Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1 i F2] Skrzynia biegów - problemy/olej - temat zbiorczy

Topic created · 316 Posts · 80573 Views
  • Tą skrzynią to się nie przejmuj.Tak jest z nimi.Piszesz o volkswagenach tu jest jeszcze gorzej.W polo jest nagminne uszkodzenie skrzyni sam tego doświadczyłem .Zmieliły się zęby na mechaniżmie różnicowym i musisz ciągle sprawdzać stan oleju bo ciągle cieknie z uszczelniacza wybieraka możesz go wymieniać co chiwle.Oczywiście jak jest za mało oleju pada zaraz wałek 5 od łożysk po synchronizator.Opony to wiadomo że gówniane do nich zakładają.

  • Odebrałem Fabke z serwisu łożyska zrobione wymiana - rabat w seriwsie 18% ale to i tak drogo wyszło, łożysko obróciło sie w oprawie, 2 łożyska przegrzane aż kolor bierzni zmieniły. Aha na czas wymiany wziąłem rzeczoznawcę samochodeowego w poniedziałek będę miał raport. Zobaczymy co napisał i do kogo w tej sprawie pisać... samochód który musi mieć wymianę łożysk w skrzyni biegów po 66kkm zasługuje na szeroką notę w prasie... wraz ze szczegółami.

  • A stan oleju był właściwy?
    Wierze Ci że drogo wyszło .Ja kupiłem używaną skrzynie w połowie ceny 2 zębatek które miałem uszkodzone.Musze znajomego w pracy zapytać bo też miał uszkodzoną skrzynie w octawi.Samochód nie miał już gwarancji ale był po małym przebiegu i wiem że miał się sądzić ze skodą.Dam znać jak z nim pogadam co z tego wyszło.

  • Nie wiem, rzewczoznawca napisal tylko ze lozyska mialy luz, bede z nim rozmaiwal pozniej, ASO oczywiscie nie wie dlaczego, i reszta byla ok, tylko te lozyska... jak sie dowesz wiecej od znajomego daj mi prosze znac. Ekspertyza jednoznacznie stwierdzila ze nie jest to wina uzytkownika.

  • Hehe, robia wszytsko by tylko sie wymigac. To nic ze klient ma racje, moze uda sie go jakos przekonac do naszej racji 😄 <!-- s:D -->
    Trzeba miec duzo cierpliwosci by walczyc z nimi. Jestem ciekaw rezultatu tej potyczki

  • Czujnik masz na skrzyni biegów, w którym dokładnie miejscu to nie wiem bo jeszcze tam nie zaglądałem, napewno gdzieś z boku obudowy.

  • MAM PYTANKO TAK Z CZYSTEJ CIEKAWOśCI CZY SAMEMU łATWO JEST WYMIENIć TAKI CZUJNIK I JAK GO ZLOKALIZOWAć,CZY DUżO Z TYM ROBOTY .JEżELI KTOś Z TYM JUż MIAł PROBLEM I WYMIENIAł CZUJNIK NIECH SIE WYPOWIE.Pzdr.

  • [quote="TOM16V"]CZY SAMEMU łATWO JEST WYMIENIć TAKI CZUJNIK I JAK GO ZLOKALIZOWAć[/quote]

    Tak, odpiąć wtyczkę, płaski klucz w dłoń wykręcić jedno, wkręcić drugie i po sprawie. W poniedziałek będę na kanale fabiulą to cyknę fotkę.

  • JEST JESZCZE JEDNO PYTANIE Są DWA RODZAJE Z DWOMA STYKAMI I Z CZTEREMA I JA NIE WIEM JAKI JEST W MOJEJ FABCE .OKI. WIELKIE DZIęKI,CHęTNIE OBACZE TE ZDJęCIA MIREKS

  • A olej nie zleci jak go wykręcisz?

  • Jak wykonasz tą czynność bardzo szybko to tylko łyżka oleju popłynie, a to jest pikuś.

  • Hej,MIrekS masz może te fotki o których mówiłeś

  • Jeszcze nie w poniedziałek dopiero będę na kanale to wieczorem zamieszczę.

  • OKI, BęDE CZEKAł

  • [quote="TOM16V"]Są DWA RODZAJE Z DWOMA STYKAMI I Z CZTEREMA[/quote]

    Nie wiedziałem, że są dwa będziesz musiał ściągnąć wtyczkę i zobaczyć ile masz styków. Zastanawiam się czy jeden z nich nie jest do skrzyń automatycznych.

  • WłAśNIE MIAłEM GO ZAKUPIC 28 ZETA ALE GOść MNIE ZASTRZELIł Z DWOMA CZY Z CZTEREMA STYKAMI I ZGłUPIAłEM

  • Czujnik jest 2-stykowy na klucz płaski 22, jego miejsce masz poniżej:

    [url=http://img234.imageshack.us/my.php?image=img3403qu7.jpg][img]http://img234.imageshack.us/img234/3316/img3403qu7.th.jpg[/img][/url]

    [url=http://img234.imageshack.us/my.php?image=img3404jj1.jpg][img]http://img234.imageshack.us/img234/1320/img3404jj1.th.jpg[/img][/url]

  • Wielkie dzięki MirekS fajne fotki jak będe miał troszkę czasu to zerkne pod autko.

  • ...dzisiaj byłem na warsztacie przekonany, że jakaś poduszka (od silnika lub skrzyni) już nie żyje, bo od pewnego czasu przy mocniejszym ruszaniu miałem dziwny stukochrzęst;) dobiegający gdzieś od strony silnika. Mechanik wsadził głowę pod maskę-ja poszarpałem trochę silnikiem z zaciągniętym ręcznym i........podobno to nie poduszka, ale mechanizm różnicowy w skrzyni biegów i łożyska od skrzyni też już mocno chrzęszczą, stukają, chrupią, dzwonią - niech je szlak 😞 <!-- s:( -->. Mogę kupić skrzynie do silnika SDI (taką potrzebuje, z przebiegiem niecałych 1k km) lub wymienić łożyska w skrzyni. Nie wiem ile może kosztować wymiana tych łożysk w skrzyni. Dlatego pytam ile...ile kosztowała w ASO wymiana łożysk w skrzyni biegów od silnika SDI?????. Jart możesz mi odpowiedzieć????

  • u mnie poszla skrzynia (podobno lozyska) przy 190 tys km. kupilem sobie nowa (znaczy sie uzywana z przebiegiem ok 8 tys km) za 600 zł i wymienilem. ASO stwierdzilo ze wymiana lozysk w skrzyni moze nawet wyniesc ok 1000 - 1200 zł plus minus (wchodzi w to wymontowanie, zamontowanie i wymiana wszystkich lozysk). wiec lepiej kupic uzywke i placic tylko za wymiane. w prywatnym jak sie dowiadywalem to moze i wyjdzie taniej (wymiana tylko zuzytego lozyska, lacznie z rozebraniem calej skrzyni) ale jakos mnie to nie zachecilo. wsio to robilem w zeszlym roku wiec ceny mogly sie zmienic. no i ja mam benzynke.
    dlatego raczej polecal bym kupno tej uzywki i jej zamontowanie o ile to jakas pewna skrzyneczka jest.

    pozdrawiam

Log in to reply