[quote="TOMUŚ"]Jak to przeczytałem to sobie zadałem pytanie gdzie CI pracownicy serwisów są..... chyba w kosmosie ..... nie wiem.
Musisz sie określić lepiej jeśli chodzi o serwis Skody na śląsku. Śląsk jest dość duży. Najlepsze by było miasto lub powiat.
Ja 2 lata temu zmieniałem rozrząd w ASO i dali mi zestaw B. Auto mam z maja.
Do kosztów dolicz sobie wymianę oleju. Na to licz cały dzień roboczy mechanika
Bez urazy jakiejkolwiek, ale wiele pracowników ASO żyje z etki i co im etka mówi to tak robią a przy tym nie myślą wogóle.
Może napisz z jakich serwisów mas te info. Może warto by było je omijać
Ja zrobiłem tak, że wziąłem rozrząd i łańcuch pompki oleju wziąłem z aso w którym robiłem rozrząd. Auta nie miałem dzień czy dwa bo nie miałem czasu na to . Potem pojechałem po gotowe auto i technik mi powiedział że stary rozrząd mam w kartoniku i w aucie - po prostu mi go oodali. Na kartoniku była naklejka z zestawu B.[/quote]
Szczerze, mogę pojechać albo do ASO albo do dobrego prywaciarza nawet dalej niż to co napisałem do salonów, grunt żeby było to dobrze zrobione, dlatego najpierw zwracałem się do ASO ( chociaż może nie zawsze jest to synonim dobrej roboty :lol: <!-- s:lol: --> ).
Mieszkam pod Gliwicami, wysłałem zapytania do Gliwic, Rybnika, Zabrza, Katowic, Świętochłowic, Sosnowca i Dąbrowy. Salony wszystkie 10 po kolei żeby mieć jakieś rozeznanie. Na maile odpisało 7 z nich.
Treść mojego maila wyglądała następująco. Podawałem o jaki samochód chodzi, nr. vin samochodu, typ silnika oraz rok. Pisałem, że jestem zainteresowany wymianą rozrządu, że mam aktualnie założony rozrząd poprawiony typu A (03F 198 158 A) i chciałbym przy wymianie zamontować typ B (03F 198 158 B) wraz z wymianą łańcuszka pompy olejowej oraz resztą rzeczy związanych z wymianą rozrządu (filtr, olej, masa uszczelniająca itd.).
Odpowiedzi były następujące:
Gliwice - Dostałem kosztorys bez pompy oleju, jej łańcuszka, wymiany oleju, ale za to z wymianą pompy wody. Jak się dopytałem się na miejscu to wyszło, że podali mi w kosztorysie typ A, typu B nie zrobią, ale przynajmniej tam dowiedziałem się co jest nie tak w etce z tym wyszukiwaniem zestawu B.
Świętochłowice - Muszę dopytać czy robią to na typie B czy też podali mi A, o pompie oleju nic nie wspominają.
Dąbrowa - Napisali mi cenę detaliczną zestawu B (ale nie napisali, że na nim zrobią :lol: ), uwzględnili też oprócz podstaw (olej, filtry itd), wymianę łańcuszka pompy i jego koła.
Rybnik AG - nie piszą nic konkretnie, tylko cena za części plus robocizna, ale prawie 3,5k.
Rybnik M - w miarę normalny kosztorys, rozbita robocizna na olej, demontaż poszczególnych części, uwzględniona pompa oleju. Nie wiem niestety jaki zestaw naprawczy bo kryje się on pod nazwą zbiorczą 00R000056 za prawie 2k. Całość zbliża się do 3.5k
Katowice Ś - prawdziwy kosztorys, rozbite poszczególne elementy i robocizna, uwzględniony typ B, koło oraz łańcuszek pompy oleju. W mailu jest informacja, że najczęściej nie wymaga to wymiany, ale będzie zweryfikowane przy demontażu rozrządu. Prawie 3.5k
Zabrze Ś - informacja, że pasuje tylko A, ewentualnie B na części. Kosztorys zawarty w wiadomości więc nie wiem czy te kwoty są podane do tego Typu A lub B. Raczej chodzi o A bo koło zębate jest podane tylko raz. Teoretycznie kosztorys przystępny i uwzględniający wszystko, a czas wykonania usługi to 3.5h więc jak widać da się prawie jak u Roberta w pit-stopie
I to tyle mojego długiego posta, najprawdopodobniej więc czeka mnie wycieczka do Dąbrowy ze względu na dobrą cenę (jak na ASO) a także celem potwierdzenia informacji z maila (bo jak widać nie wszyscy czasem wszystko zrozumieją i nie chcąc zapeszać może okazać się, że podali mi cenę tego zestawu B, a potem po sprawdzeniu Vin-u w powiedzą mi, że jednak go nie zamontują).