[F1] Duży wyciek czerwonej substancji.

Topic created · 7 Posts · 6044 Views
  • Witam! Jestem młodym posiadaczem Skody Fabii 1.4 MPI 68km rocznik 2001. Dzisiaj rano pod samochodem przy samym kole przednim prawym zobaczyłem bardzo dużą plamę jakiegoś płynu -barwy czerwonej lub lekko brunatnej trudno określić. Płyn pociekł aż po wewnętrznej stronie felgi. Dzień wcześniej jechałem po bardzo dziurawej drodze i mogłem w coś wjechać. Drugim problem jest brak mocy pod górkę, znaczy nie moge przyśpieszyć od 60 w gore. Na prostej jedzie normalnie. Czekam na szybką odpowiedź.

    --
    [i][color=#FF0000]edit by jacekpk[/color][/i]
    [color=#FF0000][b]Używamy polskiej czcionki[/b][/color] [color=#00BF00][b]Post i temat edytowany przez Tomuś[/b][/color]

  • Sprawdź płyn w zbiorniczku cieczy chłodzącej.Sprawdź też czy hamulce masz?

  • A może to być np płyn ze wspomagania? Bo kierownica zaczęła ciężej chodzic

  • Kolego [b]frageman[/b], miej na uwadze to, że bardzo zdawkowo opisujesz problem. Nie mamy tu szklanych kul, nie jesteśmy jasnowidzami. Nie wykazałeś zbytniej chęci samodiagnozy tego problemu, a oczekujesz od nas "szybkiej odpowiedzi" :zdegustowany: <!-- s:zdegustowany: -->

    Co znaczy według Ciebie: "kierownica zaczęła ciężej chodzić"? Zbiornik z płynem dla układu hamulcowego znajduje się przy przednim lewym kole - można powiedzieć, że w lewym narożu przedniego zderzaka. Z prawej strony komory silnika masz natomiast zbiornik płynu chłodzącego, w tych rejonach w bloku silnika zlokalizowana jest też pompa wody. Płyn chłodzący ma zazwyczaj kolor czerwono-różowy. Najbardziej prawdopodobne jest zatem, że nastąpiło jakieś rozszczelnienie układu chłodzenia, choć przy tak dużym wycieku miałbyś na pewno za niski stan, co spowodowałoby zapalenie kontrolki na desce rozdzielczej.

    Chętni Ci coś więcej podpowiemy, ale opisz dokładniej sprawę. W szczególności sprawdź stan poszczególnych płynów w pojeździe, zaczynając od płynu układu chłodzenia. Dla pewności sprawdź zbiornik wyrównawczy płynu hamulcowego (choć on ma barwę zbliżoną do żółtej) oraz poziom oleju w silniku, pooglądaj węże od układu chłodzenia. Jeśli stan płynu chłodzącego jest zbyt niski należy go uzupełnić, uruchomić silnik, oglądać układ, szukać wycieku.

    Istnieje jakaś szansa, że płyn wyciekł z układu wspomagania (z maglownicy). By sprawdzić stan tego czynnika należy zdjąć przednie lewe koło i odkręcić plastikowe nadkole - wtedy zobaczysz cały zbiornik i będziesz mógł łatwo stwierdzić co jest grane z płynem. Jeśli nie masz kanału może trzeba podlewarować auto, wziąć latarkę i pooglądać, poszukać śladów tego wycieku.

    Nie chcę być złośliwy, ale sądząc po tym w jaki sposób opisałeś ten problem, to bez wizyty u mechanika się nie obędzie. Żaden z nas nie może pochwalić się (chyba :luka: ) uzdrowicielskimi umiejętnościami a'la Kaszpirowski i na odległość nie naprawi tego tajemniczego wycieku 😉

    [b]p.s. zakładając nowy wątek proszę o umieszczanie w tytule jakiego auta sprawa dotyczy: [F1][/b]

  • Porownalem płyn ktory wyciekał z płynem wspomagania kierownicy. Zbiorniczek wspomagania byl prawie pusty. Czy to mozliwe ze pociekło aż od strony pasazera? Czy moze to wina maglownicy?

  • No to masz odpowiedź 🙂 <!-- s:) --> Skoro zbiorniczek z płynem układu kierowniczego był prawie pusty to nie ulega wątpliwości, że układ kierownicy uległ rozszczelnieniu. Jak pisałem - wycieku nawet po stronie pasażera wykluczyć się nie da, bo maglownica "siedzi między obydwoma kołami".

    Można próbować szukać miejsca wycieku - pytanie tylko: czy ma to sens? Moim zdaniem bez warsztatu mechanicznego specjalizującego się w naprawie układów kierowniczych raczej nic nie zrobisz. Jeśli masz trochę zacięcia mechanicznego może uzupełnić stan płynu i pooglądać układ, spróbować poszukać miejsca wycieku - może to nie maglownica, a jakiś przewód. Skoro jednak pociekło na drugą stroną stawiam niestety na problem z samą maglownicą.

    Jeśli konieczna będzie opcja "warsztat", to na Twoim miejscu zastanowiłbym się uważnie, jak auto tam dostarczyć. Jazda bez oleju w układzie kierowniczym może się skończyć dla Twojej i tak prawdopodobnie uszkodzonej maglownicy dosyć źle, a to z kolei może być bardzo obciążające dla Twojego portfela.

    Jako ciekawostka: koledze padł parę dni temu silnik wspomagania układu elektrohydraulicznego w Golfie V (auto z małym przebiegiem: ~60k km). Silnik jako taki nowy jest nie do zdobycia, chyba że używany na Allegro, ale to kot w worku. Nowy silnik można kupić wyłącznie wraz z całą maglownicą. Koszt w ASO to "jedyne" 6k PLN :zakrecony:

  • Dorzucam jeszcze dwa zdjęcia pokazujące jak wygląda maglownica w Fabii. W przypadku zakupu nowej trzeba się przygotować na wydatek rzędu 2,6k PLN plus robocizna mechanika.... Wszystkie te rurki mogą być źródłem wycieków - zarówno te elastyczne (na skutek uszkodzenia gumy czy pęknięcia), jak też sztywne (korozja).

Log in to reply