Witam wszystkich ponownie. Otóż po kilku miesiącach jazdy z nieznanym źródłem problemu, odpuściłem. Przyzwyczaiłem się chyba <!-- s:D --> Oczywiście ciągle obserwowałem problem i zauważyłem, że narastał. Niedawno pojechałem do pewnego mechanika, który bez kiwnięcia palcem stwierdził, że winny jest na 100% przegub zewnętrzny po stronie kierowcy bo ma ogromne luzy, do tego doszła końcówka drążka kierowniczego. Zniechęcony następnymi kosztami wykonałem wymianę przegubu zewnętrznego... i EUREKA! Żadna skrzynia biegów, żadna poduszka, żaden mechanizm różnicowy, zwykły przegub... Wymiana zażegnała wielomiesięczny problem z podejrzanym buczeniem. Przegub okazał się oryginalny z numerami seryjnymi Skody. Do momentu zużycia w takim stopniu, iż osiągnął on luzy, nie dało się zdiagnozować usterki.
Temat uważam za zamknięty i mam nadzieję, że na przyszłość przyda się to użytkownikom Fabii II oraz mechanikom, którzy bardzo chętnie chcieli mi wymienić skrzynię biegów i: "jeździć obserwować, jak nie, wymienimy coś jeszcze".
Pozdrawiam!
Domino (@Domino)
Informacje o Domino
Najlepsze posty napisane przez Domino
Najnowszy post utworzony przez Domino
-
-
Jeszcze mnie zastanawia w jak szerokiej gamie aut była montowana ta sama skrzynia biegów? Bo domyślam się, że Skoda nie była jedyna? Z jakich potencjalnie aut i rodzajów silnika mogę szukać skrzyń?
-
Widzę, że nikt nie jest w stanie mi pomóc. Posiadam już diagnozę mianowicie jest to mechanizm różnicowy. Kwestia tego czy da się go naprawić czy konieczna jest wymiana całej skrzyni. Dziękuje za zainteresowanie tematem! <!-- s:D -->
-
No bo dłużej nie potrafię tego dźwięku utrzymać, ale słychać mam nadzieję :oops: <!-- s:oops: -->
-
Witam, użytkuje swojego szkodnika już jakiś czas i od dłuższego czasu mam problem z dziwnym dźwiękiem z okolic zawieszenia? lub czegokolwiek innego od strony kierowcy. Dźwięk to jakby tarcie metalu o metal. Nikt nie potrafi mi pomóc, diagnostyka zawieszenia układu napędowego rzekomo jest wszystko w idealnym porządku. Dźwięk ten pojawia się w dwóch sytuacjach: pierwsza gdy zjeżdżam z ronda na skręconych kołach w prawo przy wyższych prędkościach a druga gdy dojeżdżam autem do wzniesienia i w momencie zjazdu z tego zniesienia dodam mocno gaz. Poniżej zamieszczam film z tym nagraniem, średnio to słychać ale jak przykręcicie bas to będzie idealnie słyszalny. Pacjent to Skoda Fabia F2 HB z 2008 roku, silnik 1.9TDI BSW o mocy 105km, rzekomy przebieg 190 tys km.
P.S. Wymienione zostały łożyska górnych mocowań, oraz przegub wewnętrzny od strony kierowcy, to były propozycje mechanika na które wydałem łącznie 700 zł a problem jak był tak jest.https://www.youtube.com/watch?v=8txQV6KwCVI<!-- m -->
https://www.youtube.com/watch?v=foU6GRNorjU -
Witam serdecznie, jestem tu nowy Fabią śmigam od marca, mój model to Fabia II z 2008 roku wersja Sport z białym dachem Pozdrawiam <!-- s:D -->