[quote="kapi"][quote="rafi274"]Podepnę się tu bo nie chce zaczynać nowego postu. Szyby obie mam zamknięte już od kilku miesięcy. Początkowo nie działały przez tydzień, potem zaczęły działać przez kilka dni po czym przestały na stałe. Sprawdziłem kabelki w drzwiach i poza jednym zwarciem co mi zamykało drzwi w wybranych przez siebie momentach wszystko było ok. Zwarcie wyeliminowane. Kabelki całe. Napięcie do sterownika szyb dochodzi, ale już do silniczka nie. Kluczykiem nie da się otwierać ani zamykać. W zasadzie to szyby po raz pierwszy przestały działać po moim kilkukrotnym podnoszeniu i obniżaniu ich za pomocą kluczyka w zamku .
Wymieniłem silniczek ze sterownikiem (moj oryginalny ma numerek 401350A7, natomiast nowy 401355A6), ale zadziałało. Z tym że po kilku minutach przestało. Po zdjęciu klemy zaczyna ponownie na kilka do kilkunastu minut działać i potem wyłącza obie szyby. Wymieniłem listwę z przyciskami- nic nie zmieniło. Podmieniłem identyczny moduł komfortu i dokładnie ten sam efekt. Działa przez trochę w trybie awaryjnym i odłącza. Próbowałem go przekodować za pomocą Vaga 409.1. Weszłem do 046 ( moduł komfortu) i tam miałem kodowanie 00019. Żeby dorzucić opcję z otwieraniem dwóch szyb z przodu należy dodać wartość 64 do 019( lub cokolwiek ktoś inny tam ma), czyli w moim przypadku 83. Niestety po potwierdzeniu wartości wracają do 00019. Nie mam pojęcia czemu. Mam takie przeczucie, że jak sterownik silniczka kierowcy uwalony jest to moduł komfortu odłącza elektryczne sterowanie szybami po kilkunastu minutach od powstania nowej sytuacji. A mój nowy sterownik silniczka opuszczania szyby ma inne numery i może trzeba jakąś adaptację wykonać czy coś.
Proszę pomóżcie bo już mam dość jazdy z powykręcanymi osłonami, a wiosna idzie. Pozdrawiam[/quote]
rafi274, kodowania znajdziesz w dziale "zrób to sam" , tam zakładałem dosyć obszerny temat.
druga sprawa - w VAG-u spróbuj ustawić kody WSC / VZ / importer. może się okazać, że bez tych wartości sterownik nie przyjmie kodowania.
trzecia - spróbuj przełożyć sam silniczek wewnątrz zamka - na swoim przykładzie stwierdzam, że każda literka jest ważna i może powodować problemy z działaniem zamka lub całego systemu.[/quote]
Dzięki za odpowiedz Kapi.
Kody USC etc są ustawione cały czas i nic mi sie tam nie zeruje, choć i to próbowałem zmienić. Kodowanie w 046( moduł komfortu) mogę zmienić jedynie z 19 na 67 co nie wprowadza nic nowego. Podmieniłem też silniczek, zdjąłem klemę. Zawsze to samo po około 10 minutach przestaje działać. Jedna sprawa którą ostatnio zauważyłem to to, że w trybie awaryjnym otwieranie drzwi działa tylko w drzwiach w których szyba się otwiera. Nie mogę otworzyć szyby drzwi pasażera z miejsca kierowcy. To trochę zastanawiające. Oczywiście element z przyciskami wymieniony. Chyba będę musiał kable jeszcze raz przejrzeć <!-- s:( --> silniczek kupiony sprzedać i kupić z identycznym numerem jak poprzedni.