Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. Pakynchalter
    P

    Pakynchalter (@Pakynchalter)

    0
    Reputacja
    15
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o Pakynchalter

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez Pakynchalter

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez Pakynchalter

    • P
      [F2FL] TSI - Rozrząd

      Mojej historii ciąg dalszy.
      Serwisy które tego nie zrobią:
      Lellek Gliwice - nie doczytali maila, napisali tylko ceny za robociznę, części, jak byłem osobiście powiedzieli, że to dotyczy A. Po rozmowach z działem części stwierdzili, że to nie podejdzie.
      Śliwka Zabrze - napisali od razu w mailu, że nie pasuje
      Skoda Porsche Inter Auto Świętochłowice - nie doczytali maila, napisali tylko ceny za robociznę, części, olej, jak byłem osobiście powiedzieli że to dotyczy A, B nie zrobią

      Serwis który może się tego podjąć pod warunkiem, że gdyby nie pasował B to wsadzą mi A bo niby "wiedzą, że taka instrukcja serwisowa wyszła, ale różnie to bywa, może nie pasować" czyli nic nie udowodnisz jakby ostatecznie wsadzili A
      L'emir Dąbrowa Górnicza

      Jeszcze się nie pytałem bo cenią się na około 3.4-3.5 tysiąca:
      Skoda Auto-Gazda Rybnik - napisali tylko ceny za robociznę i materiał
      Margo - Szczotok - normalny kosztorys, ale w sumie nie jest w nim napisane jaki to będzie rozrząd tylko jakiś kod 00R000056 opisany zestaw naprrawczy rozrządu
      Śliwka Katowice - normalny kosztorys, jest uwzględniony w nim typ B

      I to tyle, reszta serwisów nie odpisała na moje wcześniejsze zapytania a mi już kończy się ochota na tracenie czasu i paliwa, żeby jeździć po serwisach i się dogadywać czy na pewno mi zrobią na B, a nie tylko przez błąd/niedopatrzenie wpisali to do kosztorysu.

      [b]TOMUŚ[/b] znasz czeski dobrze? Kurcze, zastanawiam się jak to ugryźć, bo chyba dla świętego spokoju, jeżeli w Czechach by mi to zrobili na B to bym się tam udał, ale z językiem czeskim nie mam po drodze 😢 <!-- s😢 -->

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • P
      [F2FL] TSI - Rozrząd

      [quote="TOMUŚ"]

      To rejon zamieszkania, przebywania mamy jednakowy.

      Pisałeś może do Vw do rybnika (porsche inter auto)? Tam mi robili poprzedni rozrząd i było ok bo Skoda płaciła 😄 <!-- s:D --> . Na tym rozrządzie przejechałem 62000 km

      Ja jak sie pytałem o rozrząd w Gliwicach to mi powiedzieli cenę około 1900, 2000 zł z wymianą oleju bez wymiany łańcucha pompki oleju i części. Stwierdziłem że to jest drożej. Pojechałem do tego aso co jeżdżę i tam za 1690 zł zrobili mi wszystko rozrząd z łańcuchem pompki i do tego wymiana oleju. Wszystkie części były z aso.
      Ja sie ciesze z tego mojego aso że nie jest drogie i nie ma tam większej głupoty. W końcu jeżdżę tam 6,5 roku i jest ok.[/quote]

      Pisałem tylko do salonów Skody, w sumie może to był mój błąd, ale ceny w Rybniku były zaporowe.

      [quote="michalgo1"]Z ciekawości - a jaką cenę za zestaw rozrządu "B" podają Tobie serwisy ? Bo tak jak pisałem - oryginał vW jest na Allegro po 400-450 pln. U mnie w sklepie "Skodowskim" w Poznaniu zestaw "B" jest po 416 pln ale trzeba wcześniej zamówić (tam też kupiłem).
      Swoją drogą co za ceny !!! Przeczytaj końcówkę mojego posta na temat kosztów które poniosłem za tą samą robotę - post z dnia 10.11.2019 (49 strona) i zastanów się czy nie warto Ci przyjechać do Poznania do mojego mechanika oszczędzając 700-1000 pln. Tyle tylko że on ma dość długie terminy - ma masę roboty.[/quote]

      Ogólnie, te serwisy które przesłały normalne kosztorysy wyceniały go tak samo koło 400-420zł, tyle że na tych 7 serwisów, tylko dwa taki zrobiły. Domyślam się, że te które cenę części wyceniały na 1500-1600 (był nawet kwiatek na 1950 :lol: ) kompletowały sobie ten zestaw z poszczególnych elementów luzem bo inaczej tego nie jestem w stanie wytłumaczyć.

      Byłem dzisiaj w Dąbrowie, pogadałem z nimi i niby to mi zrobią na tym rozrządzie B, ale zanim im oddam auto to się jeszcze upewnię drugi raz, żeby mi nie zrobili psikusa w stylu (rozebraliśmy Panu rozrząd, ale B nie zamontujemy, to co zakładamy A?)

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • P
      [F2FL] TSI - Rozrząd

      [quote="TOMUŚ"]Jak to przeczytałem to sobie zadałem pytanie gdzie CI pracownicy serwisów są..... chyba w kosmosie ..... nie wiem.
      Musisz sie określić lepiej jeśli chodzi o serwis Skody na śląsku. Śląsk jest dość duży. Najlepsze by było miasto lub powiat.
      Ja 2 lata temu zmieniałem rozrząd w ASO i dali mi zestaw B. Auto mam z maja.
      Do kosztów dolicz sobie wymianę oleju. Na to licz cały dzień roboczy mechanika
      Bez urazy jakiejkolwiek, ale wiele pracowników ASO żyje z etki i co im etka mówi to tak robią a przy tym nie myślą wogóle.
      Może napisz z jakich serwisów mas te info. Może warto by było je omijać
      Ja zrobiłem tak, że wziąłem rozrząd i łańcuch pompki oleju wziąłem z aso w którym robiłem rozrząd. Auta nie miałem dzień czy dwa bo nie miałem czasu na to . Potem pojechałem po gotowe auto i technik mi powiedział że stary rozrząd mam w kartoniku i w aucie - po prostu mi go oodali. Na kartoniku była naklejka z zestawu B.[/quote]

      Szczerze, mogę pojechać albo do ASO albo do dobrego prywaciarza nawet dalej niż to co napisałem do salonów, grunt żeby było to dobrze zrobione, dlatego najpierw zwracałem się do ASO ( chociaż może nie zawsze jest to synonim dobrej roboty :lol: <!-- s:lol: --> ).

      Mieszkam pod Gliwicami, wysłałem zapytania do Gliwic, Rybnika, Zabrza, Katowic, Świętochłowic, Sosnowca i Dąbrowy. Salony wszystkie 10 po kolei żeby mieć jakieś rozeznanie. Na maile odpisało 7 z nich.
      Treść mojego maila wyglądała następująco. Podawałem o jaki samochód chodzi, nr. vin samochodu, typ silnika oraz rok. Pisałem, że jestem zainteresowany wymianą rozrządu, że mam aktualnie założony rozrząd poprawiony typu A (03F 198 158 A) i chciałbym przy wymianie zamontować typ B (03F 198 158 B) wraz z wymianą łańcuszka pompy olejowej oraz resztą rzeczy związanych z wymianą rozrządu (filtr, olej, masa uszczelniająca itd.).
      Odpowiedzi były następujące:
      Gliwice - Dostałem kosztorys bez pompy oleju, jej łańcuszka, wymiany oleju, ale za to z wymianą pompy wody. Jak się dopytałem się na miejscu to wyszło, że podali mi w kosztorysie typ A, typu B nie zrobią, ale przynajmniej tam dowiedziałem się co jest nie tak w etce z tym wyszukiwaniem zestawu B.
      Świętochłowice - Muszę dopytać czy robią to na typie B czy też podali mi A, o pompie oleju nic nie wspominają.
      Dąbrowa - Napisali mi cenę detaliczną zestawu B (ale nie napisali, że na nim zrobią :lol: ), uwzględnili też oprócz podstaw (olej, filtry itd), wymianę łańcuszka pompy i jego koła.
      Rybnik AG - nie piszą nic konkretnie, tylko cena za części plus robocizna, ale prawie 3,5k.
      Rybnik M - w miarę normalny kosztorys, rozbita robocizna na olej, demontaż poszczególnych części, uwzględniona pompa oleju. Nie wiem niestety jaki zestaw naprawczy bo kryje się on pod nazwą zbiorczą 00R000056 za prawie 2k. Całość zbliża się do 3.5k
      Katowice Ś - prawdziwy kosztorys, rozbite poszczególne elementy i robocizna, uwzględniony typ B, koło oraz łańcuszek pompy oleju. W mailu jest informacja, że najczęściej nie wymaga to wymiany, ale będzie zweryfikowane przy demontażu rozrządu. Prawie 3.5k
      Zabrze Ś - informacja, że pasuje tylko A, ewentualnie B na części. Kosztorys zawarty w wiadomości więc nie wiem czy te kwoty są podane do tego Typu A lub B. Raczej chodzi o A bo koło zębate jest podane tylko raz. Teoretycznie kosztorys przystępny i uwzględniający wszystko, a czas wykonania usługi to 3.5h więc jak widać da się prawie jak u Roberta w pit-stopie 😉

      I to tyle mojego długiego posta, najprawdopodobniej więc czeka mnie wycieczka do Dąbrowy ze względu na dobrą cenę (jak na ASO) a także celem potwierdzenia informacji z maila (bo jak widać nie wszyscy czasem wszystko zrozumieją i nie chcąc zapeszać może okazać się, że podali mi cenę tego zestawu B, a potem po sprawdzeniu Vin-u w powiedzą mi, że jednak go nie zamontują).

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • P
      [F2FL] TSI - Rozrząd

      Wracając do mojej wymiany to rozesłałem zapytania i otrzymałem odpowiedzi. Moje auto jest zarejestrowane w czerwcu 2011 jeszcze przed wprowadzeniem tych lepszych rozrządów. I teraz tak, odpowiedzi z serwisów na Śląsku wyglądają następująco:
      -[quote]informuję że u pana można tylko zastosować rozrząd typu A. Typ B jest montowany od 24,10,2011 a pan ma samochód do 24,10-2011 więc nie ma zestawu rozrządu tylko każdą cześć osobno.[/quote]
      -niby mogą mi wymienić, ale sam zestaw naprawczy razem z kołem i łańcuszkiem oleju liczą na 1500-1600 więc całość wychodzi koło 3-3500
      -mogą zrobić, cena ok. 2400, jak zacząłem dopytywać to powiedzieli, że oni robią tak jak im z etki wychodzi czyli A, jak podawałem im numer tego zestawu B to stwierdzili, że to nie podejdzie.

      Teraz pytanie, z tego jak przestudiowałem ten temat wynika, że w każdym silniku z łańcuszkiem z tej pierwszej najbardziej wadliwej serii idzie zamontować ten zestaw B razem z wymianą koła dolnego tylko nie każdy serwis do tego chce podejść, albo olewają zapytanie i w kosztorysach wstawiają ten A. Mogę jeszcze popróbować podzwonić do tych od których oferta wychodziła najdrożej, ale i tak nie ma pewności, że oni też nie wrzucili tam typu A zamiast typu B bo kosztorysy które dostaje są ogólne i nie zawierają najczęściej rozpiski części. Przez telefon ciężko się z nimi takie sprawy ugaduje więc musiałbym wszędzie jeździć osobiście.

      Po tym jak męczyłem dział części zamiennych w jednym serwisie odnośnie tego zestawu 03F198158B okazało się, że on nie jest przypisany do żadnego auta w etce, po prostu jest wprowadzony, ale np. wybierając koło zębate wału, nie ma ono przypisane żadnego modelu do którego by pasował. Z tego może wynikać między innymi to, że tego rozrządu nie chcą montować. Męczyłem ich dalej, mówiąc że to się da zamontować, to najpierw porównali mi poszczególne elementy zestawu mówiąc, że na ich gust to nie to samo bo są inne numery (np ślizgów) i nie podejdzie aby ostatecznie stwierdzić, że jak się uprę to mi to zrobią, ale nie dają gwarancji.

      Czy byłby mi ktoś w stanie polecić serwis na Śląsku lub w bliskich okolicach który by to ogarnął? Robi się coraz zimniej a chciałbym to już mieć załatwione.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • P
      [F2FL] TSI - Rozrząd

      Jestem na etapie przygotowywania się do wymiany rozrządu z wersji A na wersję B, rozesłałem już zapytania do wszystkich serwisów w okolicy i odbieram ich odpowiedzi. Mam pytanie, bo w jednym serwisie przesłali mi kosztorys uwzględniający pompę wody, która jak wiadomo nie jest napędzana z rozrządu. Z moją jest wszystko w porządku, ale chciałem się zapytać czy wy ją już kiedykolwiek wymienialiście a jeżeli tak to po jakim przebiegu. U mnie jest to 85k km i po prostu jestem ciekaw czy zaproponowali mi to ze względu na przebieg auta, 2-gą zmianę rozrządu czy licząc na to, że nie wiem gdzie ona się znajduje. Ewentualnie pomocna byłaby jakaś wskazówka z serwisówki, co ile np. jest tam przewidziana wymiana pompy.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • P
      F2 Ładowanie a właściwie jego brak

      Cześć, pewnego dnia odpaliłem swoją Fabię, jadę na zakupy a potem do pracy i w trakcie postoju na światłach zauważyłem, że świeci się kontrolka ładowania (obroty ok 900) silnik je po chwili podbił do 1100 i kontrolka zgasła, podczas jazdy powyżej tych obrotów kontrolka gaśnie, ale akumulatora raczej nie ładuje. Mierzyłem to takim miernikiem wsadzanym do gniazdka zapalniczki (przekłamuje o -0.2v w stosunku do napięcia na aku). W trakcie jazdy napięcie wskazywało maksymalnie 12v, ale to przez dość krótki czas (jak aku było naładowane) bo potem w miarę z upływającymi kilometrami systematycznie spadało (czyli po prostu pokazywało napięcie z aku bo ten nie był ładowany) a kontrolka mimo to nie świeciła, tylko w tym momencie na wolnych obrotach. Wyłączyłem wszystkie zbędne odbiorniki i udało mi się dojechać do domu, ale już na samym placu ze względu na niskie napięcie padło wspomaganie.
      Pasek sprawdziłem, jest napięty
      Akumulator prewencyjnie (aby jego winę wyeliminować) wymieniłem przed chwilą chociaż nie było z nim problemów (ten który był w aucie był tam od nowości)
      Jeżeli dalej nie będę miał ładowania to co sprawdzić i jak? Kupić w ciemno regulator? Alternator nie szumi ani nie daje żadnych oznak, bezpieczniki sprawdziłem wszystkie i są okej.

      przejechałem się kawałek w tym upale z sprawnym akusem, ładowania dalej nie ma, obroty jałowe trzyma koło 970, kontrolka się nie świeciła, aczkolwiek na światłach 2 razy mrygnęła po czym silnik podwyższył obroty aby zniknęła. Pobór prądu przy wyłączonym silniku 0.8A Co poradzicie mi teraz sprawdzić?

      napisane w Warsztat elektryczny
    • P
      Śląsk i okolice

      Czy można poprosić o jakieś świeższe opinie? Miałem kolizję z malowarką pasów drogowych, nie z mojej winy. Nie pytajcie jak to się udało :lol: <!-- s:lol: --> haha
      Poszukuję dobrego serwisu, do robienia będzie nadkole, zderzak przód oraz lampy z prawej strony (wymiana na nowe). Ktoś coś może polecić?

      napisane w ASO
    • P
      [FII] Źle zużywające się hamulce

      Ze 2 czy 3 tysiące, w tygodniu robię średnio 300km. Tylko jak mówisz to w sumie jest to możliwe bo muszę przejechać jakieś 3km do wjazdu na autostradę i potem ze 2 po zjechaniu z niej więc hamulców używam praktycznie tylko wtedy.

      napisane w PB
    • P
      [FII] Źle zużywające się hamulce

      Dodaję fotki 2 są zrobione jak to teraz wygląda na nowych tarczach. Trzecia jest wymontowanej tarczy, ale nie mojej. Na tej wymontowanej widać to to samo tyle, że u mnie tworzy się po zewnętrznych brzegach tarczy i jest bardziej przyrdzewiałe. Tak jak pisałem, pojawiło mi się to na obu tarczach z przodu przed i po wymianie tarcz i klocków.
      [img]http://i68.tinypic.com/28klhn9.jpg[/img]
      [img]http://i63.tinypic.com/x28l1i.jpg[/img]
      [img]http://i65.tinypic.com/15r19vo.jpg[/img]

      napisane w PB
    • P
      [FII] Źle zużywające się hamulce

      Mam taki oto problem, dzisiaj go tylko opiszę, ale jutro wrzucę fotki. Otóż na jesień poprzedniego roku zauważyłem, na tarczach dziwny czarny ślad podobny do tego jak tarcze pordzewieją tyle że czarny :lol: <!-- s:lol: --> . Pomimo kilku prób ostrzejszego zahamowania nic się nie zmieniało i ślad pozostawał w swoim miejscu. Pojawił się na przednich tarczach z jednej strony zajmował może z 2cm od brzegu tarczy po całym obwodzie a na drugiej ze 3. Auto podczas hamowania nie ściągało ani nic, wszystko oprócz wizualnego efektu wyglądało okej. Miałem mieć za niedługo serwis więc poczekałem z tym do przeglądu. Tam okazało się, że pęknięte były okładziny klocków (oryginalne od nowości, tak jakby okładzina odklejała się od klocka plus spękania) musiały trochę trzeć i być krzywo. Tarcze i klocki zostały wymienione na nowe Boscha plus standardowy przegląd układu hamulcowego. Tyle tylko, że na nowych tarczach znowu mi się to pojawiło po niedługim czasie (ok tygodnia). Na razie nie ma jeszcze wyczuwalnego pod opuszkiem palca uskoku. Nie chcąc ich spisywać na straty próbuję ustalić co to może być, czy ktoś miał podobny problem?
      Ogólnie wydaje mi się że to może być spowodowane tłoczkiem zacisku który np. nabrał jakiegoś luzu i teraz wysuwa się krzywo i krzywo dociska klocek.

      napisane w PB