[F1 / F2] Awaryjne uruchamianie silnika,
-
Może komuś się przyda.
Uwaga, pojemność akumulatora wspomaganego nie powinna być mniejsza od pojemności akumulatora rozładowanego.
Uruchomić silnik samochodu, którego akumulator jest wykorzystywany do rozruchu.
Kable rozruchowe należy podłączyć w następujący sposób:
-
Końcówkę przewodu (+) najczęściej koloru czerwonego, połączyć z biegunem dodatnim (+) akumulatora rozładowanego.
-
Drugi koniec czerwonego przewodu (+) połączyć z biegunem dodatnim (+) akumulatora wspomagającego.
-
Końcówkę przewodu minusa (-) najczęęsciej koloru czarnego połączyć z biegunem ujemnym (-) akumulatora wspomagającego.
-
Drugą końcówkę czarnego przewodu (-) połączyc na stałe z masywnym elementem połączonym śrubą z kadłubem silnika albo po prostu przyłączyć bezpośrednio do kadłuba silnika. [b](Nie jest wskazane podłączanie kabla do biegunu ujemnego (-) akumulatora rozładowanego - bo może dojść do wybuchu akumulatora).[/b]
-
Próbować uruchomić silnik.
-
Jeżeli silnik nie daje się od razu uruchomić, należy po upływie ok. 10-ciu sekund przerwać próbę i powtórzyć ją po upływie ok. 30 sek.
-
Po uruchomieniu silnika przewody zdemotować dokładnie w odwrotnej kolejności.
Nie należy rozciągać naszych Fabek.
-