Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. fabiak
    F

    fabiak (@fabiak)

    0
    Reputacja
    5
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o fabiak

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez fabiak

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez fabiak

    • F
      [F1 i F2] Akumulator

      31-10-2009
      Witam, wywołałem ten temat i winien jestem forumowiczom informacje odnośnie przyczyn i finału sprawy, którą mam nadzieję udało się opanować. Kosztowało mnie to kilkanaście wizyt w ASO parę pyskówek z obsługą i 2 pisma do dyrektora ASO. Nie odpuszczać lwalczyć o swoje.
      Przyczyną rozładowania aku było wadliwe radio pobierające prąd rzędu 500 mA, nawet w stanie wyłączenia i bez panela, w sposób niekontrolowany tzn. raz pobiera i bez powodu przestaje, co wg ASO powodowało trudności w określeniu przyczyn ( w to akurat słabo wierzę ???)
      Rezultaty - wymiana radia i akumulatora w listopadzie 2008. Przez miniony rok tylko raz się rozładował ale stał kilka dni bez jazdy z włączonym alarmem , co ostatecznie uznałem za dopuszczalne.
      Informacje dot dopuszczalnych poborów prądu z aku , które udało się pozyskać
      a/ autoalarm np. TYTAN DS400 / CAN w stanie czuwania ok. 18-20 mA
      b/ radio ( nie włączone) ok. 15 mA
      c/ sterowniki ( bez radia i alarmu) w stanie uśpienia - do 25 mA ( inf pewna od <a href="mailto:info@info.skoda.pl">info@info.skoda.pl</a> , http://info.skoda.pl<!-- m -->)
      Razem ok. 60-80 mA
      Myślę że jest to spore obciążenie aku zwłaszcza przy częstej jeżdzie po mieście, światła, hamowanie itp. Producenci aut powinni coś zrobić aby poprawić bilans prądu w samochodzie. Niezbędny byłby też wskaźnik naładowania akumulatora np. zamiast kilku zbędnych bajerów, które pokazuje komputer pokładowy. Wskaźnik uchroniłby nas przed przykrą niespodzianką – śpieszysz się, chcesz odpalić a tu nic Jakie jest Wasze zdanie na ten temat ?
      Pozdro dla Wszystkich zainteresowanych 🙂
      fabiak

      napisane w Warsztat elektryczny
    • F
      [F1 i F2] Akumulator

      Ad Krzysiek
      Rada OK, tylko brak mi danych czy dany pomiar można uznać za prwidłowy tj zgodny z założeniem konstruktora czyteż pobór jest zbyt duży, np wskutek wadliwego podzespołu złego podłączenia lub z imnnegp powodu. Stąd szukam inf o maksynalnym dopuszzcalnym poborze pradu.
      Dzieki za rade
      Pozdro

      napisane w Warsztat elektryczny
    • F
      [F1 i F2] Akumulator

      Witam "Krosa "
      trochę póżno - bo nie zaglądałem do netu -ale odpowiadam.
      Informacja może być mało precyzyjna ale nie jestem elektrykiem samochodowym.
      Otóż po wyłączeniu silnika z aku nadal jest pobierany prąd (alarm, sterwniki, pamięć radia itp. W moim przypadku pomiary w ASO wygladały następujaco: po 10 min - 240 mA, po 30 min - 180 mA. Po przekodowaniu jednego ze sterowników ten ostatni wynik spadł do ok. 140 mA.
      Interesuje mnie jaka jest maxymalna dopuszczalna wartość w/w poboru prądu. Podobno ok 60 mA ale czy na pewno nie wiem. W ASO mogą nie mówić albo zawyżać dane z wiadomych względów
      Uwaga! Alarm bierze mało ok 10 mA
      PS .
      Ad "moi"
      Oprócz zegara na pewno zużywa prąd pamięć ustawienia radia oraz te procesory z których dane nikną po odłaczeniu aku np. tzw pamięć nr 2(krótka) tj dane dotyczące ostatniej jazdy. zużycie paliwa odległość czas.itp, Poza tym muszą być podtrzymywane dane procesora sterującego silnilkiem , im inne . Dokładnie co jeszzce nie wiem z powodów jak na wstępie niniejszego posta .

      Pozdro

      napisane w Warsztat elektryczny
    • F
      [F1 i F2] Akumulator

      Witam,
      i dziękuję Wszystkim, którzy zainteresowali się w/w usterką elektryki w Fabii .
      Hurtem odniosę siię do poszczxególnych postów;
      1/ ad TOM16V - w ASO byłem już ze 4razy, robili pomiary ( w tym przynajmniej raz w miarę solidnie - przyglądałem się ...) Podobno alarm (Tytan DS400 z ochroną wetrza) bierze prąd w normie, ale tego nie jestem pewien
      A przy okazji możę Ktoś wie jakie są maksymalne pobory(w mA) prądu

      • dla alarmu j.w.
      • dla kompa pokładowego w tzw stanie uśpienia ( to ważne gdyż bierze dużo więcej niż alarm)
        2/ ad moi - radio podobno w porzo, polecone strony rzeczywiście ciekawe 🆗 <!-- s🆗 -->
        3/ ad Hildek - ładowarki nie używam
        Na razie ,
        Pozdro dla Wszystkich, Dużo i Dobrego w Nowym Roku :super:
      napisane w Warsztat elektryczny
    • F
      [F1 i F2] Akumulator

      Witam,
      od połowy marca 2007 jeżdzę Fabię Combi 1,4 16V, 59kW benzyna z alarmem, centralnym zamkiem i tzw komputerem pokładowym". Jeżdzę głownie
      po mieście stąd przebieg tylko 8,5 tys. Generalnie bez większych wad poza
      jedną - brak skutecznego ładowania akumulatora.
      Od zakupu 3-krotnie rozładował się akumulator
      Serwis ASO udaje Greka, zbywa mnie i nie chce pomóc poza tym, że w kwietniu wymusiłem
      wymianę akumulatora i ostatnio przekodowanie sterownika Comfort (bez rezultatu)
      Nie wiem ile maksymalnie prądu (mA) może być czerpane po wyłączeniu stacyjki w stanie tzw "uspienia" elektroniki?
      Czy ktoś ma podobne problemy?. Po przeczytaniu kilku stron forum nie znalazłem
      diagnozy co to może być i jak sobie z tym poradzić.
      Proszę o radęi z góry dzięki.
      Debiutuję jeśli chodzi o udział w forum stąd sorry za ewentualne gafy.
      fabiak

      napisane w Warsztat elektryczny