pasażera . Jest to zaślepka analogiczna do tej przez, którą przechodzi linka otwierania klapy po stronie kierowcy. Wystarczy zdemontowac schowek i kratkę podszybia.
Mając wyprowadzony kabel zasilający wykonałem połączenie z kablem do zasilania ledów(kolor czerwony), masę dałem pod śrubę(kolor czarny), a żółty kabel od automaty został zaizolowany (nie korzystamy z niego bo wpieliśmy sie pod TFL) . Światła świecą po przekręceniu kluczyka, a gasną gdy włączamy światła pozycyjne i mijania.
Życzę miłego majsterkowania.