Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. Pradziad
    P

    Pradziad (@Pradziad)

    0
    Reputacja
    3
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o Pradziad

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez Pradziad

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez Pradziad

    • P
      [F2FL] TSI - Rozrząd

      U mnie już po wymianie na zestaw naprawczy "B", ten z poszerzonym i wzmocnionym łańcuchem wg ostatniej rewizji i wg ostatniego biuletynu serwisowego.
      [img]http://i.imgur.com/qFjqbOG.jpg?1[/img]
      Na początku był problem żeby w ogóle był chętny serwis który się tego podejmie bo po moim VIN-ie tylko i wyłącznie wymiana na komponenty z rozrządem przejściowym poprawionym "A". Dopiero powołanie się na biuletyn serwisowy: TPI 2026513-8 z Lipca 2013 zmieniło poziom dyskusji na bardziej rzeczowy. Skoda wydała jeszcze nowsze biuletyny serwisowe w których temat jest dość dobrze opisany.

      Zrobiłem kilka fotek mojego starego rozrządu z pośrednio poprawionym łańcuchem, w tym pomiar długości na około 47,5 cm.
      [img]http://i.imgur.com/Mt0B1zB.jpg?1[/img]
      [img]http://i.imgur.com/M16BgSG.jpg?1[/img]

      Nie wiem ile powinien mieć nie wyciągnięty łańcuch i czy pomiar zrobiłem prawidłowo.
      Dodatkowo zrobiłem zdjęcia zużycia poszczególnych komponentów przy przebiegu 102 000 km.

      [u]Koła:[/u]
      [img]http://i.imgur.com/T5P6tw7.jpg?1[/img]
      Widoczne lekkie odkształcenia na powierzchni uzębienia obu kół, w miejscu gdzie pracował łańcuch. Powierzchnia części koła gdzie pracuje łańcuch od pompy prawie w nienaruszonym stanie.

      [u]Ślizgacze, prowadnice:[/u]
      [img]http://i.imgur.com/gxdHSdX.jpg?1[/img]
      [img]http://i.imgur.com/PO9TiQK.jpg?1[/img]
      [img]http://i.imgur.com/aqngwYO.jpg?1[/img]
      [img]http://i.imgur.com/qfKZ76z.jpg?1[/img]

      Zużycie nieznaczne, nie wyrobione tak jak u kolegi jacekpk.

      [u]Napinacz:[/u]
      [img]http://i.imgur.com/vTOU1z3.jpg[/img]
      Widoczne wytarcie w miejscu gdzie stykał się z powierzchnią ślizgu.

      Podsumowując, oceniając na oko stopień zużycia to pewnie do 150 000km można by się było kulać i dopiero wymienić ale teraz wiem że następne 100 000 km to mam pewne i bez konieczności nasłuchiwania czy już chrobocze czy nie.

      jacekpk, dałbyś radę zmierzyć swój stary łańcuch w taki sposób jak ja żeby porównać długości?

      Pozdrawiam

      Pradziad

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • P
      [F2FL] TSI - Rozrząd

      Niedawno nabyłem również 1.2 TSI z 2011 (data pierwszej rej. listopad '11) - modelowo 2012, z przekonaniem że jeżeli problem występował we wczesnej fazie produkcji tego silnika (od 2009) to do 2011 się z tym uporali - za późno trafiłem na forum bo może bym się zastanowił nad inną marką. Niestety, czytając cały wątek wygląda na to, że VW potrzebowało ponad 2 lata żeby nawet nie wyprostować temat a zminimalizować potencjalne koszty masowej kampanii przywoławczej. U nie na budziku ponad 102 000km i od tygodnia jak się przysłuchuję to od czasu do czasu zarzęzi. Dodatkowo jak byłem w serwisie na diagnozie przed zakupem auta to w Uwagach wpisali: do wymiany kpl. rozrz. Więc wydaje się, że u mnie rozrząd ma też już dosyć.
      [quote="jacekpk"]
      wysłałem z 10 maili do różnych serwisów autoryzowanych z pytaniem o koszty i sposób realizacji wymiany rozrządu. Tylko dwa serwisy napisały mi, że wkładają ten najszerszy łańcuch (zestaw naprawczy 03F198158B). Reszta twierdzi, że wg ETKI do modeli z 02.2011 należy montować zestaw naprawczy 03F198229A, czy z tym średnio poprawionym łańcuchem. [/quote]

      Potwierdzam, ja dzwoniłem i rozmawiałem z kilkoma serwisami i większość chce wymieniać rozrząd wg wytycznych ETKA, na poszczególne części ze starym napinaczem 03F109507B i łańcuchem 03F109158K. Co do zestawu naprawczego 03F198158B to w jednym serwisie powiedzieli że zrobią a w drugim że zrobią ale nie dadzą gwarancji.

      Zastanawiam się jakie są przeciwwskazania przed montażem zestawu: 03F198158B? Może chodzi o średnicę czopa wału, może były różne? Stąd zębatka z zestawu naprawczego na naszym wale mogłaby się obrócić? W serwisach do których dzwoniłem nikt nie był w stanie udzielić mi żadnych informacji.

      Spróbuję poprosić moich znajomych z Czech żeby przetłumaczyli mi malia na czeski i posłali do Skody do Mlada Boleslav z zapytaniem o rekomendację i jakie jest ryzyko montażu. Najgorsze jest to że przy moim przebiegu każdy dodatkowy kilometr to jak jazda na bombie.

      P.S. Znajomemu z pracy w 'Romku' walnął łańcuch przy 96k km w 1.4 TSI z 2011 roku ... silnik do remontu.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • P
      Witka - pozdrowienia z Trójmiasta

      Witam wszystkich,

      od tygodnia posiadacz F2 z 2011, fajną tu macie kopalnię wiedzy!

      Pozdrawiam

      napisane w Przywitaj się!