Różne były skrzynie - do silnika 70KM skrzynia wytrzymuje moment 200Nm, do 80tek 250Nm.
Powiem szczerze ta ilość problemów jest dla mnie trochę zaskakująca, poprzednie auto Octavia I 2003r 1,9TDI 90KM 210Nm (ALH) przebieg z ECU 290.000km (realny):
- oryginalna turbina - zużycie oleju 0,5l na 15000km
- oryginalne sprzęgło i dwumas - bez zarzutu
- silnik i skrzynia suche ciche i bez żadnego "ale"
- amortyzatory oryginalne - po 70% sprawności
- najważniejsze - przy normalnej jeździe miasto - trasa (nie jak kapelusz) - średnie spalanie liczone z baku 5,4l, normalna trasa nie autostrada 4,5-4,7l/100.
Fabią starałem się jeździć spokojnie, na komputerze z 700km spalanie 5,1, z baku 5,5...
Jak słyszę o trwałości tych nowych silników to mam wrażenie że ktoś nas robi w balona. No ale nic, auto stoi i się naprawia - przy okazji od razu tel. od brata-mechanika że wcale nie było uszczelki przy filtrze oleju i się lało dookoła (ostatni serwis w ASO 10.000km temu - potwierdzone).
Zobaczymy jak będzie po wymianie łańcucha pompy i rozrządu przy okazji. Całość zaleje się Liqui Moly Toptec 4100 5W40 potem jeszcze dawka 1Stage XADO i powinno jeszcze trochę pojeździć.
A ile kosztowało podniesienie mocy do 90KM? I jakie masz spalanie?