Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. Durial
    D

    Durial (@Durial)

    0
    Reputacja
    8
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o Durial

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez Durial

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez Durial

    • D
      [F1] Problemy z układem chłodzenia 1.4 16V AUA

      Witam Koledzy, postaram się jak najkrócej opisać problem w mojej Fabce 1.4 16v AUA z instalacją LPG.

      Od zimy zaczęły się problemy z układem chłodzenia - zrzucało mi z LPG na benzynę. Okazało się, że układ był zapowietrzony i reduktor nie dogrzewał się. Odpowietrzyłem układ poprzez odkręcenie węża idącego do reduktora, zasyczało i od tamtej pory było ok aż do teraz.
      Ostatnio płynu chłodniczego mi ubywało, w sensie, że zasysało gdzieś płyn i po odkręceniu korka płyn wracał, lub wywalało zbiorniczkiem. Przy tym temperatura na blacie prawie zamykała szafę, ale po chwili wracała na 90 stopni.
      Od jakiegoś tygodnia nie da się jeździć, wywala płyn zbiornikiem. Zrobiłem wczoraj test - przejechałem się żeby rozgrzać silnik do 90 stopni, wróciłem do domu i odkręciłem korek od płynu, który zagotował się i wylewało go ze zbiornika. Przewody gorące, że nie dało się dotknąć, chłodnica ciepła, a wentylator nie załączył się (bezpiecznik nie jest spalony, tzn. ten z nr 8 standardowy, blaszkowego nie potrafię zdiagnozować).
      Mechanik podejrzewa uszczelkę pod głowicą, ale gdzieś w necie znalazłem info, że może być problem z pompą wody (akurat rozrząd do wymiany, bo już zrobiłem na nim około 60 tys.), wentylatorem, reduktorem LPG, a najbardziej prawdopodobne, że termostat nie otwiera się.
      Chciałbym sprawdzić termostat, ale nie wiem, jak się do niego dobrać - jestem totalnym amatorem i nie wiem, czy z termostatem połączona jest górna rura od chłodnicy, czy dolna. I co muszę powyciągać, żeby się tam dostać?

      Może ktoś z Was miał takie historie z Fabką i mógłby podzielić się doświadczeniami. Uszczelkę pod głowicą zostawiłbym jako ostateczną ostateczność, bo podobno te testery do zbiorniczka wyrównawczego nie są w pełni miarodajne. Ze 2 lata temu miałem robiony taki test i płyn delikatnie zmienił kolor, ale mechanik powiedział, że znajoma jeździła jeszcze kilka dobrych lat mimo zmiany koloru, więc liczę, że u mnie będzie podobnie 💩

      Z góry dziękuję za pomoc w temacie 🙂

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • D
      [F1] Gumowy "kołnierz" pod korkiem wlewu oleju

      Dzięki bardzo!

      napisane w Polecam części / Poszukuje numeru części
    • D
      [F1] Problem z nawiewem, antena do radia

      [quote="krokodyl901"]Witam! nie zrozumiałem - problem w:

      1. ilości powietrza po przełączeniu pozycji przełącznika brak wyraźnej różnicy w ilości dmuchanego powietrza - Tu problem z wentylatorem (silnikiem), filtr na wlocie powietrza
      2. czy przełączeniu ciepłe - zimne ? tu problem z klapką w obiegu powietrza lub nagrzewnicą (zapowietrzona)[/quote]

      Druga opcja 🙂 Czasem majac ustawione na max zimne, przez chwile leci cieple powietrze. Podczas zmiany z max cieplego na zimne, autko potrzebuje kilku minut aby zimne zaczelo faktycznie leciec. Mechanik powiedzial,ze do wymiany jest panel z pokretlami (50zl ze szrotu). Bede dzis u niego to podpytam o ta nagrzewnice i klapke, ale ogolnie duzo z tym roboty? 🙂 <!-- s:) -->

      napisane w Warsztat elektryczny
    • D
      [F1] Gumowy &quot;kołnierz&quot; pod korkiem wlewu oleju

      Witam wszystkich.

      W Internecie za cholere nie moge znalezc tego gumowego kolnierza w ktory wkreca sie korek wlewu oleju. Chodzi o ten kawalek gumy, ktory wchodzi pod korek oleju do pokrywy zaworow, dopiero w to wkrecamy korek z uszczelka. Mam nadpeknieta gume i podcieka mi z niej olej. Czy ktos orientuje sie, jak nazywa sie ta czesc i czy jedynym wyjsciem jest szukanie na szrocie?

      napisane w Polecam części / Poszukuje numeru części
    • D
      [F1] Problem z nawiewem, antena do radia

      Jeśli chodzi o nawiew, dziś sprawdziłem i sytuacja wygląda następująco.
      Po zmianie nawiewu z ciepłego na zimny, podczas jazdy 90 km/h potrzebował około 30 sekund żeby się ochłodzić (dmuchawa na 2 poziomie). Jak dałem na zimne, wentylator na 1 i dojeżdżałem do zakrętu, wentylator zaczynał grzać :? Po rozpędzeniu się znów chłodził. Gdy obroty dmuchawy były ustawione na 2, nie było to już tak zauważalne, ale wydaje mi się, że też delikatnie grzał na zakrętach. Nigdy wcześniej nie spotkałem się z czymś takim, nawet w Matizie :lol: <!-- s:lol: -->

      napisane w Warsztat elektryczny
    • D
      [F1] Problem z nawiewem, antena do radia

      Ok, czyli separator, jednak potrzebny będzie chyba iso-iso, ponieważ radio ma wystające gniazdo, nie jest schowane w środku.
      Wrzucam zdjęcie:
      http://gallery.sellhelp.pl/view/28987/5<!-- m -->

      Proszę wyprowadzić mnie z błędu, jeśli się mylę 🙂

      Pozostaje kwestia nawiewu, jednak i tak będę musiał wybrać się z tym do mechaniora. Chyba, że ktoś ma chęć podpowiedzieć co to może ewentualnie być, to będę wdzięczny.

      napisane w Warsztat elektryczny
    • D
      [F1] Problem z nawiewem, antena do radia

      Bardzo dziekuje za podpowiedz. Czy moglbym prosic jeszcze o jakies zdjecie pogladowe wspomnianej przejsciowki? Nie moglem znalezc w internetach koncowki wygladajacej tak jak moja, stad myslalem, ze bolec jest wylamany. Mam radio Becker Traffic Pro 4720.

      napisane w Warsztat elektryczny
    • D
      [F1] Problem z nawiewem, antena do radia

      Witam forumowiczów!

      Od niedawna jestem posiadaczem Fabii 6y 1.4 16v 75km 2002 elegance i od razu mam małe problemy. Liczę na pomoc bardziej doświadczonych osób 🙂 <!-- s:) -->

      1. Dmuchawa nawiewu potrzebuje ok. 5 minut aby przelaczyc sie z goracego powietrza na zimne. Regulator dziala normalnie, przynajmniej tak mi sie wydaje.

      2. Wtyczka do radia (chyba iso) nie posiada tego bolczyka, wrzucam zdjecie pogladowe.
        [url=https://iv.pl/viewer.php?file=78317097667476103631.jpg][img]https://iv.pl/images/78317097667476103631_thumb.jpg[/img][/url]
        Pytanie - czy ucinac kabel i wstawiac nowa zlaczke, a moze jest jakis inny sposob na to?

      Przepraszam za brak polskich znakow - temat zakladany w telefonie. Jestem laikiem w tych sprawach, dlatego licze na wyrozumialosc 🙂

      Z gory dzieki za pomoc!

      napisane w Warsztat elektryczny