Problem czujnikiem paliwa lub wskaźnikiem
-
koledzy proszę o rade w Fabii 1,2 HTP po właczeniu zasilania wskaźnik paliwa pokazuje pelen zbiornik , choc wg właściciela ma tego paliwa duzo mniej w favo i w feli wiedzialbym jak sie do tego zabrac ale fabia jest dla mnie jeszcze wielkim tabu. czy możecie podpowiedzieć jak na co zwrocic uwage i ewentualnie wie ktoś jak po czesku nazywa się ten czujnik , mam schematy do fabii ale ze znajomoscia czeskiego to u mnie krucho.
-
Jak zalejesz za dużo paliwa, (dolewanie po odbiciu pistoletu od dystrybutora) to wskazówka się blokuje i można nawet przy tym silniku jeździć 300 km a wskazówka nie drgnie.
Jak mi powiedzieli w serwisie zalewa się odpowietrzacz i to jest powodem opisywanej przez Ciebie sytuacji. Częste takie dolewanie może doprowadzić do uszkodzenia komputera.
Trzeba wyjeździć to co w zbiorniku i powinno być dobrze. -
[b]szubi81[/b] Od 4 lat tankuję pod korek, korzystając z odpowietrznika przy wlewie paliwa ( taki dzyndzołek , który po naciśnięci robi psssyt) <!-- s;) --> I nigdy nie miałem takiego problemu. To co ci powiedzieli w serwisie to jakaś lipa, zwłaszcza że odbicie zależy głównie od ciśnienia z jakim dytrybutor podaje paliwo. Jak będzie niskie to naciurlasz pod korek i ani razu ci nie odbije. A jak wysokie to zalejesz nawet 2 litry mniej niż zwykle, a już odbije.
-
[quote="szubi81"]Jak zalejesz za dużo paliwa, (dolewanie po odbiciu pistoletu od dystrybutora) to wskazówka się blokuje i można nawet przy tym silniku jeździć 300 km a wskazówka nie drgnie.
Jak mi powiedzieli w serwisie zalewa się odpowietrzacz [/quote]
dzwonilem dzis do znajomego ktory pracuje u Lipki ( warsztat Skody na wałbrzyskiej w wawie) potwierdzil diagnoze szubi-ego tzn powidzieł ze może być coś z odpowietrznikiem i też zaproponował by
[quote="szubi81"]wyjeździć to co w zbiornik[/quote]
oczywiscie mając mały karnister z paliwem w bagazniku <!-- s:P --> .aha jak na razie co do tego mechanika jeszcze nie sparzylem co do jego diagnoz , ( tak na marginesie ;osoby ktore udzielały sie kiedyś w RSS znaja go jako Tomka "Zielonke" )
[quote="koko"]Od 4 lat tankuję pod korek, korzystając z odpowietrznika przy wlewie paliwa ( taki dzyndzołek , który po naciśnięci robi psssyt) I nigdy nie miałem takiego problemu[/quote]
Koko , skody jak ludzie różnie zachowują sie podobnej sytuacji -
[quote="koko"]szubi81 Od 4 lat tankuję pod korek[/quote]
Ja tylko raz dolewałem paliwo po odbiciu pistoletu dystrybutora, wlałem 48 litrów, komputer pokazywał że na tym co w zbiorniku mogę przejechać 40 km; jak dobrze wiemy zbiornik jest 45 litrowy. Zdziwiło mnie to bardzo :zdegustowany: i zadzwoniłem do serwisu i tam mnie poinformowali o tym zalewaniu odpowietrznika. :zdziwko: <!-- s:zdziwko: --> -
Ten zbiorniczek odpowietrzajacy jest calkiem spory - ja bez "odrywania" wskazowki od maxa przejezdzam ok 400km.
Zawsze tankuje do pierwszego odbicia (z reguly w okolicy 44 litrow) a potem pod korek. Sumerycznie daje to do 56-57 litrow, co oznacza ze w odpowietrznik wchodzi ok 12 litrow! Dla mnie to oznacza 250-300 km. -
a moze ktos podpowie jak sie do niego (odpowietrznika) dostac , bo koleżka już wyjeździł sporo km a wskaźnik stoi jak stał , dzwonilem już do znajomego zwałbrzyskiej ale on poradził mi wizyte w ich serwisie :zly: <!-- s:zly: -->
-
[b]and61 [/b]Skontaktuj się z [b]Bartek1112 [/b]. On pracuje w aso na Gruchacza .
-
[quote="koko"]and61 Skontaktuj się z Bartek1112 . On pracuje w aso na Gruchacza [/quote]
koko dzięki za namiar , już wyslalem wiadomosc na PW -
wg Bartka 1112 to wina czujnika ktory się zawiesił , operacja na skodzianie ma być przeprowadzona w przyszłym tygodniu