Silnik to AZE - czyli 1 sonda - ale widaje mi się, że jest to 5 V sonda. Obawiam się, że mam coś namieszane z elektryką. Czy można wymienić całą wiązkę prowadzącą do sondy, bez lutowania?
Pozdrawiam
Silnik to AZE - czyli 1 sonda - ale widaje mi się, że jest to 5 V sonda. Obawiam się, że mam coś namieszane z elektryką. Czy można wymienić całą wiązkę prowadzącą do sondy, bez lutowania?
Pozdrawiam
Nie wiem dokładnie ile jest sond - wydaje mi się, że jedna - co warsztat to inne zdanie.
Grzałka sondy to osobny element, można cos takiego wymienić?
Powiedzieli mi, że jak jeździłem długo na bogatej mieszance to katalizator musi być przepalony, żeby spaliny na badaniu nie wychodziły ponad normę ?
Dzięki za odp.
Drodzy forumowicze, zwracam się do Was z prośbą o pomoc w diagnozie mojego problemu.
Na wstępie: Fabia I 1.4 MPI
Problem jest następujący: CO2 wysokie - kilkukrotnie ponad normę i wysokie spalanie. Na wykresie sondy lambda (przy silniku) przez VAG cały czas 5V i się nie zmienia. Po wymianie sondy na nową (BOSCH) (oczywiście w warsztacie twierdzili, że wszystko jest ok) nic się nie zmieniło. Okazało się, że kable do sondy były kombinowane i był przerwany obwód - poprawili to i został tylko jeden błąd - obwód grzania sondy - powiedzieli mi że to nie problem. Na badaniu spalin nadal mieszanka zbyt bogata, ale powiedzieli, że jak jeździłem tyle czasu bez sondy to katalizator musi być przepalony na dłuższej trasie. Na dłuższej trasie (ok 1000 km) zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Po postoju samochód po kilku kilometrach przestawał w ogóle przyspieszać - tak jakby się dławił - redukcja biegu gaz do dechy i po kilku sekundach wracał do normy. Później problem już był trwały, po odłączeniu sondy problem znikł.
Poradźcie mi w czym jest problem ?
Pozdrawiam
Witam,
Po wymianie łąńcucha rozrządu zaczęło mi coś stukać w samochodzie. Stuki słychać po wjechaniu na nierówność. Stuki słychać wydaje mi się, że po prawej stronie. Warsztat stwierdził, że to drążek kierowniczy. Po wymianie nic się nie zmieniło. Czy jest jakaś szansa, że przy wymianie rozrządu mogło coś zostać źle skręcone i stuka nie nierównościach.
Proszę o pomoc i pozdrawiam