Witam posiadam fabię 2004 54KM 1,2 6v AWY, mam problem ponieważ ,gdy przejadę jakieś 5-6km silnik jest zimny dopiero później wskazówka powoli rusza się do pionu ,czy to może być uszkodzony termostat? jakiś czas temu byłem u mechanika i jak przyjechałem z miasta temperatura pokazywała 90stopni a na komputerze było 80 stopni wymieniłem czujnik temperatury , dalej to samo było. Lecz nie przeszkadzało to w niczym to się nie przejmowałem, ale teraz powiązałem to z termostatem, ostatnio kilka razy wyskoczył mi 'helikopterek' i wyszło wypadanie zapłonu na cylindrze drugim, wymieniona została cewka lecz nic nie dało, ostatecznie po sprawdzeniu ciśnienia na cylindrach wyniki były 11 ;7 ;11 po próbie olejowej 11,10,11 (ile powinna kosztować naprawa głowicy łącznie z wymiana łańcuszka rozrządu bo mi powiedział około 1500zł?) i mechanik oznajmił, ze silnik do remontu i czy to może być powiązane z tym wolnym nagrzewaniem? Dodam że spalanie teraz w zimę to około 12.5l/100km w lato spalanie wynosiło około 9l. Z ciekawości zajrzałem do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego i dostrzegłem bąbelki, co mogło by wskazywać na uszczelkę, silnik ogólnie telepie tak samo mocno, jak zawsze wiec nie wiem co z tym żelastwem zrobić.
kombajn_93 (@kombajn_93)
Informacje o kombajn_93
Najlepsze posty napisane przez kombajn_93
Najnowszy post utworzony przez kombajn_93
-
-
Witam posiadam fabia 1.2 2004 kod silnika AWY 6v i mój problem polega na tym że raz na zimnym silniku odpala dobrze a raz gdy daje gazu dławi się i trzeba go chwile podtrzymać na obrotach jak sie lekko rozgrzeje i jest normalnie. Pod VAG wyszło że cewka cewka została zmieniona na używaną i dalej ten błąd jest i spalanie w trasie przy prędkościach 80-100 wynosi około 9l w meście jak do tej pory spalał mi 8,5-9l wiec to troche dziwne świece sprawdziłem i wyglądają ładnie tylko nie posiadam szczelinomierza. Jaka powinna być przerwa miedzy elektrodą to zakupiłbym szczelinomierz i sprawdził ponieważ mechanik zaproponował mi nową cewkę firmy falko za 137 zł i nie wiem czy brać nową cewkę czy jeszcze coś sprawdzić.
-
Witam posiadam fabia 1.2 2004 kod silnika AWY 6v i mój problem polega na tym że raz na zimnym silniku odpala dobrze a raz gdy daje gazu dławi się i trzeba go chwile podtrzymać na obrotach jak sie lekko rozgrzeje i jest normalnie. Pod VAG wyszło że cewka cewka została zmieniona na używaną i dalej ten błąd jest i spalanie w trasie przy prędkościach 80-100 wynosi około 9l w meście jak do tej pory spalał mi 8,5-9l wiec to troche dziwne świece sprawdziłem i wyglądają ładnie tylko nie posiadam szczelinomierza. Jaka powinna być przerwa miedzy elektrodą to zakupiłbym szczelinomierz i sprawdził ponieważ mechanik zaproponował mi nową cewkę firmy falko za 137 zł i nie wiem czy brać nową cewkę czy jeszcze coś sprawdzić.
-
Witam posiadam Fabie 2004r 1,2 6v AWY przebieg 102kkm i mam mały problem, mianowicie ogólnie spalanie wynosi w granicach w mieście 8,2-10l w trasie 7,5-8l. Następny trochę bardziej denerwujący, podczas uruchamiania na zimnym silniku, gdy np stoi na dworze bo generalnie od nowości stawiam go w garażu podziemnym gdzie jest dobra temperatura to nie ma takiego problemu, po odpaleniu i dodaniu obroty przygasają i silnik telepie jakby chciał uciec, po jakieś minucie lub kilku większych dodaniach gazu ten 'efekt' ustaje, oraz gdy silnik jest lekko ciepły lub temperatura jest coś koło +15 odpala od razu, a gdy się rozgrzeje silnik musi chwilkę pokręcić i wtedy odpala i towarzyszy temu bardzo duże drgania silnika. Niedawno był wymieniony czujnik temperatury cieczy chłodzącej, lecz gdy go teraz odłączyłem na rozgrzanym silniku to silnik wydawał jakieś dziwne dźwięki i również chciał uciec z komory i przy dodaniu gazu przygasał, czy to może oznaczać że czujnik jest uszkodzony ?
Jeszcze po dzisiejszej trasie nie wiem czy po prostu ten silnik jest tak słaby, ale w ogóle nie idzie czy sprzęgło się kończy, ponieważ przy wyprzedzaniu na 4 biegu do 5 tyś poczułem smród tylko że nie był to specyficzny zapach palonego sprzęgła co to mogło być ?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Tomek -
Podłączyłem pod komputer i sonda się zacinała tylko nie pamiętam która ale mechanik powiedział że jeżeli jeszcze działa to ją zostawić. Na dodatek ostatnio miałem tak że jak dodałem gazu obroty spadały do jakiś 500RPM i sie normowały do tych 900RPM po prze gazowaniu już tego nie było.
-
Witam mam problem mianowicie moja fabia 1,2 40kv pali około 10l latem i 12l zimą. Dziś byłem w serwisie na wymianie oleju i przy okazji podłączyli mi pod komputer i był błąd P0172 zbyt bogata mieszanka czy może ktoś się z tym problemem spotkał przebieg 98tyś.
-
Tarcze faktycznie zwichrowały się i zaczęły piszczeć ale co mnie najbardziej zdziwiło to to że już ma około milimetr rantu co przy takim przebiegu to przynajmniej dziwne.
-
Tak założyłem komplet TRW. Wiec sprawdzę w pierwszej kolejności czy koła obracają się swobodnie czy nic nie ociera. Ale nawet gdyby nic nie ocierało to jak sprawdzić czy ta tarcza nie jest walnięta. Myślałem że tarcze za 120zł/sztuka to coś lepszego ale jak widać sie pomyliłem.
-
Przejechałem około 15km, prawie wcale nie hamowałem ponieważ wolno jechałem bo zazwyczaj jeżdżę przepisowo. Ładna szeroka droga i byłem ciekaw ile to wehikuł wyciśnie. Co do pogody to temp około 10stopni. A co do całego zajścia no to po osiągnięciu 150km/h puściłem gaz i od około 135km/h zacząłem hamować delikatnie przy prędkości około 90km/h zacząłem hamować mocniej i tak przy prędkości około 30km/h hamulce znacząco straciły na sile tak jak wcześniej pisałem miałem wrażenie że hamulce porostu się zatłuściły, no i 2 metry mi zabrakło do tego żebym się zatrzymał w odpowiednim miejscu gdyby hamował z taką samą siłą tak jak na początku to bez problemu puściłbym hamulec jeszcze przed zakrętem (jakby co wiem że na zakrętach to się nie hamuje:P ) a zresztą był tam piasek a mimo to nie zblokowało kół wiec to już świadczy o małej sile. Po zatrzymaniu poczułem smród i pojechałem z obawy o to że hamulce sie zapala dopiero po 3 km sie zatrzymałem. To nie było hamowanie na max po prostu bardziej energiczne, ale nie tak że wszystko leciało do przodu.
-
Niestety ale nie mam paragonu.Tak z przodu mam tarcze z tyłu bębny. Co do smrodu to nie wiem nie wysiadałem bo jak poczułem smród to myślałem że już tam się hajcują klocki dlatego jechałem żeby mi opon nie zapaliło itd. no ale po 3 km które przejechałem no to felga była niezłe nagrzana a co do trasy to muszę następnym razem zobaczyć czy sie grzeją i to może jest spowodowane tym dużym spalaniem. Dziś jak jechałem to powoli dojeżdżając do skrzyżowania lekko hamując słyszałem lekki pisk tak jak na początku było jak były nowe tarcze i klocki i to nie był jednolity pisk tylko tak jakby tarcza była krzywa w ogóle przy hamowaniu to czuć takie pulsowanie ale bardzo słabe ale na pedale wcale nie wyczuwalne.