[F1 / F2] Awaryjne uruchamianie silnika,

Topic created · 1 Posts · 7819 Views
  • Może komuś się przyda.

    Uwaga, pojemność akumulatora wspomaganego nie powinna być mniejsza od pojemności akumulatora rozładowanego.

    Uruchomić silnik samochodu, którego akumulator jest wykorzystywany do rozruchu.

    Kable rozruchowe należy podłączyć w następujący sposób:

    1. Końcówkę przewodu (+) najczęściej koloru czerwonego, połączyć z biegunem dodatnim (+) akumulatora rozładowanego.

    2. Drugi koniec czerwonego przewodu (+) połączyć z biegunem dodatnim (+) akumulatora wspomagającego.

    3. Końcówkę przewodu minusa (-) najczęęsciej koloru czarnego połączyć z biegunem ujemnym (-) akumulatora wspomagającego.

    4. Drugą końcówkę czarnego przewodu (-) połączyc na stałe z masywnym elementem połączonym śrubą z kadłubem silnika albo po prostu przyłączyć bezpośrednio do kadłuba silnika. [b](Nie jest wskazane podłączanie kabla do biegunu ujemnego (-) akumulatora rozładowanego - bo może dojść do wybuchu akumulatora).[/b]

    5. Próbować uruchomić silnik.

    6. Jeżeli silnik nie daje się od razu uruchomić, należy po upływie ok. 10-ciu sekund przerwać próbę i powtórzyć ją po upływie ok. 30 sek.

    7. Po uruchomieniu silnika przewody zdemotować dokładnie w odwrotnej kolejności.

    Nie należy rozciągać naszych Fabek.

Log in to reply