Jak podróżować bezpieczniej?
- 
				
				
				
				
[color=#40BF00][b]Instruktorzy Szkoły Auto ŠKODA doradzają, jak wygodnie i bezpiecznie podróżować samochodem.[/b][/color] Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto ŠKODA mówi: „Pozycja za kierownicą to podstawowy element bezpiecznej jazdy samochodem”. 
 Złe ustawienie fotela, zagłówków czy pasów, może być przyczyną nie tylko dyskomfortu i błędów technicznych, ale także mniejszej ochrony ciała w razie wypadku.Poniżej przedstawiamy wybrane instrukcje dotyczące najważniejszych elementów podczas dobierania bezpiecznej pozycji za kierownicą. Resztę porad znajdą Państwo na naszej infografice, [url=http://imageshack.us/photo/my-images/12/infografikapozycjazakie.jpg/][img]http://img12.imageshack.us/img12/1111/infografikapozycjazakie.jpg[/img][/url] [b]"Za piętnaście trzecia" 
 [/b]
 „Prawidłowe trzymanie kierownicy to układ rąk tzw. za piętnaście trzecia. Układ ten pozwala na pokonanie większości zakrętów bez odrywania rąk od kierownicy. Dzięki temu, jazda jest stabilna i bezpieczna. Stabilna, gdyż w sekwencji np. dziur, istnieje minimalne ryzyko "wyrwania" kierownicy z rąk. Bezpieczna, ponieważ zawsze wiemy w którą stronę skierowane są koła.”[b]Odległość[/b] 
 „Zajmując prawidłową pozycję za kierownicą szczególną uwagę powinniśmy poświęcić odległości nóg względem pedałów sprzęgła, hamulca i gazu.”
 „Nogi w momencie nagłego, bardzo mocnego hamowania muszą być zawsze zgięte. Pozwala to na posiadanie rezerwy w dociskaniu hamulca i maksymalnego wykorzystania jego mocy. W innym przypadku nie będziemy mieć siły w hamowaniu a wyprostowane nogi mogą podczas wypadku lub małej stłuczki doprowadzić do uszkodzenia stawu kolanowego lub biodrowego.”
 [b]
 Pasy bezpieczeństwa[/b]„Dbajmy o prawidłowe zapięcie pasów. Samo zapięcie to nie wszystko. Zaciągajmy pas dolny i zwracajmy uwagę na wysokość pasa. Powinien przechodzić przez najtwardsze miejsce tj. przez obojczyk.” „Zbyt wysoko zapięty pas, może podczas zdarzenia drogowego spowodować ranę ciętą i uszkodzić tętnicę szyjną. Zbyt nisko ustawiony nie spełni swojego zadania i prawdopodobnie obsunie się w dół, na ramię. Gdy jeździmy w kurtkach, pamiętajmy o tym, by pas znajdował się pod kurtką i przebiegał jak najbliżej ciała.”