[quote="emmjot"]A propo czytania bledow to zakupilem sobie OBD bluetooth (Interfejs ELM 327 Bluetooth mini BT OBD2 ) do czytanie bledow z kompa i jest spoko jak...[/quote]
Jakiej aplikacji czy programu (smartfon czy komputer) użyć do czytania błędów z vaga za pomocą ELMa?
J
juzer (@juzer)
0
Reputacja
2
Posty
1
Wyświetlenia
0
Obserwujący
0
Obserwowani
Informacje o juzer
Dołączono
Ostatnio online
Najlepsze posty napisane przez juzer
Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.
Najnowszy post utworzony przez juzer
-
-
To mój pierwszy post więc witam wszystkich serdecznie.
Do tej pory nie miałem prawie żadnych problemów z moją ponad 7-letnią Fabią.
Piszę "prawie", bo jeśli nawet coś tam było, to po poczytaniu forum lub w serwisie udawało się sprawę załatwić.
Jak już opisano tutaj - klasyczne objawy:- włączające się nie koniecznie kiedy potrzeba wspomaganie,
- związane z tym przygasanie świateł i podświetleń.
- zapalanie się kontrolki wspomagania podczas jazdy (dwa, trzy razy - na razie ustało)
Zjawiska występują nieregularnie, tzn. jeżdżę prawie dzień i nic, a tu w pewnym momencie kłopot powraca.
Pierwsze - sprawdziłem wiązkę. Do tej pory myślałem sobie, że problem mnie nie dotyczy, ale po rozpruciu izolacji okazało się, że dotyczy i to bardzo. Izolację zdjąłem praktycznie wszędzie tam, gdzie miałem dojście po wymontowaniu obudowy filtra. Przewody wyszprejowałem najpierw WD40, powycierałem co się dało, a na koniec znów użyłem specyfika w sprayu do poprawy izolacyjności.
Najpierw myślałem, że problem mam z głowy, ale następnego dnia problem powrócił.
Przyjżałem się już temu czujnikowi, wiem gdzie nie kupować :hyhy: <!-- s:hyhy: --> , ale co innego mnie zastanawia: dlaczego objawy są tak nieregularne? Jaka jest specyfika tej awarii?
Jeśli to nie gnijąca wiązka (tego nie jestem pewien, bo przecież nie rozprułem jej na całej długości), a pompę na razie wykluczam, to dlaczego pada ten czujnik i to w taki dziwny sposób? Oczywiście w elektronice wszystko jest możliwe, ale gdyby miało okazać się, że przyczyną jest zwykły brak styku to jak to sprawdzić? Do czujnika idą trzy kabelki czyli zasilenie i powrót (to chyba czujnik indukcyjny). Może tak rozizolować i podpiąć woltomierz?
Czy ktoś już próbował zdiagnozować fizyczną przyczynę "padania" czujnika?