Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. qrek
    Q

    qrek (@qrek)

    0
    Reputacja
    4
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o qrek

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez qrek

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez qrek

    • Q
      1.4 TDI mocno stuka tylko na zimnym silniku

      Różne były skrzynie - do silnika 70KM skrzynia wytrzymuje moment 200Nm, do 80tek 250Nm.

      Powiem szczerze ta ilość problemów jest dla mnie trochę zaskakująca, poprzednie auto Octavia I 2003r 1,9TDI 90KM 210Nm (ALH) przebieg z ECU 290.000km (realny):

      • oryginalna turbina - zużycie oleju 0,5l na 15000km
      • oryginalne sprzęgło i dwumas - bez zarzutu
      • silnik i skrzynia suche ciche i bez żadnego "ale"
      • amortyzatory oryginalne - po 70% sprawności
      • najważniejsze - przy normalnej jeździe miasto - trasa (nie jak kapelusz) - średnie spalanie liczone z baku 5,4l, normalna trasa nie autostrada 4,5-4,7l/100.
        Fabią starałem się jeździć spokojnie, na komputerze z 700km spalanie 5,1, z baku 5,5...

      Jak słyszę o trwałości tych nowych silników to mam wrażenie że ktoś nas robi w balona. No ale nic, auto stoi i się naprawia - przy okazji od razu tel. od brata-mechanika że wcale nie było uszczelki przy filtrze oleju i się lało dookoła (ostatni serwis w ASO 10.000km temu - potwierdzone).
      Zobaczymy jak będzie po wymianie łańcucha pompy i rozrządu przy okazji. Całość zaleje się Liqui Moly Toptec 4100 5W40 potem jeszcze dawka 1Stage XADO i powinno jeszcze trochę pojeździć.

      A ile kosztowało podniesienie mocy do 90KM? I jakie masz spalanie?

      napisane w ON
    • Q
      1.4 TDI mocno stuka tylko na zimnym silniku

      Miałem dwa 1.9 TDI - ALH i AVF i żadnego palcem nie dotknąłem (ani mechanik) poza planowanymi wymianami. A karierę BNM'a zaczyna u mnie od napraw 🙂 <!-- s:) -->
      Piszesz że wymieniałeś panewki korbowodowe - ale akurat o nich nigdzie nie pisali - tylko o jakichś panewkach oporowych. Jest taka część w Intercarsie i kosztuje 34zł za komplet dwóch sztuk - takie dwa półpierścienie - to też wymieniałeś?
      Jakie efekty miałeś przed i po? Jaki przebieg przy wymianie? Ja mam potwierdzone 205.000km.

      napisane w ON
    • Q
      Witam po zakupie F1 BNM

      Witam,
      dwa tygodnie temu kupiłem F1 1.4TDI BNM - trzeba się zalogować w końcu 🙂 <!-- s:) -->

      Pozdrawiam
      Krzysiek

      napisane w Przywitaj się!
    • Q
      1.4 TDI mocno stuka tylko na zimnym silniku

      Witam,
      czy udało Ci się coś ustalić w związku z klekotaniem? Ja właśnie zamówiłem zestaw napinacz+łańcuch+zębatki pompy oleju + rozrząd i czytałem też o tych pierścieniach (panewkach) oporowych wału. Są niedrogie, ale jak wygląda wymiana? Robił to ktoś? Na większości forów powtarza się tylko to co napisał Auto Świat katalog używane - że to główna usterka tego silnika... Ale trochę wygląda na wydumaną przez dziennikarzy... Czy się mylę?

      napisane w ON